![]() |
Grundkunskaper för SEO? hjälp
Denna tråd är löst
|
Företagets namn ska visserligen ligga i sidtiteln, men ännu viktigare är vad företaget sysslar med - anta att folk inte söker efter företagets namn.
Meta-Keywords är relativt meningslöst enligt de flesta, och description gör inte heller så stor skillnad längre. |
Okej.
Vi tänker lägga in företagets tjänster för de som annonserar och sökord. Det kanske kan vara något? Mer? Vad använder 121 och eniro och allabolag ex. Nåt knep? allabolag är ex ganska nytt.. Men de är ju superpoppulära? Mycket för deras domän tror jag. Men mer måste ligga under detta. :) |
Börja med att läsa denna guide, den är väldigt bra. http://www.seo-guide.se/
|
En relativt bra lista finner du på http://www.sessam.se/Sokmotoroptimering_seo.html där de främsta grundera visas.
|
Tack. Fick för mig att Backlinks ska vara bra.
Men hur blir det om man fuskar? Skriver i kommentaren på stora bloggar och länkar sin sida, skriver som signatur på stora forum, kommenterar i nyhetssajter och blocket? Det är så mycket om backlinks.. "get free backlinks" "get over 1000 backlinks" "get pgrank 8 backlnks" Är det verkligen så viktigt med backlinks? Hur ska man få rätt backlinks tycker ni? |
Citat:
|
Det funkar liksom inte vänta på att få backlinks. Man måste tvinga sig in i en backlink känns det som :P
|
Mycket intressant. Tack för länken
|
seo-strategier har ganska basic info
|
PageRanking guide här
Det finns även en bra page ranking guide här:
http://topofthelist.wordpress.com/20.../page_ranking/ |
Citat:
|
När du lärt dig grunderna i hur du tekniskt sökmotoroptimerar en webbplats, tänk på att optimera för rätt ord.
För att ta ett exempel: Företaget sysslar med VVS-lösningar till konsumenter i Västra Götaland och norra Halland. Namnet på firman är Avancerad VVS i Västra Götaland och Halland. Du kan då se till så att webbplatsen kommer högst upp vid sökningar på VVS-lösningar, företagsnamnet samt lite annat smått och gott, såsom VVS Västra Götaland och VVS Halland. Efter någon månad frågar sig kunden varför hon inte får fler kunder. Svaret är enkelt, du har inte optimerat för relevanta sökord. Lägg mer krut eller lika mycket krut på att hitta de relevanta sökorden som på det "synliga" arbetet. Gissningsvis skulle t.ex. rörmokare Göteborg, renovera badrum, etc. vara bättre sökord. När det gäller det tekniska är det ganska få detaljer som är viktiga för att nå bra positioner på sökord där konkurrensen inte är särskilt tuff (vilka naturligtvis är sådana du bör sikta på). Men när du stöter på problem kan mindre detaljer såsom description etc. spela roll. |
meta taggen "description"... Ska det vara en unik description för varje sida?
alt i image taggar. Hur viktiga är dom? varför? |
Citat:
ALT-attributet i IMG-taggen visas om bilden inte kan laddas eller om besökarna stängt av bilder i webbläsaren. Vissa webbläsare visar dessutom ALT-texten när besökaren håller musen över bilden. Så vitt jag vet indexerar Google ALT-texten och den har relevans vid Googles bildsök. Det kan ge lite extra besökare till din sajt via bildsökningar. |
Citat:
Om inte <description> är mer relevant än ALL annan text på den enskilda sidan så kommer Google i alla fall att klippa ut en 'snippet' från din sida som de tycker är mer relevant. Inte ens det räcker många gånger då Google gör allt de kan för att vilseleda och lira bort SEO-spammare. |
Citat:
|
Citat:
|
Har fått höra olika bud nu om description och content, vad händer om det är för många ord/produkter där? Enligt de guider jag läst så bör det vara max 3-5, men sen finns det webbshoppar som har nästan 30.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson