![]() |
3DTV.se
Hej.
Vill se lite vad denna kan tänkas vara värd. Har fått bud på belopp allt mellan 5000-10000. Samsung äger idag LEDTV.se och om några år borde 3DTV.se vara nästa goa adress :) Domänen är till salu men jag vet inte exakt hur man skall ta reda på vad den kan vara värd. I och med att ett par intressenter har ringt mig via upplysningar från IIS så har jag fått för mig att den börjar bli lite het och bör vara värd mer än 10 000:- Alla överlåtelsekostnader betalas av köparen, vet inte exakt vad dessa ligger på men borde inte vara några större summor. Allt kan kollas upp vid seriösa bud. Ni som vill ge mig bud PM mig så kan vi se om det blir någon affär av det. Domänen är till salu av mig som privatperson men jag säljer inte till något pris som jag inte anser är relevant. /Jonny |
Jag tänker inte ge mig på en värdering i kronor & ören, men jag tror att din domän kan bli värd en "hel del" om 3DTV blir ett allmänt begrepp för en ny teknik som "alla" vill ha.
Dock kommer det riktiga värdet först när tekniken blivit tillräckligt mogen och billig nog för vanliga konsumenter, eller nåja, även nischade domäner för en "early adopter"-marknad kan ge en slant. Begreppet verkar vara populärt, det ser man bland annat på att både 3DTV och 3D-TV är reggade under en mängd toppdomäner. Mitt tips är att du ska avvakta med försäljning såvida du inte behöver få loss pengar snabbt eller får ett kanonbra bud (återigen, jag kan inte avgöra hur mycket det skulle vara :confused:). Utveckla istället domänen så snart som möjligt, fyll den med nyheter inom området eller dyl. |
Citat:
|
Citat:
|
Ok tack för hjälpen, om det är någon som har ett bud så är det välkommet.
|
Sony har nu lovat 3D TV under 2010: http://hardware.slashdot.org/article.../09/03/1426257
|
Yes läste det också det är flera andra som börjar prata om detta.
Panasonic har grejor på gång också. Känns som att denna domän kan bli värd en del. Undra om det är någon som är villig att starta ett bud? |
Det är bara att sitta lugnt i båten, som sagt. Kolla intresset om ett år igen.
http://www.idg.se/2.1085/1.244061/3d...redan-nasta-ar |
bjuder 1000 kr, gäller i 24h från post
|
Citat:
"Ni som vill ge mig bud PM mig så kan vi se om det blir någon affär av det." |
Tack för all info och tack alla ni som ger mig tips om vad jag bör göra.
Jag tar gärna emot bud men skicka PM så det inte blir en massa kladd här i tråden. OBS att jag har fått bud via telefonkontakt, personer som fått tag i mina uppgifter via IIS högsta bud jag fått är 10 000kr men jag tackade nej för jag tror att den kommer att bli värd så mycket mer om något år bara. Tack på förhand. |
OK, bjuder inte i stängda auktioner. lycka till
|
Senaste bud via tele 12000:-
Ni som har intresse av detta skicka mig pm med era bud eller skriv direkt här. Har inte lämnat svar ännu till 12000kr budarn. Vill se om det finns intresse här först och om det kan starta nån bra bidgivning. I nuläget bör buden självklart ligga över 12000kr |
(För er som vill tjäna en hacka om 5-50år(?) så är domänen 4dtv.se ledig.)
|
Citat:
onT: Lycka till med att sälja domänet. Jag tycker att du ska spara den tills 3D TV kommer ut. Då blir ju den värd över 20 tusen kronor.. |
Håller med föregående talare. Den här domänen kommer bli värd betydligt mer!
|
Frågan är om det går att göra några pengar på den nu?
Om man smiskar upp en sida med lite info och en del google ads kan man få in nåt på det tror ni? Jag är väl medveten om att denna domän kommer att vara värd en del om något år och framöver, flera stora tv tillverkare har redan annonserat ut att de kommer visa upp 3Dtv apparater redan 2010. Jag är tacksam för förslag, obs jag kommer fortfarande att sälja domänen om jag får ett bud jag tycker är rimligt för addressen idagsläget. |
Mitt råd är att göra ngt med den nu. Jag vet redan flera som suttit just med tv/elektronik domäner som "var" premium, men där formatet snabbt ändrades till något annat och dom sålde inte när det var som hetast.
Lägg upp en vanlig sida med lite info om vad 3DTv är för ngt, vilka som kommer släppa produkter inom det. Så finns det ngt iallafall att bygga vidare på. Och precis som du skrev, så lägg givetvis in G-ads på den. |
Fel av mig.
|
Citat:
Namn på teknik och format är i allmänhet svårbedömt. Men det lär ta många år innan du får se hur det faller ut. Men det är spekulation som inom alla andra branscher. Naturligtvis har den ett spekulativt värde redan nu. |
vad tror ni om 3Dmovies.se? ...var ledig så ja regga den :)
|
Jag har 3Dbio.se om ngn är intresserad.
|
|
Startar om denna budgivning nu efter att köpare (privatperson) visade sig vara oseriös.
Samsung har visat intresse men har ännu inte lagt bud. Stor chans att sälja denna domän vidare när 3DTV kommer på riktigt under 2010. Högsta bud hittills är 12500kr. Startar budgivning från 12500kr. OBS säljer inte om jag anser att budgivningen är för låg. Stänger budgivningen den 29/10 kl 18:00 tar då ställning till de bud som inkommit. Köp nu pris är 25000kr. Varsågoda att buda, ni som har något emot att jag väljer att avstå försäljning om jag anser att det är för lågt behöver inte kommentera detta. Det är helt upp till mig om jag vill sälja eller inte. Ni som ser vilken potential denna domän har och vidare försäljningsmöjligheter förstår att denna premiumdomän har ett stort värde när 3DTV kommer till marknaden under 2010. Budgivning här samt via PM. Vänligen Jonny Citat:
|
Citat:
Ha, alla bud i tråden är på max 1000 kr. Är högsta budet det som drog sig ur, eller? Citat:
Visst premiumdomän :rolleyes: Citat:
|
Jag tyckte jag förklara vad som gällde.
Vänligen undvik sådant onödigt som du skriver. Vill du vara ironisk så håll detr för dig själv. Citat:
|
om den kommer bli värd så "ofantligt mycket" om ett tag varför har ingen tagit den på en gång för 25k som är småpengar gentemot vad flertalet har sett i sina spåkulor att den kommer bli värd. jag skulle sålt den för 20k privat till den som vill köpa.
|
Undra hur det går för domänen nu när 3dtv kommit ut på marknaden.
|
Intresset har fortsatt vara stort men jag har ännu inte sålt den, buden är alldeles för låga, har nu fått bud på 40kkr men jag väljer att behålla den ytterligare ett par år, 3DTV är stort, varenda SF biograf i landet har nu minst 1 salong som visar 3D, personligen tror jag att 3DTV blir årets juklapp nästa år eller 2012, redan i år snackas det om att det kan bli årets julklapp men det tror inte jag. 3DTV är fortfarande i startstadie, nu har Xbox360 släppt sin 3D kamera "Kinect" detta har blivit en succe, PS3 har släppt sin 3D mjukvara snart kommer spelen och det finns inget som tyder på att 3DTV floppar. Om några år finns 3DTV i varje hem. Domänen är självklart till salu för de pris jag anser är värt att sälja för. Idagsläget är det inte ens värt att lämna bud om man inte förstår framtiden för detta och har runt 150kkr att punga ut. Denna tråd kan stängas budgivningen här gäller inte längre. Admin var vänlig att ta bort denna tråd. All kontakt skall ske via hemsidan www.3dtv.se
|
Ja lycka till med försäljningen
|
Citat:
|
Vad händer när 3D är standard i alla tv-apparater...
|
Citat:
|
Citat:
|
undrar om 3dhdtv blir något naturligt eller om jag missat med den domänen
|
Ett tips är att lägga information på domänen. Det ökar värdet på domänen om den redan är etablerad och indexerad i Google sedan en tid tillbaka.
Jag skulle lagt upp lite info, och länka till några affiliate-sidor som säljer 3D-TV. |
Citat:
(har inga idéer för den, tycker inte ens den är bra) |
Jag väntar tills Full-3D kommer! :)
|
Har inte tid med domänen/sidan just nu, har flera andra projekt och jag kan hålla på denna ett par år till, 3DTV kommer att bli alltmer poppis.
Kommande år så är 3DTV standard Säljer endast om jag får den summan jag vill ha |
Bra domän i rätt händer.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson