![]() |
|
|
Ja först och främst är ju detta ett bevis på att man ALLTID skall köpa ett eget domännamn om nån kund vill att man skall sälja åt kunden mot provision, se kampanj.com kostar ju endast 70 spänn för en .com
Sedan förstår jag inte hur dom inte kan godkänna en flytt på nåt som du äger, gissar på att dom fått en chock när dom hörde boxman.se och helt sonika inte vågade. (läs mitt inlägg om boo.com) här http://forum.network.nu/index.php?act=ST&f=2&t=94 B) Helt enkelt dom har gjort fel och kommer förmodligen få sota för det. Hela denna dealen verkar ha hamnat på sniskan Pekay ... du borde kanske tänkt en gång extra när killen kunde tänka sig att använda din domän till hans inkommande mail, som jag ser det var detta ett drag från dej att göra han mer beroende av din domän ... hurmf ;) hehe Admin |
|
Citat:
Admin |
|
Ett bra tips när man vill göra liknande saker, är att använda sig av mydomain.com. Du sätter DNS:en till deras servrar, sen styr du enkelt hur du vill att domänen ska peka. Dvs sätter en forward, antingen stealth eller vanlig, till en URL på en annan server. På 5 minuter kan du då ändra var domänen ska peka.
Snabbt, smidigt och enkelt. |
|
Citat:
Att dom i huvudtaget vågar. Om jag inte minns fel äger du Böxman HB? |
Citat:
JH böxman! :) inte HB |
Citat:
inte HB [/b][/quote] Juuust det... Efter dina initialer var det! |
haha... Ja det finns massvis med skumma typer :) Du skulle gjort en redirect istället så hade det varit mer simplet. Inte skoj för dig men det ska bli kul att följa denna tråd (antar att du kommer fortsätta berätta)
|
|
Tänk bara på vad du gör, att lägga upp en inspelning med honom och sedan skriva hans namn tillsammans med filen är nog inte smart... :P
|
skapa en ny sida, betala och fixa en ansvarigutgivare sen kan du publicera filerna i journalistisktsyfte. Tro mig, det fungerar ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Muhaha, behöver endast 1 av de 2 eller fler veta? Menar du det? Admin |
Lägg upp lite skräckporr på boxman.se tills du kommer på nån bättre användning för den.
|
Citat:
Menar du det? Admin [/b][/quote] Japp. Endast en av parterna måste vara medveten om inspelningen för att den ska vara laglig. Dvs personen som inte känner till den kan inte stämma inspelaren efteråt samt att inspelningen kan användas juridiskt som t.ex. bevismaterial. Jag vet inte hur det fungerar om det är fler än 2 personer inblandade. Men jag tror att det fortfarande bara är en av personerna som måste känna till inspelningen. Detta gäller ljudupptagningar. Jag vet inte hur det fungerar med filmupptagningar. |
Måste säga att jag är kluven i denna fråga.
Så jävla skitdåligt av domainnetwork.se att hålla på så. Man blir nästan sugen på att spränga deras huvudkontor eller nåt. Eller iaf sprida deras epostadresser på divarse porrsajter. Eller nåt... =) Men att Pekay reggar ett värdelöst företag(0 taxerat!?) bara för att få domänen är inte mycket bättre det. Boxman är trots allt registrerat varumärke. Vet inte riktigt vem man ska "hålla" på... Men iof borde företaget veta bättre så jag hoppas att du, Pekay, lyckas jävlas något ofantligt med dem... :) |
|
Citat:
Jag handlar själv en del med domäner och tjänar några kronor på liknande domäner varje månad. Sålänge man sköter det bra och ser till att hålla det på en högre nivå än folk som reggar google.se etc så är det inga problem alls, med andra ord, se till att dokumentera det mesta ifall det blir något rättsligt av det (som det blivit i detta fallet). Jag håller på Pekay med andra ord, way to go! Hade verkligen varit intressant med rättspraxis inom detta området, men för Pekays skull hoppas vi inte att det går så långt :) Mvh, Tobias |
Pekay, kanske lite långsökt, men en sak jag reagerade på i ditt första inlägg. Du bad dem peka om domänen till localhost, kanske är det detta de vägrar att göra och ser som "bedrägligt"?
Om du har skriftligt vad ni kommit överens om är det inga problem ur juridisk aspekt. |
|
|
Hehe, på TradeDoubler länkar dom till .se-adressen. Dom anger också [email protected] som e-postadress
|
Citat:
|
Pekay. Kan inte du maila mig din e-postadress. Jag tycker det låter spännande och vill nysta i det. Är reporter på en tidning.
Mvh Richard |
Nu pekar väll boxman.se mot dina DNS:er.
Peka boxman.se till denna tråd ;) |
Citat:
Admin |
|
Satt och läste i CS igår som vanligt när jag hittade denna artikeln i tidningen: http://computersweden.idg.se/ArticlePages/...6_CS387.dbp.asp
Några updateringar om vad som händer för övrigt Pekay? |
Man märker tydligt på artikeln pikkenix postade att de endast har frågat box-man om tvisten.
Tycker detta är lite synd då jag tidigare har tyckt CS. har varit en bra tidning.. |
Typiskt journalister, dom är duktiga på att vinkla det så att det blir bra för tidningen.
Det är för övrigt Richard Yams ([email protected]) som skrivit den. Dom stora aktörerna är dom största skojarna. |
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson