![]() |
Företagswebbsida, Konstruktiv kritik, tack!
Hej
Efter ha legat lågt med företaget en längre tid tänkte jag ge det ett ansikte ut på nätet. Men man blir hemmablind och har svårt att bedömma vad andra tycker. Tänkte därför efterfråga lite feedback från er andra här på WN. www.vimor.se Tack på förhand. |
Jag är lite allergisk mot det extremt stora sidhuvudet.
Sen skriver du både "vi" och "jag" under "om oss". Du är en enskild firma, använd "jag" och "mig" I övrigt snyggt |
Tack för kritiken.
Ska kolla över texten igen. Märkt att det blir Vi lätt när man skriver, men ska som sagt vara Jag eller mig... Sidhuvudet, jo jag vet har både fått possitivt och negativt kring det... (ps. finns en backupsida där jag har en mindre om det är fler som tycker illa om det). |
Misstolka mig inte, det är snyggt. Men sitter man inte i 1680x1050 (som jag gör) så ser man bara huvudet.
|
Jag tycker nog att sidhuvudet är lite för högt. I övrigt en stilren sida som jag tycker får fram meddelandet fort. Detta såg konstigt ut i texten på förstasidan: "privatpersoner & föreningar & mindre företag" och sen var det lite mycket kommatecken på sina ställen. Sen blev jag inte riktigt kompis med styckesavdelarna på sidan "Om oss" t.ex. Siten är väldigt stilren men de snirkliga sakerna som delar av stycken tycker jag inte är lika stilrena och ser mest malplacerade ut (ser ut som förstorade mspaint-ritningar).
|
Citat:
Citat:
Styckesindelningen som finns under om oss och referenser ligger i listan att göra om. Blev inte nöjd själv med det, ska som du säger vara mer stilrent för att passa sidan. Ändrar texten på första sidan direkt, ser konstigt ut när jag läser det igen. |
Jag kan rek att du har hela menyn på svenska istället för "Home" på första och resten svenska ;)
|
Citat:
|
Stiligt,
Användarvänligt och stilrent. Layouten känns "skön" och luftig. Jag kan hålla med om sidhuvudet, men ändra inte för mycket så resultatet känns "ihoptryckt". Skulle jag personligen ändra något hade det varit: 1. In med en bild från dig eller din arbetsplats. Det kan kännas lite trist utan detta. Dessutom ger det en personlig prägel och en framtida kund känner sig förmodligen aningen "tryggare" innan han anlitar dig. 2. Jag skulle ta bort texten www.vimor.se i sidfoten eller göra den mörkare. Känns onödig och lite småful, om än ej en viktig detalj. |
Jag gillar loggan. Stilren!
Under domäner så använder du en tabell som ser väldigt gammalmodig ut. Får 404 när jag ska in på "Om Cookies" |
Citat:
Tabellen under domäner och under referenser ska göras om... på båda sidorna känns det ala -90 tal... men tack för att du nämnde det.... Fixat länken som felade.. |
Har nu uppdaterat lite igen, bl.a. börjar det vara fullt med text under Om os (och undersidorna) men även börjat fylla på under våra tjänster.
Vill gärna ha lite tankar om upplägget under om oss och hur det ser ut under Domäner/webbhotellkonto aka tjänster. Sedan kommer jag göra under beställa gör så att det finns olika formulär för vad man är ute efter. Inget kommer automatiseras utan vi lägger sedan in varje kund manuellt även om det bara är ett webbhotellkonto. Vad tycker ni om det upplägget? Vi har ju inte någon tanke på att bli ett rent webbhotell som tex. binero utan är ju mycket än det. Men vill gärna ha reflektioner på tanken. |
Jag själv får panik över det höga sidhuvudet och man reagerar direkt med att stänga webbläsaren. Och då kör jag ändå 1680x1280 upplösning.
|
På "Referenser" så borde det vara ett större mellanrum mellan bilderna och texten till höger.
Tycker som flera andra sagt också att headern är för stor. Loggan, vimor och @ kan nästan halveras. |
Tack alla som kommenterat hittils, tar åt mig av det mesta och har ändrat en hel del. Det är som sagt lite missar kvar bl.a. under referenser, kommer åtgärda det inom kort.
Men eftersom flertalet påpket den höga "toppen" har jag nu gjort om det helt och hållet, även markerat upp menyn bättre som också varit på tapeten. Så ta gärna en ny titt och säg vad som tycks? Tack på förhand. |
Hej,
Mycket bra nu tycker jag! Ibland är "enklast" bäst och denna sajt är absolut ett sådant exempel. |
Jag tycker toppen är för hög fortfarande.
Det ser ut som ett stort onödigt mellanrum både ovanför och under logotypen. Jag hade minskat ner de mellanrummen och då visat kanske hälften av @-bilden till höger. Nu ser det ut som det är ett stort mellanrum för att få med hela snabel-a. |
Efter lite mer arbete och bollande av det jag fått i kritik är sidan nu omgjord en hel del.
Lade den gamla designen åt sidan, och tog fram en nya som jag själv är mycket nöjd med. Har även lagt in mer information och börjat fylla sidan. Vill gärna ha lite mer konstruktiv kritik, för att veta om jag är på rätt väg. Tack på förhand. |
Det är satt felaktig bildstorlek för logon i källkoden vilket gör den pixlig. Det bör stå 280x100, alternativt ladda upp en mindre bild.
Jag saknar alternativet "hem" i huvudmenyn, speciellt när menyn är högerplacerad. Det finns tusentals webbyråer, varför ska man just anlita er? Försök vara mer säljande på startsidan. |
Citat:
Loggan hade jag glömt att spara om filen, fixat nu. Även hem i menyn en fin liten "1" i scriptet för menyn så var den på plats. Jappa, tanken om texten på första sidna har slagit mig med. Ska tänka lite på den, men tar gärna emot tips på "upplägg" för att få den mer säljande? |
fint nu, men jag gillar inte alls "Om mig" och "om medarbetarna".
För personligt och inga affärsinriktade bilder. Och ditt CV på en företagssida? Känns fel. |
Texten i footern borde inte ligga i mitten om resten av texten ligger mer åt vänster?
Mvh |
Citat:
Men som "svar" på kritiken om informationen på sidan så kan jag hålla med till viss del. Men samtidigt har företaget eller jag gått ut föra att vara jätte "affärsinriktad". Utan jag är ute efter att just skapa en personlig kontakt med den jag har som kund, tanken är att mina kunder aldrig ska bli "en i mängden". Rätt eller fel, men tar gärna emot tankar om "Varför" det måste vara mer affärsinriktad information på dessa sidor? Vi har och kommer ju fortsätta med den personliga biten mot våra kunder och på det sättet skapa något annat jämfört med störra webbyråer kan råka ut för just med att man gör ett jobb sedan går man till nästa. Citat:
|
Hej igen.
Var ett tag sedan jag sist frågade om feedback, efters ha överväg hit och dit skrotade jag det mesta och började om från början. Blir så ibland när man är less och inte får till det. Nu har jag uppdaterat, och vill så klart ha "era" kommentarer om det nya. http://www.vimor.se ps. tänke vara smart och använda samma tråd... |
"webbcmset" blabla, alla bilder under huvudrubriker borde ligga mer till vänster, i samma linje som all text, enligt mig :)
|
Citat:
|
Hej,
Personligen föredrog jag den förra designen. Dock känns den nuvarande stilren och lättnavigerad. Trist? Nja, kanske lite platt i mina ögon. Kanske något så enkelt som en färgad header hade ändrat detta?! |
Lite märkligt att ingen nämde det innan, men jag tvivlar på att du får använda Apple's ikoner på din sida. Jag kan dock ha fel.
|
Stilrent och snyggt upplägg, men jag tycker att det är lite väl vitt . kanske rama in innehållet med en svag border eller någon form av bakgrundsbild?!
|
Citat:
Annars tackar jag för alla kommentarer hittils. Visst det är en hel del vitt, men det är ju en vågskål. Riksne finns att sidan blir väldigt rutig om man ska rama in det. gäller även att sätta en färgad header. Men visst ska så kalrt kolla på det, vem vet man kanske har fel ... :-) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson