![]() |
råd om kortinlösen bank
Hej
Jag tänkte skaffa VISA Mastercard på webbsidan. Antagligen väljer jag DIBS, men vilken bank eller så ska jag välja som kortinlösen? Jag har Handelsbanken till bolaget, men upplever att de är dåliga på telefonsupport, och svåra att nå. Handelsbanken tar typ Startavgift: 1500 Minimiavg: 200 kr Procent: tror mig minnas 3kr eller 2 % Vilken kortinlösensbank rekommenderar Ni? Visst att ha samma bank och till separat konto på HB kan ju fungera. Men tänkte ringa runt till: BABS/Swedbank Euroline/SEB Nordea PBS International Sv Handelsbanken Teller Banker för direktbetalning: (Vad det nu betyder till skillnad från ovannämnda) ------------------------- Nordea SEB Sv Handelsbanekn Swedbank Tacksam för råd. / Tony |
Fördelen med Handelsbanken vi fick var att det bara var en startkostnad på typ 1500 kr och nackdelen var att det var 2,2 % på kreditkort & utländska bankkort.
Jag skulle aldrig välja typ Certitrade/Euroline och vänta på pengarna i 30 dagar, oavsett hur billiga dom är, den billigare kostnaden dom ger försvinner i ränta på den tiden man får vänta på pengarna. Jag skulle säkert få typ 1,8 % på inlösen hos typ Teller eller någon annan men med 0,4 % mindre så känns det inte så intressant att leta när det fungerar så bra som det gör. |
Teller:
1.8 kr 1.8% Pengar dagen efter. |
Hej
Jag ringde lite: (Jag glömde fråga tid till pengar, så det kan ta tid?) Babs/Swedbank ska ring upp. Euroline/SEB (Om jag blir kund) 1,50 kr eller 1.95% 49 kr / mån (Låter dumt om det ska ta 30 dagar, som nämnt ovan) PBS Var snabba i telefon. Startavg. 500 kr Bankort 2,50 kr Betalkort 2.00 kr + 2,3% Avisering 12 kr/mån. Teller tar bara större kunder, typ över hela norden. Artiga men ej för lilla mig nu i början. ************************************** Citerat: "Fördelen med Handelsbanken vi fick var att det bara var en startkostnad på typ 1500 kr" Hur kan det vara fördel med en startkostnad på 1500 kr, när de andra inte har lika högt alls, vad jag förstår. |
Har de ändrat policy?
Jag har kört Teller sen jag började. Skulle aldrig gå med på en månadsavgift. |
Hej
Nu ringde Swedbank. Startavg. 1500 kr Minimiavg. 200 kr Bankkort 3 kr Övriga betalkort 3 kr + 2,10 % Jo Teller var tydliga med att de inte tog småföretag längre. Nummer till Teller: +46 (0)8 402 10 30 |
Citat:
Har kikat på alla inklusive Certitrade men tyckte det blev bäst med swedbank Vilka hade ni andra tagit? |
Vad räknas som småföretag?
Du måste ha gett dem en väldigt liten omsättning för att få sådana dåliga siffror. Ska du betala minimi hos din inlösare plus din betalväxel så sitter du med fasta avgifter på nära 1000 kr i månaden. |
Euroline och DIBS har ett samarbete. Inga bindningstider eller startavgifter.
Kostar 295kr/mån och sedan 4.49kr/trans och 1,95% för kreditkort. |
Payson.se funkar bra för mig.
Ingen startavgift, ingen månadsavgift, per transaktion tar de 3:- plus 3%. Enkelt att integrera mot. |
Jag har också tänkt börja med Payson just för att de inte har någon startavgift eller fasta kostnader, dessutom tilltalar deras logga/betalningssystem mig då de erbjuder nästan allt, direktbetalning från alla banker samt visa/master, tyvärr inte Amex och diners men det är inte många som har sådana kort, får komplettera med fakturabetalning för dessa kunder.
|
Oj, oj
Detta blir klurigt att välja. Att jag valde DIBS beror på att Loopia har det, och då kanske det är bra. Gällande kortinlösenbank, så har jag mycket liten, eller rättare sagt ingen inkomst på försäljning nu. Jag förväntar mig att komma upp i ett par tusenlappar i månaden, typ 4 - 5 000 kr i omsättning närmaste tiden, men jag vet ju inte alls. Så jag vill gärna ha låg startkostnad, kort bindningstid, men kan vara öppen för något högre transaktionkostnad, nu när jag knappt vet om jag säljer något. Och en detalj till, jag har inga produkter, så det ligger i pipelinen nu samtidigt att komma på. (Det jag har är ett bra domännamn, stigande besökarantal, och kontinuerligt mer och bättre innehåll, där jag även tänkte komma på någon lämplig samhällstjänst, så även kan ta visakort i någon situation) Så likviditet är idag viktigare än långsiktighet, nu när siten utvecklas. Paysson? Tar de allt då typ? Behöver jag inte bankinlösen då? (Läste inlägget innan, måste nog ringa paysson) Nåväl, ... Någon som känner sig insatt, får gärna ge mig råd. |
Kom bara ihåg att kör du payson står deras namn på kundernas kontoudrag inte ditt företags. Du får också vad jag vet in pengarna på ditt paysonkonto, sedan får du själv föra över det till bankkonto vilket kostar en avgift varje gång.
Är säkert bra om man är liten och inte har något emot extra administration, men jag valde bort dem pga det. |
Citat:
|
Svensk handel
Det kan väl nämnas, även om det inte passar alla att för medlemmar i Svensk handel finns möjlighet att nyttja PBS kortinlösenavtal med mycket bra villkor. En viss omsättning krävs förstås för att det ska vara prisvärt i jämförelse med t.ex. payer med tanke på att man måste betala medlemsavgiften i Svensk handel också. Men för de som inte har mycket liten omsättning blir det snabbt en lönsam affär.
Pris per transaktion: 0,68 kr för bankkort 0,68 kr + 1,20 % för kreditkort 0,68 kr + 1,20 % för utländska kort Svensk Handels kortavtal gäller alla typer av försäljningsställen - både butiker och e-handel. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
:)
Tack,
/ Tony |
Jag har riktigt dålig erfarenhet av PBS. Jag skapade en webbsajt till ett danskt resebolag. De hade valt PBS eftersom de tydligen är de enda som erbjuder betalning med Dankort.
PBS har som policy att godkänna den sajt som betalmodulen ska ligga på och det tog dem 6 månader att godkänna den. Har man tid att vänta så länge så kan man ta PBS annars absolut inte! |
Jag är riktigt intresserad av Payer eftersom de inte tar ut någon procent för varje transaktion vilket många andra PSP gör. Men då jag ringde till Euroline (SEB) för att höra om de var inlösare till Payer så fick jag reda på att de inte var det. Är det så så kan ju inte kunder till SEB använda Payer alls. Låter konstigt?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kan inte säga mer än detta. |
Någon som har erfarenhet av Payson?
Om jag förstått det rätt måste kunderna skapa ett payson-konto innan de kan betalla vilket jag tror skrämer iväg de flesta. Någon som använder payson och andra alternativ och har nuffror på hur många kunder som väljer att betalla med payson? |
Citat:
|
Hallå,
Det här känns som tråden där ni diskuterar priser hos leverantören så då är det förhoppningsvis okej om jag nämner våra. Om inte så säg till så tar jag bort inlägget på stört. Visa/Mastercard (Skandinavien) 0,29 Euro (ca 3kr) +2.5%, pengarna förs över i realtid. Inga administrativa kostnader eller bindingstid. Mvh, |
Citat:
eller är det som paypal att man måste gå via en hostad lösning som ligger på er site?. Vilket betyder att om någon ska betala så måste de byta site osv. |
Behöver man ett inlösenavtal hos er?
Citat:
|
1) Integreringen sker via en Iframe, pop-up eller liknande. API/XML liknande integrering finns (ännu) inte.
Om ni bygger på Open Source lösningar så är vi idag integrerade i många av de stora som osCommerce, xtCommerce, ePages, Magento osv. 2) Nej man behöver inget inlösenavtal med oss då vi gör båda delarna. Vi är även registrerade och kontrollerade av Engelska FSA (de som kontrollerar alla banker). Detta är något som inte gäller alla "one stop shops" därute... Om ni har mer tekniska frågor angående integrering så maila mig gärna så kan jag skicka några kortare dokument, jag är själv inte särskilt teknisk så skulle nog göra er mer förvirrade om jag försökte förklara. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson