WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Gratiskontantkort.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10317)

Golfer 2005-10-13 17:56

Köpte precis gratiskontantkort.se på blocket.

Tror Ni att jag gjorde en bra affär?? :ph34r:

Davve 2005-10-13 17:56

Ja, om du kan sälja gratis kort så :)

Citat:

Pris: 1 000 000 kr

Sidan lanserades för 1 år sedan och har blivit uppskattad av många.
Domänen passar bra för kampanjerbjudanden då ett företag erbjuder gratis startpaket.

Med rätt ägare samt lite annonsering kan sidan generera mycket goda annonsintäckter.

Va fick du betala då? inte väl 1 mille? :)

robertsson 2005-10-13 18:08

Det var en snabb affär, annonsen införd idag kl 15.00 och du har redan köpt den?

Domänen var väl bra så länge comviq gav bort gratis kort och skickade med hundring i provision på TD. Men nu när dom tiderna är över ser jag inte värdet i domänen.

M.R 2005-10-13 18:19

Citat:

Originally posted by robertsson@Oct 13 2005, 18:08
Det var en snabb affär, annonsen införd idag kl 15.00 och du har redan köpt den?

Domänen var väl bra så länge comviq gav bort gratis kort och skickade med hundring i provision på TD. Men nu när dom tiderna är över ser jag inte värdet i domänen.

Håller med dig, ser inge direkt värde i den.

Golfer, Förstår inte varför du köpte den när du kunde lagt ett bud/köpt kontantkort.se istället.

Ingo 2005-10-13 23:26

Om det var ett bra köp? Ja det är nog beroende av hur mycket du egentligen köpte sidan för som man kan ge ett mer rättvist svar.

Tobias Turesson 2005-10-14 15:06

Hur har du tänkt att få in pengar?

Ingo 2005-10-17 16:41

Upptäckte nu att sidan finns på Tradera och enligt personen i fråga haft den i ett år.

Något märkligt är det helt klart <_<

fabian 2005-10-17 16:43

Jag har mailat fram och tillbaka med ägaren, även efter att denna tråden startats.

robertsson 2005-10-17 16:54

500 kr högsta bud på Tradera :)

hoxon 2005-10-17 17:43

Citat:

Originally posted by Golfer@Oct 13 2005, 17:56
Köpte precis gratiskontantkort.se på blocket.

Tror Ni att jag gjorde en bra affär?? :ph34r:

Beror på vad du betala?

nosnaj 2005-10-17 19:52

Det är jag som äger domänen och Golfer har inte köpt den utan var nog snarare ironisk i sitt inlägg.

Jag har aldrig sålt en domän tidigare så priset kanske är lite väl tilltaget.
Ni som har lite koll på detta, hur värderar man sin domän?
Ska man värdera den på tidigare inkomster på sidan, antal unika besökare, placering hos sökmotorer?

robertsson 2005-10-17 22:05

En sak är värdering och historiska data och en sak är vad folk vill betala. Du har säkert tjänat bra på domänen med gratis Comviq kort genom TD men dom tiderna är förbi nu, och det är väl för övrigt därför du säljer?

nosnaj 2005-10-17 22:47

Stämmer, men man vet aldrig om Comviq åter kommer erbjuda gratis startpaket.
Finns dessutom mer opertörer än Comviq som ger provision.

wiggin 2005-10-17 23:05

hehe, om du var seriös med 1 000 000 för den domänen/hemsidan så var det nog liiiiite tilltaget ja ;)

robertsson 2005-10-17 23:33

Citat:

Originally posted by nosnaj@Oct 17 2005, 22:47

Varför säljer du i så fall? Det visar ju på att du själv inte tror på idéen längre.

BE Network 2005-10-18 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj

Varför säljer du i så fall? Det visar ju på att du själv inte tror på idéen längre.

Varför han säljer domänet är väl helt och hållet upp till han? Var nog det dummaste jag läst på wn på länge.

robertsson 2005-10-18 14:07

Man har väl rätt att fråga varför nån säljer ett domännamn? Det är en av de första frågorna man ställer. Om man har en affärsidée som man tror på så gör man sig väl inte av med den? Anledningen till försäljning är oftast brist på tid eller att man vill ägna sig åt något annat. I detta fall är tidsinvesteringen minimal, samtidigt som förtjänsten varit bra. Så det måste finnas nån förklaring till alla han vill sälja nått som ger mycker pengar?

nosnaj 2005-10-18 19:26

Jag vill ha pengar och investera i ett annat projekt så istället för vänta x månader får jag det direkt.

BE Network 2005-10-18 22:37

Citat:

Originally posted by robertsson@Oct 18 2005, 14:07
Man har väl rätt att fråga varför nån säljer ett domännamn? Det är en av de första frågorna man ställer. Om man har en affärsidée som man tror på så gör man sig väl inte av med den? Anledningen till försäljning är oftast brist på tid eller att man vill ägna sig åt något annat. I detta fall är tidsinvesteringen minimal, samtidigt som förtjänsten varit bra. Så det måste finnas nån förklaring till alla han vill sälja nått som ger mycker pengar?
"Varför säljer du i så fall? Det visar ju på att du själv inte tror på idéen längre. "

Du svarar själv på det, självklart finns det andra anledningar att man säljer än att man inte tror på idéen.

robertsson 2005-10-19 07:50

Citat:

Ursprungligen postat av Blue-Eye
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson

Du svarar själv på det, självklart finns det andra anledningar att man säljer än att man inte tror på idéen.

Du skriver självklart att det finns andra anledningar, och jag anser att det är självklart att han inte tror på idéen längre, och det fattar man lätt om man följer med vad som händer på kontantkortsfronten på TD. Tidigare erbjöd Comviq gratis kontantkort och 100-140 kr provission. Sedan erbjöd Djuice gratis kontantkort och 90 kr provision. Nu har provisionen minskats till 40 kr samtidigt som TD gått ut med mail att man INTE får marknadsföra gratis kontantkort, det är abonnemangsporteringar man ska marknadsföra, med andra ord saknar domänen värde numera eftersom det inte finns några kontantkort att marknadsföra. Det enda som kan vara värt med domänen är att ta chansen och köpa för och hoppas att nått företag i framtiden kommer erbjuda gratis kontantkort mot provision, men den chansningen är värd långt mindre än beloppet på blocket.

Blue-Eye: När man ska betala så stora belopp är ingenting självklart och man har rätt att ställa alla frågor och svaret är inte alltid så enkelt som det verkar.

nosnaj 2005-10-19 11:13

robertsson: Svara gärna på följande.

Citat:

TD gått ut med mail att man INTE får marknadsföra gratis kontantkort
Jag läser ett mejl från 21 september där de beskriver hur jag ska promota deras gratis kontantkort, är ditt mejl från senare datum?

Citat:

Sedan erbjöd Djuice gratis kontantkort och 90 kr provision
De inte bara erbjöd, utan det är gratis fortfarande och verkar även förbli så.
Vem säger alla har samma provision? Jag låg i deras kampanjprogram med högre provision.

Så att företag ska erbjuda gratis startpaket är inte ovanligt, det gör Djuice, Halebop samt Vodafone i skrivande stund.

robertsson 2005-10-19 12:12

Citat:

Originally posted by nosnaj@Oct 19 2005, 11:13
robertsson: Svara gärna på följande.
Citat:

TD gått ut med mail att man INTE får marknadsföra gratis kontantkort
Jag läser ett mejl från 21 september där de beskriver hur jag ska promota deras gratis kontantkort, är ditt mejl från senare datum?

Promota och promota, allt är en tolkningsfråga.

"På grund av problem med alldeles för hög trafikmängd riktad mot enbart deras kontantkortserbjudande har vi varit tvungna att vidta vissa åtgärder i programmet."

"När vi öppnar upp programmet nu kommer vi att ha en noggrann övervakning av hur programmet utvecklas och måste eventuellt vidta ytterligare åtgärder ifall inte kvaliteten på trafiken förbättras."

Citat:

Citat:

Sedan erbjöd Djuice gratis kontantkort och 90 kr provision
De inte bara erbjöd, utan det är gratis fortfarande och verkar även förbli så.
Vem säger alla har samma provision? Jag låg i deras kampanjprogram med högre provision.
Så att företag ska erbjuda gratis startpaket är inte ovanligt, det gör Djuice, Halebop samt Vodafone i skrivande stund.

Vodafone ger inte ersättning, halebop ger inte ersättning om man SMSar in sin portering, djuice uppmanar att inte marknadsföra kontantkortet.

Så jag förstår inte riktigt påståendet "Med rätt ägare samt lite annonsering kan sidan generera mycket goda annonsintäckter."

Var ska dessa intäkter komma ifrån?

nosnaj 2005-10-19 12:37

Det du citerade ifrån var ett gamalt mejl.
Uppenbarligen har de ändrat sig med tanke på vad de skrev i sitt senaste utskick och deras åtgärd var väl att ha olika provisioner för kontantkort och abonnemang.
Vodafone är inte med på TD och Halebop ger ingen ersättning när folk smsar, jag vet det, har inte påstått annat heller.
Enda operatören som erbjuder gratis startpaket samt ger provision via TD är djuice för tillfället och vill de inte jag ska promota detta borde TD ringt eftersom de är väl medvetna om min sida då jag pratat med dom flertalet gånger senaste året via telefon.

robertsson 2005-10-19 13:15

Citat:

Det du citerade ifrån var ett gamalt mejl.
Jag citerade från mailet som du hänvsade till, 21 september.

Citat:

Uppenbarligen har de ändrat sig med tanke på vad de skrev i sitt senaste utskick och deras åtgärd var väl att ha olika provisioner för kontantkort och abonnemang.
Jo, dom har säkert ändrat sig, dom har sänkt provisionen från 60 till 40 kr.

Och det fanns tydligen inget svar på min fråga "Var ska dessa intäkter komma ifrån?"

nosnaj 2005-10-19 13:46

Citat:

Jag citerade från mailet som du hänvsade till, 21 september
Ok, då har vi fått olika mejl för i mitt står inte det du skrev.

Citat:

Var ska dessa intäkter komma ifrån?
Annonsintäkter, och denna vet varken du eller jag hur stor den blir i framtiden samt vilka operatörer som är villiga erbjuda detta.

robertsson 2005-10-19 15:06

Citat:

Originally posted by nosnaj@Oct 19 2005, 13:46
Annonsintäkter, och denna vet varken du eller jag hur stor den blir i framtiden samt vilka operatörer som är villiga erbjuda detta.

I annonsen står det "Med rätt ägare samt lite annonsering kan sidan generera mycket goda annonsintäckter."

men jaja... vi kommer ingen längre i denna diskussion... Lycka till med försäljningen men det känns inte som du lägger alla korten på bordet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson