![]() |
Binero nere?
Jag kommer inte åt mina sidor hos Binero nu. Fler som har samma problem?
|
Japp, allt mitt hos binero är också nere. Binero.se fungerar inte heller.
|
http://www.binerodrift.se/
http://www.binerodrift.se/?p=644 Citat:
|
Jobbigt när man satt och jobbade med en sida:(. Det "roliga" var att jag märkte när det började gå ner för strax innan allt gick ner gick FTPn segare och segare tills det var segt som sirap.
|
Nu verkar det fungera igen.
|
Japp, för mig med.
|
Enligt binerodrift.se tycks Majestix vara nere fortfarande, men allt annat ok.
Citat:
Skulle kanske vara bra att ha en mirror av wikipedia också. Inte för att det är någon kris om jag inte kommer åt wikipedia på ett tag, men det kan ju vara kul att ha något att göra om internetanslutningen skulle gå ner. |
Nu är allt uppe enligt binerodrift.se.
http://www.binerodrift.se/?p=644 Citat:
Det står att "min" server var nere bara ca 4 minuter, men det var under betydligt längre tid än så jag inte kom åt mina sidor. |
Nu gick alla mina sidor hos Binero ner igen.
|
Och så var de uppe igen...
|
Nere precis när jag ska in och registrera konto till en kund, perfekt..
|
Mina sidor är fortfarande nere. Börjar bli lite för länge nu för att det skall vara okej.
Ett rejält tapp i intäkterna idag pga av all nertid. Bittert värre. |
Mina sidor fungerar.
På Binerodrift är allt grönt, men driftstörningen är "Ej åtgärdad" igen: Citat:
|
Hur är det med mailen för er? Hos mig säger den bara att det är fel lösenord, men jag har då inte bytt något lösenord.
|
Hehe, minuterna är viktiga =) Märkte aldrig av det själv då jag satt och jobbade på Loopia för en gångs skull =) Märkte inte av något direkt tapp i trafik på mina Binero-sidor så det var förmodligen inget lägre avbrott för de flesta.
|
reggade nyss en domän hos binero, och betalade med kreditkort direkt. -Ska inte domänen reggas nu direkt då auto?
+att fakturan står som obetald....har dom strul fortf? |
Citat:
|
Nu ikväll så släckte Binero ner samtliga av mina sidor på ett av mitt konto pga att en av sidorna drog för mycket resurser. Det var säkert rätt agerat av Binero, men jag blev såklart lite sur så för att få ur mig min ilska presterade jag följande (i msn, ja):
http://i31.tinypic.com/2rzuy6f.jpg Nu är jag dock glad igen :D |
Citat:
|
Jag är också väldigt nyfiken på detaljerna kring avstängningen. Oavsett om de gjorde rätt eller inte så känns det ganska korkat att ha ett system där man inte kan stänga ner den berörda sajten istället för hela kontot när man nu tillåter obegränsat antal domäner.
|
En av min sida (SIDA 1) fick plötsligt galet mycket trafik och det innebar att resurserna slog i taket och hela servern sänktes i stort sett. Jag tog kontakt med en Binero:are på IRC och han hjälpte mig att lägga in en .htaccess fil med "deny from all" på SIDA 1. SIDA 1 var därmed avstängd fick jag förklarat för mig i ett mail som de skickade till mig.
Absolut prio var att få servern stabil då jag precis hade skickat ut ett nyhetsberv för SIDA 2 (på samma konto) så att stänga ner SIDA 1 var inga problem. Dock verkade inte denna .htaccess-filen hjälpa då servern fortfarande var seg och det var då samtliga mina sidor på samma konto som SIDA 1 & 2 gick ner (Avstängt konto). Jag fick då som svar att de hade på börjat en flytt (~23:00) av mitt konto till en annan servern som där de "kunde kontrollera processerna/resurserna bättre". Detta skulle vara klart 07:00 nästkommande dag. Dock sattes SIDA 2 igång efter några minuter senare efter ett par timmars downtime. |
Var det naturlig trafik? Annars är det ju ingenting som du ska drabbas av. Märkligt att htaccess-filen inte hjälpte om det nu var en enda sajt som var problemet.
|
Citat:
|
Webmail
Under dagen har jag inte kunnat komma åt Bineros webpost, får bara 404. Är det fler drabbade?
|
Funkar kalas här :)
|
Det verkar ha varit ett mindre avbrott, för mig var det nere mindre än en timme. Nu funkar det snabbt och fint i alla fall och det har det gjort senaste timmen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson