![]() |
Nu ska jag säga upp mitt abb. med b-one
(som igentligen går ut i mars) och byta till loopia. billigt nu.. passa på :D |
|
Grattis... har själv suttit kvar hos b-one ett extra år då jag var van vi 1-2 månaders uppsägningstid.
Loopia har vad jag kan se inte mysql som standard utan det är en extratjänst.. |
Loopia har ju ett erbjudande efter ett annat. Så fort ett tar slut så tar ett annat vid. De har väl insett att de inte får några kunder med deras ordinarie priser! Verkar vara REA varje dag! Jiiipiiii!!!
|
Citat:
-Martin |
Den här tråden kommer nog att raderas strax?
|
JX verkar bra :D ska kolla det :)
|
jx verkar bra :D
nån som har efarenheter av dom bra/dåliga ? |
Citat:
|
Citat:
|
JX ligger ju bland annat WN, TV.nu, ASPsidan.se på.
Decibel är grundaren |
Extra pris verkar fungera bra för dom, är alltid en hög som glömmer säga upp som dom kan mjölja ut pengar under ett extra år sedan.
Folk har en förmåga köpa som impulsköp om det är billigt, men sedan glömma att läsa avtal och säga upp sedan. Loopia verkar köra kampanjer varje månad minst, såg nu att "rabatt ges på första fakturan". Fakturerar dom per månad eller per år? Om dom fakturerar per månad tjänar man ju bara max 57:- |
Citat:
När Loopia kör kampanjer skriker småaktörerna "fula extrapriser", när andra webbhotell gör detsamma går det obemärkt förbi. Intressant det där. |
Har alldrig sagt något om priset, känns mer som dom större webbhotellen försöker fånga in så många kunder.
|
Det är troligen det många gör :)
Jag skulle gärna tjäna mer och ha fler kunder även fast jag var stor eller liten. |
Citat:
|
Someone has been bitten by the jealousy bug.
Den vanliga avundsjukan tar över när det Loopia har extraerbjudande. Problemet är att varje gång ni blir så här negativa utstrålar det en osäkerhet vilket kunder känner av. Man ska aldrig snacka skit om en konkurrent, det ger bara negativ effekt men vissa verkar aldrig lära sig... |
Citat:
Det ni ger idag får ni tillbaka imorgon, tänk på det. Edit: Meningsbyggnad. Dags att gå och sova. |
När företag växer blir dom sämmre, och icke flexibla och giriga ledning på företaget som bara tänker på pengar.
Kampanjer/Extra erbjudanden är ju alldrig för vara snälla utan helt enkelt ett sätt att öka inkomsten, är glad att man inte har lika många kunder som Loopia eller andra större har då tappar man kontakten och inte kan erbjuda något flexibelt. Känns som även större skiter i om det blir avbrott för dom har ändå så mycket pengar så är skit samma, och ger alltid avbrottet berodde på "det och det" nästan samma orsak. |
Inget illa menat patrikweb, men du kan inte ha mer fel.
Det finns många bra exempel på stora företag som vidareutvecklas och förbättras. Bara för att ett företag blir stort så blir det inte dåligt, det är en otroligt grov generalisering. Tycker du att Google är dåligt? Loopia är ett praktexempel på ett stort och väl fungerande företag med en alltjämt "låg nivå". Om än att jag är teknisk chef på Loopia och "näst i rang" efter vår VD så bemöter jag dagligen våra kunder, besvarar e-postmeddelanden som inkommer till oss (support, registry, ekonomi, drift, abuse osv), håller mig uppdaterad om läget på supportavdelningen, läser e-postsvar våra tekniker har skickat osv osv. Och jag är inte ensam om detta, även vår VD har koll på saker och ting ner till en väldigt låg nivå. Det handlar bara om att strukturera och effektivisera sitt arbete på ett sådant sätt att man får tid och möjlighet till alla de saker man hanterade då företaget var mindre. Om man brinner för det man gör så gör man det noggrant, oavsett vilken nivå den än må handla om. |
Självklart skilljer det sig mellan företag, ni kör eran "stil" vilket gör att ni erbjuder det ni erbjuder medans en kund kanske kan få mer special anpassat behov hos dom mindre företagen. Gäller även om man kollar på konsult företag där ofta dom stora tar ut minst 10 dubbla i kostnad som det mindre tar som gör en sak lika bra och även kanske erbjuder bättre kontakt och mer service intriktad.
Om man ska ta google som exempel, ja om man läser hur dom beter sig ang adsense och bara snor folks pengar för dom tror att man har klickat massa gånger själv så ja. Dom skiter fullständigt i sina "kunder". Även om du skulle fått ett mail efter specilla kunds behov skulle du gett dom det då? Eller bara sett den som en jobbig person som kräver att vi måste göra mer än trycka "Enter" för att lägga upp hans konto? Eller som vi diskuterade för ett tag sedan att ni inte hade UPS kraft ett driva alla era servrar vid längre avbrott, skulle inte vara bättre prioritera det än sälja SE domäner för underpris? Känns som hur större ett företag blir hur mer låser dom sig vid rutiner och allt ska bara bli lättare eller mer eller mindre automatsikt och så mycket pengar för så lite arbete som möjligt. Självklart tror jag att stora företag kan bli mycket bra, dock verkar det vara att dom är ovilliga slänga ut pengar på få idiotsäker drift. |
Vår prissättning är långt ifrån någon 10-dubbel gentemot mindre aktörer på marknaden. Jag har t om hört att det finns aktörer som tycker vi är för billiga. Hur tokigt det nu än må låta.
När det gäller Google's Adsense-program så är jag inte tillräckligt väl insatt i detta, då det faller utanför mina arbetsuppgifter, för att kunna uttala mig om saken. Google's smidighet är dock inte beroende enbart av en tjänst/produkt, dom är hyffsat uppskattade inom rätt så många andra områden. Om vi ser att marknadsefterfrågan för en viss funktion, komponent eller liknande är tillräckligt hög så implementerar vi inte denna enbart för en enda kund utan vi låter istället alla våra kunder ta del av det. Vi tror på en väl genomtänkt och stabil serverplattform, detta oavhängande vår prissättning. Under incidenten med strömavbrottet, vilket var det första på närmare 5 år, höll vi på att lägga om vår eldistribution vilket innebar att några switchar var temporärt kopplade till en ups med mindre kapacitet än våra ordinarie ups:er. Därmed lyckades vi inte säkerställa strömmen för trafikdistributionen till en del av vårt servernätverk, vilket påverkade ett antal kunder. Vi har sedan dess givetvis vidtagit åtgärder för att eliminera risken för att någonting liknande ska kunna hända igen. Och den åtgärden handlar om mer än bara något hobby-batteri, som något i detta forum föreslog. Mm, kanske det. Men är det inte skönt med rutiner och ordning, framställda efter många års erfarenhet, istället för kaos och ostruktur, förorsakat av bristande erfarenhet? Raka svar på inte alltid lika raka frågor och svar som kan tydas och hanteras ordentligt, då stavnings- och kvalitetskontroller finns med i dessa rutiner. Idiotsäker drift får vi den dag saker och ting inte är beroende utav människor. Det finns inget system och ingen infrastruktur i hela världen som är fullständigt säkert. Vi gör dock vårt yttersta för att ständigt vidareutveckla, stärka och förbättra vår drift. Nöjda kunder har alltid legat oss varmt om hjärtat, det ska vi se till att aldrig glömma bort. |
Har en kompis (som alla känner på WN) som sa det som bäst.
Är du inte villig att betala ca 100 kr per månad för ett webbhotell till en hemsida (som är kommersiell) så ska du inte starta den hemsidan. Ett tag sen han sa det, så jag minns inte exakt hur han sa det. När du betalar för ett webbhotell, ska du tänka på en sak, det är inte antalet MB utrymme eller antal gig per månad som spelar roll, det är supporten du ska betala för och inget annat. Bra support är 90% resterande 10% är antalet MB & transfer. Med det sagt, så är det vettigt att välja ett webbhotell som finns representerat på WN. |
Det finns egentlige två saker att ta i beaktning här.
"Man får vad man betalar för" "Satsa först och främst på kvalité istället för kvantitet" Jag vet stora webbhotell som är värdelösa, och små webbhotell som drivs av en eller två personer som är superba. Går inte att generalisera i webbhotellsbranschen, alla är bra på olika saker, men det du skrev om supporten Haghjoo stämmer bra. -Martin Edit: stavefel |
Angående B-One så läs min signatur... Ni gör rätt i att byta.
Någon som kan svara på varför webcows är så jäkla slöa? Är loopia lika sega? Jag kör en osCommerce webbutik på webcows och ibland tar det 5-10 sekunder att ladda varenda sida, helt sanslöst. Och FTPn är ännu värre, connection timeout hela tiden och diverse felmeddelanden. Jag hittar aldrig nått bra webbhotell, jag blir galen..! Ska prova JX till nästa sida... Trots att jag provat fem olika webbhotell i Sverige och Danmark så kan inget av dem mästa sig med Globat i USA, det enda är isf lite sämre pingtider, men webcows är ännu slöare.. |
Vad är det som inte fungerar? Att det går segt? Kanske osCommerce som är dåligt kodat?
Den kan vara mycket som är fel, överbelastad lina, överbelastad server, användarna är begränsade, deras dns servrar är sega på slå upp. Eller en blandning av olika saker. |
"When you are on top, people attack the quality of your product"... lägg ner allt gnäll på Loopia och försök hitta enga geniala väger till framgång och klandra inte dem som lyckas bara för ni misslyckas...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson