WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   DatingFactory (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052525)

TheCheesePolice 2012-03-04 15:34

DatingFactory
 
Någon som driver white label-sidor med DatingFactory? Fick själv min första sale idag, antar att det är fler på WN som håller på, så vi kanske kan diskutera det här?

Vilka nischer kör ni?

knullis 2012-03-04 15:37

Hej!

Jag kör mest inom adult nischen då jag har ett nätverk av erotikrelaterade sidor pushar jag över trafik från dem till datingsidorna.
Grattis till din första sale!

Webjake 2012-03-04 18:47

grattis önskar jag också, men måste fråga vad innebär en "sale" i detta fall. En annonsplats eller medlemskap el? Är själv intresserad att pröva sätt upp en sida hos datingfactory, har en intresssant idé som jag inte sett i Sverige än så länge.

Men hur funkar detta, någon som enkelt kan förklara? Köper man sidan och den är sedan i din ägo, eller hyr man sidan?

TACK på förhand.

TheCheesePolice 2012-03-04 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Webjake (Inlägg 20434204)
grattis önskar jag också, men måste fråga vad innebär en "sale" i detta fall. En annonsplats eller medlemskap el? Är själv intresserad att pröva sätt upp en sida hos datingfactory, har en intresssant idé som jag inte sett i Sverige än så länge.

Men hur funkar detta, någon som enkelt kan förklara? Köper man sidan och den är sedan i din ägo, eller hyr man sidan?

TACK på förhand.

Sale som att någon köpt medlemskap (fick nyss min andra :D). Du köper en domän, pekar om den till DatingFactorys namnservrar, lägger till den i deras system så får du en sida gratis. Nackdelen är ju att det är revenueshare, dvs du får 65% - vilket ändå är rätt mycket med tanke på att du slipper arbeta med allt utom marknadsföring.

audemars 2012-03-04 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20434206)
Sale som att någon köpt medlemskap (fick nyss min andra :D). Du köper en domän, pekar om den till DatingFactorys namnservrar, lägger till den i deras system så får du en sida gratis. Nackdelen är ju att det är revenueshare, dvs du får 65% - vilket ändå är rätt mycket med tanke på att du slipper arbeta med allt utom marknadsföring.

Grattis. Verkar va enkelt att få sälj via DF faktiskt, har fått 1 sale på 10 klick. Har inte lagt ner någon som helst tid.

Edit: 3 sälj på 12 medlemmar såg jag nu

AndreasBylund 2012-03-04 20:19

Vad är ett sale värt egentligen?

TheCheesePolice 2012-03-04 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasJohansson (Inlägg 20434210)
Vad är ett sale värt egentligen?

Cirkus 120 kr. (Är det du som driver dejtingsajter24.com?)

AndreasBylund 2012-03-04 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20434212)
Cirkus 120 kr. (Är det du som driver dejtingsajter24.com?)

120 kr varje månad eller en gång? Eller hur fungerar detta egentligen?

Ja, det är jag som äger den.

TheCheesePolice 2012-03-04 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasJohansson (Inlägg 20434213)
120 kr varje månad eller en gång? Eller hur fungerar detta egentligen?

Ja, det är jag som äger den.

För varje betald månad.

TheCheesePolice 2012-03-04 20:38

Förresten så kanske du kan bjussa på en länk som tack för hjälpen. :D

AndreasBylund 2012-03-04 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20434215)
Förresten så kanske du kan bjussa på en länk som tack för hjälpen. :D

Hmm.. Känns lite "Spam" varning över det hela. Men kanske värt att testa en eller två sajter för att se hur det går.

Självklart, jag kan bjuda på 1 länkar om du bjuder på 2 länkar tillbaka ;)

TheCheesePolice 2012-03-04 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasJohansson (Inlägg 20434216)
Hmm.. Känns lite "Spam" varning över det hela. Men kanske värt att testa en eller två sajter för att se hur det går.

Självklart, jag kan bjuda på 1 länkar om du bjuder på 2 länkar tillbaka ;)

Inte för att detta har mkt med datingfactory att göra, men om du är extra snäll kan du få vara med på Dejtingsajter24.ses nästa nyhetsbrev. ;)

knullis 2012-03-04 23:00

För att klargöra detta med vad du tjänar :

Första 3 månader får alla 65% revshare på alla guld och VIP köp både nya betalande och återkommande betalningar. Efter 3 månader görs en mätning på hur det gått för dig och en % fastställs efter det. Du får % löpande på alla medlemmar du värvat för all framtid.
Hur mycket en sale är värt berår på vad du sätter priset för vip o guld på , du bestämmer nämligen själv vad det ska kosta utifrån en tabell .
Rekommenderar att köra på "standard" för samtliga nicher i sverige.

Vissa nischer i sverige konverterar så högt som 14% .
DVS : 14 av 100 som går med handlar vip eller guld.

erebos 2012-03-05 05:32

Är ju i Barcelona och har träffat hela DF gänget den här helgen, om några veckor blir deras sajter även mobila så det blir ännu lättare att konvertera!

jakoob 2012-03-05 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20434234)
Är ju i Barcelona och har träffat hela DF gänget den här helgen, om några veckor blir deras sajter även mobila så det blir ännu lättare att konvertera!

Coolt!
Ser jag fram emot....

jakoob 2012-03-05 10:35

Vilken nivå för medlemmar kör ni?
standard eller elite?

knullis 2012-03-05 12:00

Standard här -

Webjake 2012-03-05 18:53

Men detta kostar väl också något, såg något om årsavgift? Stämmer det?

audemars 2012-03-05 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Webjake (Inlägg 20434280)
Men detta kostar väl också något, såg något om årsavgift? Stämmer det?

Vad syftar du på?

Webjake 2012-03-05 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av audemars (Inlägg 20434281)
Vad syftar du på?

Tyckte mig se en prislista, antog att det kostade att få lägga upp en sida hos datingfactory, men det kanske är kostnadsfritt förutom domänen?

jakoob 2012-03-05 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Webjake (Inlägg 20434282)
Tyckte mig se en prislista, antog att det kostade att få lägga upp en sida hos datingfactory, men det kanske är kostnadsfritt förutom domänen?

det kostar inget... om du vill kan du använda 1 domän och resten kan vara sub domäner...

knullis 2012-03-05 20:46

Prislistan är på vip o guld du som ägare väljer priset

knullis 2012-03-13 14:50

fått en hel del PM och mail angående hur många svenska medlemmar det finns i databasen när du skapar en egen datingsida på datingfactory .
istället för att svara alla enskilt skriver jag det här, ska även placera ut det på sidan .

general adult - ca55000
general dating - ca10000

dessa siffror är antal aktiva svenska medlemmar DVS inloggade senaste veckan.

audemars 2012-03-15 23:23

Större delen är ju självklart fejkade medlemmar, sedan skickas det ut mail som säger att någon har flirtat med medlemmen och att medlemmen har fått massa meddelanden. För att läsa dessa meddelanden / chatta osv så måste denne köpa medlemskap.

Rätt känt fenomen och riktigt effektivt.

knullis 2012-03-15 23:36

större delen fejkade medlemmar?

55.000 aktiva svenska medlemmar inom Adult
10.000 aktiva svenska medlemmar inom vanlig dating

varje profil godkänns manuellt just för att få bort fejkonton osv.
Fejk konton förekommer överallt samt dubletter, men säg inte "större delen" utan att veta fakta

nosnaj 2012-03-15 23:43

Bättre att ange antal betalande medlemmar, om det nu bara är de som får skicka meddelanden osv, så ger det ju en bra bild.

audemars 2012-03-16 00:53

Det är välkänt. Samma teknik som Zoosk kör med, testa googla.

tartareandesire 2012-03-16 08:16

Citat:

Ursprungligen postat av audemars (Inlägg 20435121)
Det är välkänt. Samma teknik som Zoosk kör med, testa googla.

Japp, visst är det gott om "fejkkonton" i de siffrorna. Dessa används för att skicka olika typer av meddelanden till nytillkomna "riktiga" medlemmar i syfte att få dessa att skaffa betalkonton med ytterligare funktioner.

Nu är ju detta med fejkkonton inget ovanligt. Hur många här har inte startat ett forum utan att använda sig av en rad konton där man diskuterat med sig själv eller nära vänner? Här är det dock en väsentlig skillnad - man gör det för att lura människor på pengar vilket är lågt. Det handlar dessutom inte sällan om människor som är i ett utsatt läge (svårt att träffa någon etc.) och är betydligt lättare att utnyttja än en slumpvis vald internetanvändare. Vill man framstå som seriös i branschen bör man hålla sig borta från sådant.

TheCheesePolice 2012-03-16 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20435132)
Japp, visst är det gott om "fejkkonton" i de siffrorna. Dessa används för att skicka olika typer av meddelanden till nytillkomna "riktiga" medlemmar i syfte att få dessa att skaffa betalkonton med ytterligare funktioner.

Nu är ju detta med fejkkonton inget ovanligt. Hur många här har inte startat ett forum utan att använda sig av en rad konton där man diskuterat med sig själv eller nära vänner? Här är det dock en väsentlig skillnad - man gör det för att lura människor på pengar vilket är lågt. Vill man framstå som seriös i branschen bör man hålla sig borta från sådant.

Nu håller jag visserligen med dig, men jag känner inte till ett enda företag som inte gör så. Cupid PLC osv kör ju med på det.

tartareandesire 2012-03-16 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20435133)
Nu håller jag visserligen med dig, men jag känner inte till ett enda företag som inte gör så. Cupid PLC osv kör ju med på det.

Visst finns det många som gör på det viset, kan man tjäna pengar med enkla medel så är det givetvis många som använder de knep som finns tillhands. Men det finns lyckligtvis också seriösa dejtingtjänster som inte använder sig utav sådana metoder.

Tycka vad man vill om detta, de flesta känner till det så det är ju onödigt att försöka dölja det. Det är hur som helst något man som potentiell samarbetspartner bör bli informerad om så att man kan ta ställning till om det är något man vill beblanda sig med. Det är inte långt från rent bedrägeri i min bok. Ungefär som att gå fram till en kille på krogen och säga "Hej, det finns en tjej här borta som säger att hon är intresserad av dig. Ge mig ett par hundra så får du prata med henne.".

Det är också relevant att visa siffror på verkliga medlemmar kontra fejkkonton.

jakoob 2012-03-16 08:56

Det här var ju inte bra, vad får ni detta ifrån?
Fejkkonton är ju rent bedrägeri, och blåser företaget sina kunder kan de lika gärna blåsa sina webmasters. =/

TheCheesePolice 2012-03-16 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av jakoob (Inlägg 20435139)
Det här var ju inte bra, vad får ni detta ifrån?
Fejkkonton är ju rent bedrägeri, och blåser företaget sina kunder kan de lika gärna blåsa sina webmasters. =/

Du får räkna med både shaving/scrubbing och fejkprofiler var du än går.

jakoob 2012-03-16 09:58

Jo men det finns klart bedragare överallt men det är en j skillnad om företagen gör det med flit... vilket jag inte tror på.

audemars 2012-03-16 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av jakoob (Inlägg 20435148)
Jo men det finns klart bedragare överallt men det är en j skillnad om företagen gör det med flit... vilket jag inte tror på.

De flesta företagen gör det självklart med flit, ett bra exempel i sammanhanget är Facebook som har fakemedlemmar som gillar sidor som annonseras hos dom.

Om du annonserar en sida och kollar på de personer som gillat din sida så ser du ganska snabbt att dessa personer ofta gillar tusentals sidor. En rolig sak är också att Facebook gjort så att det ska se ut som man har gemensamma vänner med dessa personer. Kollade igår, besökte 5 random personer som gillat min sida via ads och jag hade gemensamma vänner med alla, dessa personer var alltså 50+ från landsbygden.

jakoob 2012-03-16 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av audemars (Inlägg 20435149)
De flesta företagen gör det självklart med flit, ett bra exempel i sammanhanget är Facebook som har fakemedlemmar som gillar sidor som annonseras hos dom.

Om du annonserar en sida och kollar på de personer som gillat din sida så ser du ganska snabbt att dessa personer ofta gillar tusentals sidor. En rolig sak är också att Facebook gjort så att det ska se ut som man har gemensamma vänner med dessa personer. Kollade igår, besökte 5 random personer som gillat min sida via ads och jag hade gemensamma vänner med alla, dessa personer var alltså 50+ från landsbygden.


Nu är du ute och cyklar.... klart det finns många falska konton men det är inte facebook som själva skapar dessa, i facebooks fall är det marknaden över falska konton som är boven av oseriösa seo tjänster.

knullis 2012-03-16 11:18

Jag redovisade siffror för aktiva manuellt godkända konton. Nu börjar det kännas som det är många som pratar som egentligen inte vet något alls om datingfactory haha men spekulera på ni . Datingfactory är ett seriöst storföretag, som inte ens tillåter dubbelkonton och noga skriver i avtal om regler gällande fejk konton. Alla konton verifieras manuellt, men som jag nämnde tidigare kan ju givetvis fejkkonton förekomma precis som det gör på facebook , WN osv och dubletter . Men det betyder inte att företaget bakom stödjer detta.

Det handlar i såfall snarare om giriga affiliates , precis som att klicka på sina egna google annonser , så är det ganska vanligt inom datingaffiliate att webmasters med affilaitekonton försöker uppmana sina användare att uppgradera till vip igenom fejkkonton . Men detta är strängt förbjudet hos DF . står med i avtalet när du registrerar konto på datingfactory.

Tack för att ni återigen kluddar ner denna seriösa tråd om datingfactory där jag tänkte redovisa lite info om programmet, svara på frågor osv. Jätteseriöst när till och med forumets moderator kommer med "fakta" om hur det går till fast han inte vet ett smack om detta... "ja visst är det gott om fejkonton i dessa siffror" Vad är det ni inte hajar, ni som säger det är gott om fejkprofiler idessa siffror? siffrorna jag redovisade var aktiva profiler, manuellt verifierade och godkända. Med aktiva menas profiler som loggar in används - handlas vip o guldtjänster på osv.

knullis 2012-03-16 11:34

I avtalet för webmasters som skapar affiliate konton står detta :

9,2. Partner kan inte skapa falska profiler inom sin webbplats. Falska profiler inkluderar, men är inte begränsade till profiler som innehåller bilder och / eller information som inte hänför sig till den person som skapade profilen och profiler som skapas för marknadsföring, dvs kontakt med webbplatsens medlemmar med ett meddelande att generera en uppgradering .

Förstår ni att på de flesta datingsiter, där det förekommer fejkprofiler, är det inte själva företaget bakom datingsidan som står för dessa, utan oseriösa affiliates som riskerar att få sina konton avstängda. skulle nu några av er se fejkprofiler på datingfactory.se anmäl det så blir de avstängda.

Men än en gång : Fejk konton förekommer överallt där det finns folk, till och med WN - facebook - myspace osv osv där det finns folk, finns spammare och fejkkonton är ett sätt att nå ut till mycket folk med sina erbjudanden om inte bara vip utan allt möjligt skit. Men nästa gång ni vill smutskasta nåt kan ni väl fråga mig hur det går till på datingfactory istället för att skriva "hur det är" utan att riktigt veta? Tack

audemars 2012-03-16 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av jakoob (Inlägg 20435157)
Nu är du ute och cyklar.... klart det finns många falska konton men det är inte facebook som själva skapar dessa, i facebooks fall är det marknaden över falska konton som är boven av oseriösa seo tjänster.


Jag pratar om likes jag betalar facebook för och enkelt kan kolla upp.

audemars 2012-03-16 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20435158)
Jag redovisade siffror för aktiva manuellt godkända konton. Nu börjar det kännas som det är många som pratar som egentligen inte vet något alls om datingfactory haha men spekulera på ni . Datingfactory är ett seriöst storföretag, som inte ens tillåter dubbelkonton och noga skriver i avtal om regler gällande fejk konton. Alla konton verifieras manuellt, men som jag nämnde tidigare kan ju givetvis fejkkonton förekomma precis som det gör på facebook , WN osv och dubletter . Men det betyder inte att företaget bakom stödjer detta.

Det handlar i såfall snarare om giriga affiliates , precis som att klicka på sina egna google annonser , så är det ganska vanligt inom datingaffiliate att webmasters med affilaitekonton försöker uppmana sina användare att uppgradera till vip igenom fejkkonton . Men detta är strängt förbjudet hos DF . står med i avtalet när du registrerar konto på datingfactory.

Tack för att ni återigen kluddar ner denna seriösa tråd om datingfactory.se där jag tänkte redovisa lite info om programmet, svara på frågor osv. Jätteseriöst när till och med forumets moderator kommer med "fakta" om hur det går till fast han inte vet ett smack om detta... "ja visst är det gott om fejkonton i dessa siffror" Vad är det ni inte hajar, ni som säger det är gott om fejkprofiler idessa siffror? siffrorna jag redovisade var aktiva profiler, manuellt verifierade och godkända. Med aktiva menas profiler som loggar in används - handlas vip o guldtjänster på osv.

Det vi talar om är inte att folk skapar fake profiler, vi pratar om att företaget själva har en stor del egna medlemmar för att locka folk. Det är själva affärsidéen.

knullis 2012-03-16 12:04

Audemars ? och detta vet du? känner du också grundarna av datingfactory?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson