![]() |
SMS betalning
Tja!
Jag håller på med en tjänst som behöver sms betalning, alltså att kunden betalar med SMS. Jag hittar inte flera sidor förutom MO SMS, finns det bättre? Känner ni till bättre? Det ska inte heller vara så jäkla svårt att installera. |
https://mobilstart.telenor.se/ är en annan
|
Citat:
|
Citat:
|
http://www.cellsynt.com/sv/ rekommenderas härifrån. Bra API och mycket bra support.
|
Du har också http://www.daopay.com/
|
Har du haft den minsta lilla tanke på att söka här?
Kan lova dig att denna frågan har varit uppe minst 20 ggr tidigare... Däremot, kontakta Cellsynt. Grym support och kunnig personal... |
Citat:
Några flera tjänster som ni känner till? |
Ingen som känner till flera SMS betalningstjänster? Gärna svenska..
|
Det finns en hel del.
Här har du några fler Smsteknik Telefix Allopass (är nog inte en svensk verksamhet bakom, men ser ut att fungera i Sverige) |
IPX är Ericssons egna system och är väldigt bra. XML-baserat API och bindningar tillgängliga i många språk. Dokumentationen är välskriven, detaljerad och systemet är enkelt att komma igång med. Samma API kan användas för hela Europa. Supporten är bra och snabb och det är extremet sällan det är problem på deras sida. Kanske en gång per 50.000 sms eller så.
Tyvärr är det snordyrt. Alla PSMS-tjänster är dyra, men IPX är värre. Tror faktiskt du kommer få svårt att hitta någon som "inte tar så mycket pengar." Både operatörerna och de som står för PSMS-tjänsten vill ha en del när du skickar sms och då blir det inte speciellt mycket över.. |
Citat:
|
Cellsynt slår alla andra alternativ jag tittat på och har varit mycket trevliga att ha att göra med.
|
Citat:
|
Jag vet att Cellsynt är bra, men jag hade tänkt mig ett företag som tar emot privatpersoner. När vi sen ska registrera som företag så kommer vi använda Cellsynt.
Finns det andra än telenor och mosms? |
Jag hade googlat. Telia har ett annat alternativ tex. Men det kostar 15k i inträde och sedan 8k för första kortnummret per månad. Därefter får man betala 2k per kortnummer.
Men det här verkar inte passa din budget. Se över affärsplanen. Går det inte riktigt ihop kanske det inte är SMS man skall betala med? |
Citat:
Annars misstänker jag att det är MOSMS eller Telefix som gäller, sist jag kollade så betalade dom även ut till privatpersoner. |
Är det inte lika bra att fixa f-skatten direkt?
|
Jag håller med Jonny, tag steget på en gång, det kommer underlätta för dig senare om du nu ändå skall dra igång en verksamhet.
|
Citat:
Men ifall ni känner till flera sms tjänster så är det bara att skriva här.. |
beepsend.se verkar också ha premium sms, jag använder dock endast deras sms gateway och har gjort i flera år hos Spiderboss som dem gått ihop med men inte testat deras premium sms lösning tror dock det är mo-sms eller telenor som gäller om du ska köra som privatperson.
Jag vet att mo-sms låg väldigt bra till i ersättning jämfört med många andra operatörer där man inte behöver betala något per månad. Däremot får man mer per sms på dem tjänster där man har en fast månadsavgift men det kräver ju lite större volymer. |
Använder både mosms och cellsynt. Mosms har bäst (billigast) avgifter men stödjer bara sverige. Supporten där är helt ok men man känner sig bara som en i mängden. För andra länder kör jag cellsynt som har underbar support men tar lite mer. Cellsynt kräver f-skatt tror jag men det gör inte Mosms. Jag var i din situation innan jag skulle välja men dessa 2 är helt klart de bästa efter viss efterforskning.
Det jag saknar hos cellsynt är dock simulering, som mosms har. |
Citat:
Angående simulering, det tar inte många minuter att skriva ihop något liknande. Parametrarna som dom skickar ut är rätt bra dokumenterade. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson