WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Herregud, jag har inte vart på konsert på (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038427)

Johan H 2009-10-07 23:56

Herregud, jag har inte vart på konsert på

rätt lång tid. Sist jag såg någon spela live var Tiesto för ett par år sen. Men jag slår på TVn nu och otur nog kommer jag åt SVT 2. Någon svensk musiker uppträder..... (tittar på TV.NU och det är broder daniel, whoever that is) och alla GRÅTER?! Hur är det MÖJLIGT?!

Jesus christ. Vart är världen påväg?

Jon A 2009-10-07 23:56

busta rhymes på berns ägde fett

StefanBergfeldt 2009-10-08 08:12

Sångaren i Broder daniel har ju en röst som kan få den som har lite öra för hur det borde låta att börja gråta. Frågan är varför de har betalat för att behöva höra på skiten

andi 2009-10-08 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jon A (Inlägg 20325326)
busta rhymes på berns ägde fett

Grät du?

[Här skriver jag bara nåt för att mitt inlägg är för kort, vilken idiotisk spärr ni har...]

tartareandesire 2009-10-08 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H (Inlägg 20325325)
rätt lång tid. Sist jag såg någon spela live var Tiesto för ett par år sen. Men jag slår på TVn nu och otur nog kommer jag åt SVT 2. Någon svensk musiker uppträder..... (tittar på TV.NU och det är broder daniel, whoever that is) och alla GRÅTER?! Hur är det MÖJLIGT?!

Jesus christ. Vart är världen påväg?

Börjar du bli gammal eller vad var det du ville ha sagt? =)

Johan H 2009-10-08 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20325353)
Börjar du bli gammal eller vad var det du ville ha sagt? =)

Visst börjar jag bli gammal. Men det har ej med saken att göra. Min poäng är att jag förstår inte hur man kan börja gråta när ett band uppträder live. Jag har sett en hel del MTV i mina dar och där har man sett hur jänkarna gråter över diverse artister och har alltid tyckt att dessa personer varit idioter. Sen slår man på SVT igår och ser att smittan har spridits hit.

Missförstå mig inte, ca 10 år sen så var jag på konserter jämt. Min favoritband var Refused (vegan/straightedge eran i Umeå) men skulle aldrig gråta en skvätt över detta eller något annat band :)

Cosma 2009-10-08 13:07

Tur att vi alla är olika ;)

icehole 2009-10-08 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Cosma (Inlägg 20325384)
Tur att vi alla är olika ;)

Eller hur, förstår inte riktigt diskussionen:

jag är gammal och har inte varit på koncert
jag observerar att vissa beter sig på ett sätt som inte överensstämmer med mitt

... "Hur är det MÖJLIGT?!"

iofs, kanske kan jag förstå det ändå om det senaste du såg var Tiesto och tycker att SVT gör dålig TV :)

Johan H 2009-10-08 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av icehole (Inlägg 20325389)
Eller hur, förstår inte riktigt diskussionen:

jag är gammal och har inte varit på koncert
jag observerar att vissa beter sig på ett sätt som inte överensstämmer med mitt

... "Hur är det MÖJLIGT?!"

iofs, kanske kan jag förstå det ändå om det senaste du såg var Tiesto och tycker att SVT gör dålig TV :)

Handlar inte om min ålder, det handlar om hur kommer det sig att folk börjar gråta och skrika när dom ser en artist uppträda live? Vad är det som gör att dom hamnar i detta psykiska tillstånd? Jag förstår verkligen inte.

:)

Oskar G 2009-10-08 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H (Inlägg 20325394)
Handlar inte om min ålder, det handlar om hur kommer det sig att folk börjar gråta och skrika när dom ser en artist uppträda live? Vad är det som gör att dom hamnar i detta psykiska tillstånd? Jag förstår verkligen inte.

http://www.youtube.com/watch?v=-avCy87waf0

Johan H 2009-10-08 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Oskar G (Inlägg 20325398)

Tack, den videon förklarar en hel del. :)

tartareandesire 2009-10-08 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H (Inlägg 20325394)

Det är svårt att förstå att alla inte är precis som en själv men du lär dig säkert en dag du med :) En del är helt enkelt mer känslomänniskor än vad andra är, svårare än så är det inte. Män som jobbar med IT eller teknik är kanske inte särskilt kända för vilda känsloyttringar? Vad jag inte förstår är varför man ens reagerar :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson