![]() |
Köpte precis gratiskontantkort.se på blocket.
Tror Ni att jag gjorde en bra affär?? :ph34r: |
Ja, om du kan sälja gratis kort så :)
Citat:
|
Det var en snabb affär, annonsen införd idag kl 15.00 och du har redan köpt den?
Domänen var väl bra så länge comviq gav bort gratis kort och skickade med hundring i provision på TD. Men nu när dom tiderna är över ser jag inte värdet i domänen. |
Citat:
Golfer, Förstår inte varför du köpte den när du kunde lagt ett bud/köpt kontantkort.se istället. |
Om det var ett bra köp? Ja det är nog beroende av hur mycket du egentligen köpte sidan för som man kan ge ett mer rättvist svar.
|
Hur har du tänkt att få in pengar?
|
Upptäckte nu att sidan finns på Tradera och enligt personen i fråga haft den i ett år.
Något märkligt är det helt klart <_< |
Jag har mailat fram och tillbaka med ägaren, även efter att denna tråden startats.
|
500 kr högsta bud på Tradera :)
|
Citat:
|
Det är jag som äger domänen och Golfer har inte köpt den utan var nog snarare ironisk i sitt inlägg.
Jag har aldrig sålt en domän tidigare så priset kanske är lite väl tilltaget. Ni som har lite koll på detta, hur värderar man sin domän? Ska man värdera den på tidigare inkomster på sidan, antal unika besökare, placering hos sökmotorer? |
En sak är värdering och historiska data och en sak är vad folk vill betala. Du har säkert tjänat bra på domänen med gratis Comviq kort genom TD men dom tiderna är förbi nu, och det är väl för övrigt därför du säljer?
|
Stämmer, men man vet aldrig om Comviq åter kommer erbjuda gratis startpaket.
Finns dessutom mer opertörer än Comviq som ger provision. |
hehe, om du var seriös med 1 000 000 för den domänen/hemsidan så var det nog liiiiite tilltaget ja ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Man har väl rätt att fråga varför nån säljer ett domännamn? Det är en av de första frågorna man ställer. Om man har en affärsidée som man tror på så gör man sig väl inte av med den? Anledningen till försäljning är oftast brist på tid eller att man vill ägna sig åt något annat. I detta fall är tidsinvesteringen minimal, samtidigt som förtjänsten varit bra. Så det måste finnas nån förklaring till alla han vill sälja nått som ger mycker pengar?
|
Jag vill ha pengar och investera i ett annat projekt så istället för vänta x månader får jag det direkt.
|
Citat:
Du svarar själv på det, självklart finns det andra anledningar att man säljer än att man inte tror på idéen. |
Citat:
Blue-Eye: När man ska betala så stora belopp är ingenting självklart och man har rätt att ställa alla frågor och svaret är inte alltid så enkelt som det verkar. |
robertsson: Svara gärna på följande.
Citat:
Citat:
Vem säger alla har samma provision? Jag låg i deras kampanjprogram med högre provision. Så att företag ska erbjuda gratis startpaket är inte ovanligt, det gör Djuice, Halebop samt Vodafone i skrivande stund. |
Citat:
"På grund av problem med alldeles för hög trafikmängd riktad mot enbart deras kontantkortserbjudande har vi varit tvungna att vidta vissa åtgärder i programmet." "När vi öppnar upp programmet nu kommer vi att ha en noggrann övervakning av hur programmet utvecklas och måste eventuellt vidta ytterligare åtgärder ifall inte kvaliteten på trafiken förbättras." Citat:
Så jag förstår inte riktigt påståendet "Med rätt ägare samt lite annonsering kan sidan generera mycket goda annonsintäckter." Var ska dessa intäkter komma ifrån? |
Det du citerade ifrån var ett gamalt mejl.
Uppenbarligen har de ändrat sig med tanke på vad de skrev i sitt senaste utskick och deras åtgärd var väl att ha olika provisioner för kontantkort och abonnemang. Vodafone är inte med på TD och Halebop ger ingen ersättning när folk smsar, jag vet det, har inte påstått annat heller. Enda operatören som erbjuder gratis startpaket samt ger provision via TD är djuice för tillfället och vill de inte jag ska promota detta borde TD ringt eftersom de är väl medvetna om min sida då jag pratat med dom flertalet gånger senaste året via telefon. |
Citat:
Citat:
Och det fanns tydligen inget svar på min fråga "Var ska dessa intäkter komma ifrån?" |
Citat:
Citat:
|
Citat:
men jaja... vi kommer ingen längre i denna diskussion... Lycka till med försäljningen men det känns inte som du lägger alla korten på bordet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson