WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Diskutera WN (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Bra jobbat! Vad händer härnäst? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1037657)

Mortekai 2009-08-24 22:37

Bra jobbat! Vad händer härnäst?

Mycket bra jobbat med uppgraderingen, det ser bra ut även om det nya formatet känns lite ovant :)

Frågan nu är vad händer sen?
VB har ju oändligt många utvecklingsmöjligheter så...kommer vi att få se några godbitar längre fram och i så fall vad?

Personligen skulle jag vilja se Facebook connect, mest för att jag alltid är uppkopplad där och därför att det är smidigt att logga in på det viset ;)

Thomas 2009-08-24 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Mortekai (Inlägg 20319382)
Frågan nu är vad händer sen?
VB har ju oändligt många utvecklingsmöjligheter så...kommer vi att få se några godbitar

Det är enda syftet med uppgraderingen, att kunna ta del av de plugin's som finns att köpa samt eventuellt varianter på egenutvecklade. Vi har gjort en hel del plugins på hus.se som kanske blir intressanta i framtiden. Det är vb3 rakt igenom.

Det är väl framför allt ett auktionsscript som kommer komma inom kort.

Mortekai 2009-08-24 22:48

Låter spännande :)
Blir det en SEO plugin också kanske, eller har ni redan bakat in det?

emilv 2009-08-24 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mortekai (Inlägg 20319387)
Låter spännande :)
Blir det en SEO plugin också kanske, eller har ni redan bakat in det?

Verkar finnas en SEO-plugin redan. Kika på meta-taggarna =)

Mortekai 2009-08-24 22:53

Det tror jag är standard för VB?
Tänkte mer på något liknande VBSEO.

Vebut 2009-08-24 23:01

Gillar det inte :) Känns varken rätt eller som ett forum nu.

Edit: Att den flyter till vänster är jobbigt att läsa.

Mortekai 2009-08-24 23:07

Det är för at vi är vana att titta på furumlistan som översikt istället för att klicka på "nya poster". Att den flyter till vänster är nog mitt enda klagomål just nu också :)

Angående §3 som varit på tapeten ett tag, kan man inte använda gruppfunktionen nu till att hantera egenreklam så att man får posta egenreklam där om man vill och så är det upp till var och en att delta om man är intresserad?

Det skulle kanske mildra problematiken lite...

Tony Westman 2009-08-25 00:04

Mycket sämre....

Varför inte låta det vara som det vanliga och lättlästa forum det var innan?

kw_wasabi 2009-08-25 02:32

Jag saknar att man inte på förstasidan ser senast aktiva tråd på respektive avdelning. Antar att man vänjer sig så småningom. Varför går det inte att skicka ett snabbsvar direkt, utan att svara på ett specifikt inlägg?

WebboT 2009-08-25 04:41

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20319442)
Jag saknar att man inte på förstasidan ser senast aktiva tråd på respektive avdelning.

Om senast aktiva trådar är viktigt föreslår jag att bokmärka denna länken:
http://www.wn.se/search.php?do=getdaily

audemars 2009-08-25 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av Tony Westman (Inlägg 20319424)
Mycket sämre....

Varför inte låta det vara som det vanliga och lättlästa forum det var innan?

Känns så för mig med just nu, kanske vänjer sig dock. Det kan va farligt att ändra en layout, många populära hemsidor har dött ut av just detta.

Ara 2009-08-25 14:15

håller med, va bättre innan.

Sludent 2009-08-25 15:22

Jag upplever sidan som väldigt ogreppbar, har noll koll på innehållet just nu, hoppas dock bara det beror på ovana.

Men håller med tidigare talare, föregående version var mycket enkel och överskådlig.

StefanBergfeldt 2009-08-25 15:40

Är det bara jag som tycker det nya är överlägset bättre?

Vebut 2009-08-25 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20319540)
Är det bara jag som tycker det nya är överlägset bättre?

Alltså, enligt mig fungerar inte detta. Det är inte längra WN ^^

KristianE 2009-08-25 17:59

Själv listar jag alltid Nya inlägg så hur framsidan ser
ut spelar ingen roll alls för mig.

htiawe 2009-08-25 18:34

Precis som KristianE så listar jag också alltid nya inlägg men det känns som att det mesta är en fråga om att vänja sig, jag kan nog inte riktigt komma på någon site som omlanserats med ny design som inte mötts av en massa negativa kommentarer.

Alex 2009-08-25 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av htiawe (Inlägg 20319583)
Precis som KristianE så listar jag också alltid nya inlägg men det känns som att det mesta är en fråga om att vänja sig, jag kan nog inte riktigt komma på någon site som omlanserats med ny design som inte mötts av en massa negativa kommentarer.

Användarna på Hamsterpaj är rätt okej med uppdateringar. Den sidan byter design varje månad i princip. Visst finns det negativa inlägg där med, men inte lika många. :)

Kedi 2009-08-25 18:49

Den gamla laddade mycket fortare än vad denna gör.

htiawe 2009-08-25 18:52

Jag upplever precis motsatta, den här versionen laddar mycket snabbare för mig.

jonny 2009-08-25 19:37

Själv tycker jag att det känns rörigt och svårläst i jämförelse med den gamla, men jag har knappt varit in här sedan uppgraderingen heller.

kw_wasabi 2009-08-26 01:13

Jag tycker det är lite störande att avdelningsrubriken (i TITLE-taggen) syns först i fliken på webbläsaren.

T.ex "Sökmotoroptimering - WN" eller "Trådens namn - Sökmotoroptimering - WN"

Visst, jag fattar att det är bättre SEO, men användarmässigt gillar jag det som sagt inte. Tycker inte om att "tveka" på vilken flik det nu var som WN ligger under.

Annars börjar jag faktiskt vänja mig vid nya WN. Det blir nog bra till slut...

Yepp 2009-08-26 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20319655)
Jag tycker det är lite störande att avdelningsrubriken (i TITLE-taggen) syns först i fliken på webbläsaren.

T.ex "Sökmotoroptimering - WN" eller "Trådens namn - Sökmotoroptimering - WN"

Visst, jag fattar att det är bättre SEO, men användarmässigt gillar jag det som sagt inte. Tycker inte om att "tveka" på vilken flik det nu var som WN ligger under.

Annars börjar jag faktiskt vänja mig vid nya WN. Det blir nog bra till slut...

Tycker faktiskt det är bättre som det är nu - du får väl favicon:en som logga för fliken? Det får jag iaf och då är det enkelt att se vilka flikar som är WN. Nu ser jag dessutom istället direkt början på rubriken och kan lättare hitta tillbaks till en flik. Som det var innan om man hade många flikar hade man enbart en massa "WN..." där man inte kunde urskilja vad respektive tråd handlade om lika lätt.

kw_wasabi 2009-08-26 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Yepp (Inlägg 20319720)
Tycker faktiskt det är bättre som det är nu - du får väl favicon:en som logga för fliken? Det får jag iaf och då är det enkelt att se vilka flikar som är WN. Nu ser jag dessutom istället direkt början på rubriken och kan lättare hitta tillbaks till en flik. Som det var innan om man hade många flikar hade man enbart en massa "WN..." där man inte kunde urskilja vad respektive tråd handlade om lika lätt.

Jag får upp faviconen i fliken men den syns knappt mot den mörkgrå flikbakgrunden i Opera. Får väl byta till ett ljusare tema :)

jgabor 2009-08-27 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Vebut (Inlägg 20319400)
Edit: Att den flyter till vänster är jobbigt att läsa.

Citat:

Ursprungligen postat av Mortekai (Inlägg 20319404)
Det är för at vi är vana att titta på furumlistan som översikt istället för att klicka på "nya poster". Att den flyter till vänster är nog mitt enda klagomål just nu också :)

Om ni installerar Firefox addonen "Stylish" och skapar en ny style med följande, så centrerar ni siten igen:

Kod:

@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("www.wn.se") {
#mainContentArea { margin: 0 auto; width: 1130px !important; }
}

Går säkert att göra snyggare, men orkar inte... :) Den flyter fortfarande lite till vänster när man scrollar ner i längre trådar, men det är pga annonserna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson