WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Frossle-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038139)

Frossle.com 2009-09-23 13:16

Officiella Frossle-tråden

Välkomna

Frossle startade för cirka ett år sedan, och efter förfrågningar från affiliates är det är dags för oss att starta vår officiella Frossle-tråd på WN. Ställ gärna generella frågor till oss rörande sajten här, så att alla kan ta del av svar och information.

Vår filosofi sammanfattas med "Mer för mindre".
Vi har slopat alla start- och månadsavgifter för annonsörer så att de kan lägga ner mer pengar i själva ersättningen till affiliates.

Ansök på http://www.frossle.com/signup/affiliate och sök igenom vår lista på annonsörer, det kommer in nya varje vecka.

Ni kan även följa oss på Twitter, twitter.com/frossle

Mvh Alexander Undén

Lumax 2009-09-23 14:21

När beräknas serverflytten vara klar?

Frossle.com 2009-09-24 15:58

Hej Lumax,

Själva flytten kommer inte ta lång tid, däremot kommer det utföras en del tester, dessa kan orsaka en del störningar, men det ska nog inte påverka nämnvärt. Under de två närmaste veckorna kommer detta pågå.

Mvh Katri
Frossle.com

Lumax 2009-09-24 17:01

Två veckor utan loggning av annonsvisningar är ingen hit. Man vill kunna följa upp vilka banners som går bäst.

Frossle.com 2009-09-25 10:43

Hejsan Lumax

Du har helt rätt, saken är den att vi vuxit i en sån fart som vi inte kunde drömma om,
vilket i sig är väldigt roligt, men har lett till en akut prestandabrist.
Vi fick se alternativen som fanns och valde att stänga ner annonsloggningen för att
säkerställa affiliates ersättning.
Vi jobbar på lösningen och 14 dagar är endast ett worst case scenario.
Vi hoppas på överseende.

Ha en trevlig helg!

Mvh Katri
Frossle.com

gowiththeflow 2009-09-25 11:25

Har ni fått slut på bandbredd i ert Binero-konto? :-)

http://geotool.flagfox.net/?ip=195.7...ww.frossle.com

THL 2009-09-25 17:18

Skulle ni kunna stänga av tomten bakom mini katalog . se?
Spampucko.

Tack på förhand.

/Thomas

Frossle.com 2009-09-28 12:38

Hej Thomas

Har du fått trafik från den sidan genom vårt nätverk? I så fall, har du möjlighet att ge oss affiliate id och mer information Via kontaktformuläret på www.frossle.com/contact så ska vi genast undersöka vad som har hänt. Ser vi att det förekommit otillåtna metoder så kommer vi självklart att ta kontakt med affiliaten och först varna och i värsta fall stänga ner kontot.

Mvh Alexander
Frossle.com

Lumax 2009-09-29 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av gowiththeflow (Inlägg 20323596)
Har ni fått slut på bandbredd i ert Binero-konto? :-)

http://geotool.flagfox.net/?ip=195.7...ww.frossle.com

Nu är nog bandbredden slut! :)
Error 403 - You don't have permission to access / on this server.

pontus 2009-09-29 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lumax (Inlägg 20324113)
Nu är nog bandbredden slut! :)
Error 403 - You don't have permission to access / on this server.

Snacka om att effektivt lyckas döda all trovärdighet för nätverket. Gick in på Frossle.com för att överväga att bli annonsör. 403. Gick in på wn för att kolla om jag skrivit rätt adress. Den stämde. Trovärdighet = 0.

EDiT: Ännu värre, verken denna tråd eller twittersidan har någon info om detta, katastrof!!

gowiththeflow 2009-09-29 16:29

De kanske inte har märkt. Ett litet tips från mig: www.pingdom.com

elofsson 2009-09-29 17:01

Men shit va risigt. Flera timmar nu.

teddyjohan 2009-09-29 17:33

Jag upplever inga problem med Frosslesiten i skrivande stund. Sen så vet jag att uptime är viktigt, av förklarliga skäl extra viktigt för WN:s medlemmar, men det är väl inte hela världen om en site ligger nere några timmar av tekniska skäl? Såvida det inte finns en historik av problem tror jag nog att Frossles trovärdighet är att anse som orubbad...

Jag är för övrigt också intresserad av att gå in som annonsör men jag är nyfiken på vilka snittnivåer som gäller för pay-per-sale (kr). Vart bör man lägga sig?

pontus 2009-09-30 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av teddyjohan (Inlägg 20324156)
Jag upplever inga problem med Frosslesiten i skrivande stund. Sen så vet jag att uptime är viktigt, av förklarliga skäl extra viktigt för WN:s medlemmar, men det är väl inte hela världen om en site ligger nere några timmar av tekniska skäl? Såvida det inte finns en historik av problem tror jag nog att Frossles trovärdighet är att anse som orubbad...

Jag är för övrigt också intresserad av att gå in som annonsör men jag är nyfiken på vilka snittnivåer som gäller för pay-per-sale (kr). Vart bör man lägga sig?

Jag klagar inte främst på nertid, det har hänt tom Google. Det största felet är att de inte kommunicerar problemet, nu kan de mycket väl ha mailat alla medlemar eller har en text som syns först när du är inloggad som beskriver problemen, det vet inte jag. Men man kan tycka att en tweet: "tekniska problem, beräknas vara tillbaks om 6 timmar. All tracking funkar normalt" inte borde vara helt omöjligt, ÄVEN om man har tekniska problem.

Det är ju lixom a och o att kommunicera med sina kunder och potensiella kunder, det är främst därför jag anser att de saknar trovärdighet.

Frossle eller någon annan som vet om nedtiden påverkade annonsserver, tracking, osv?

Lumax 2009-09-30 01:28

Nedtiden påverkade inte annonsvisningar eller trackingen, som tur var.

Frossle.com 2009-09-30 06:23

Hejsan,

Igår skedde en temporär serverflytt, under den tiden var siten nere.

Vi beklagar detta.

Mvh
Katri
Frossle.com

Lumax 2009-10-02 15:30

Knappt en vecka kvar tills loggningen av annonsvisningarna ska vara fixat.
Jag hoppas såklart att "worst case scenariot" inte inträffar, så att loggningen kommer igång snabbare än så. ;)

El bueno 2009-10-03 15:59

Hej, när ska ni fixa ett telefonnummer man kan ringa till? Känns inte seriöst med ett ynkligt formulär på sajten (även om företag ÄR seriöst)

Frossle.com 2009-10-05 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av El bueno (Inlägg 20324656)
Hej, när ska ni fixa ett telefonnummer man kan ringa till? Känns inte seriöst med ett ynkligt formulär på sajten (även om företag ÄR seriöst)

Hej

Vi har tyvärr ingen möjlighet att i dagsläget erbjuda telefonsupport, men om ni skickar ett mail till oss via formuläret och vill bli uppringda så ringer vi självklart upp er så snart vi kan.

Eftersom vi har vuxit långt över våra förväntningar så har vi återigen varit tvungna att byta server hos leverantören och ligger därför nere för tillfället, vi bör vara upp igen inom en timme. Vi beklagar detta.

Vi kommer byta leverantör inom de närmaste dagarna och då kommer sajten att fungera full ut som vanligt.

Mvh Alexander Undén

Frossle.com 2009-10-05 14:58

Hej

Nu är vi uppe igen

Vi beklagar avbrottet

Mvh Alexander Undén

gowiththeflow 2009-10-05 15:54

Nej, ni är nere... 403 Forbidden.

toston 2009-10-06 15:35

Nu verkar det fungera som det skall.

Lumax 2009-10-08 09:34

Två veckor har gått. Kommer loggningen av annonsvisningarna igång snart?

teddyjohan 2009-10-08 14:40

För mig som är mindre insatt i hur detta med affiliates fungerar; vad är den konkreta effekten av att annonsvisningar inte fungerar? Eller med andra ord, vad är det som inte fungerar?

För jag utgår ifrån att det inte menas att inga annonser visas på affiliates sidor, alls...eller är det så illa!?

Lumax 2009-10-08 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av teddyjohan (Inlägg 20325397)
För mig som är mindre insatt i hur detta med affiliates fungerar; vad är den konkreta effekten av att annonsvisningar inte fungerar? Eller med andra ord, vad är det som inte fungerar?

För jag utgår ifrån att det inte menas att inga annonser visas på affiliates sidor, alls...eller är det så illa!?

Det innebär att det blir svårt att jämföra t.ex. vilka banners som folk föredrar att klicka på.
Två banners kan ha fått lika många klick under en dag, men den ena bannern kanske har visats dubbelt så många gånger. Man vill få fram värdet över hur många visningar det går på ett klick så att man kan ta bort annonser som klickar dåligt.

Visar man alla annonser lika många gånger och på samma placering så är det ju ett mindre problem såklart, även om man fortfarande vill kunna se hur attraktiv bannern är.

teddyjohan 2009-10-09 11:00

Tack för svaret, det var intressant. Det är nog mer själva formuleringen som förvirrade mig. Men varför lyser Frossle med sin frånvaro i tråden på sistone? :-)

Frossle.com 2009-10-09 12:44

Hej Teddy

Jag ber om ursäkt för att vi inte har hunnit vara först med svar här på tråden. Det som Lumax säger stämmer helt korrekt.

Enkelt formulerat är det endast CTR statistiken som påverkas (beräknas som klick/visningar, eftersom visningar inte loggas blir det helt fel, ibland flera hundra procent)

Som svar på Lumax fråga om när annonsvisningarna loggas igen så kan jag tyvärr inte ge något bra svar. Det borde ha börjat loggas i början/mitten av denna vecka, men som ser det ut nu får vi sikta på början av nästa på grund av problem med vår nuvarande leverantör.

Mvh Alexander Undén

tap1on 2009-10-12 20:54

Finns det något sätt att hämta alla klick/leads/sales genom http eller att spara det i csv-fil eller dylikt?

teddyjohan 2009-10-14 22:36

Tack för svar. Jag är nyfiken på er statistik. Det framgår ju såvitt jag kan se ingenstans på er webbsida hur stor andel av marknaden jag kan nå via er; det nämns ju bara "hundratusentals per dag". Såvitt jag förstått är ni dock fortfarande en rätt ny och förhållandevis liten aktör. Men om jag tolkar det ni skriver ordagrant så ska jag alltså snitta på 100 000 st exponeringar av min annons per dag? Hur många affiliates har ni egentligen? Hur fördelar ni annonsörerna över nätverket?

Återkom gärna här i tråden med lite siffror. I love transparency!

pontus 2009-10-18 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av teddyjohan (Inlägg 20326474)
Tack för svar. Jag är nyfiken på er statistik. Det framgår ju såvitt jag kan se ingenstans på er webbsida hur stor andel av marknaden jag kan nå via er; det nämns ju bara "hundratusentals per dag". Såvitt jag förstått är ni dock fortfarande en rätt ny och förhållandevis liten aktör. Men om jag tolkar det ni skriver ordagrant så ska jag alltså snitta på 100 000 st exponeringar av min annons per dag? Hur många affiliates har ni egentligen? Hur fördelar ni annonsörerna över nätverket?

Återkom gärna här i tråden med lite siffror. I love transparency!

Om livet vore så enkelt, känns ju som att frossle är lite ludiga för att verka större än vadde är!? 100 000-tals(observera plural) kunder varje dag? Om vi leker med tanken att en standard annonsör plockas up av 15% av affiliates så skulle det väll innebära att frossle når ut till 1.200.000 individer varje dag i sverige för att kunna uppfylla det åtagandet.(står ju att vi "når ut", som ett faktum) Levererar frossle annonser till någon av sveriges 100 största webbplatser? Så vitt jag vet: -nej.

Även om vi förutsätter att alla affiliates plockar upp en annonsör har jag svårt att tro att annonsören når ut till 200.000 eller fler individer dagligen(en individ kan iof vara kund som privatperson, inom sin yrkesutövning, etc. "kund" är ett vit begrepp). Orkar inte plocka fram statistik men det uttalandet tyder på att frossle har en ganska fantastisk marknadsandel.

Dessutom krävs ju att kunden ser annonsen och den inte bara laddas för att man ska kunna "nå ut".

Nu kanske endel undrar, "varför uttalar du dig om något du inte har en anning om", jo för att frossles uppgifter verkar vara orimliga. :p

teddyjohan 2009-10-21 11:03

Det var min tanke också, men eftersom Frossle är det enda nätverk jag är intresserad av i det här stadiet ser jag fram emot att dom kommenterar här i tråden. Mer statistik åt folket!

tap1on 2009-11-15 19:46

Någon som har lyckats få fler än en webbsida godkänd? Har väntat i nästan 2 månader och inte fått något svar från supporten.

superlim 2009-12-10 19:30

Undra när frossle tänker fixa sitt mailproblem så man kan få tag på dom!:mad:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson