WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Förmedling av jobb och tjänster (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Är intresserad av att köpa hemsidor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6211)

JeppeGoal 2005-02-17 14:09

Hej! Jag är intresserad av att köpa färdiga websidor. Allt från communityn till andra, enkla html-sidor.
Jag kan betala upp till 5 000 SEK / styck.

Hör av Er!

MAIL [email protected]

MSN [email protected]

Spindel 2005-02-17 14:29

Menar du bara koden eller även varumärket/domännamnet?

JeppeGoal 2005-02-17 15:05

Helst hela domänen och varumärket. Kan även köpa en "kopia" en en redan befintlig sida.

Tobias Turesson 2005-02-17 17:21

Är detta för seo eller seo? ;)

Thir13teen 2005-02-17 19:02

Tobias - vad är det? :blink:

JeppeGoal 2005-02-18 00:15

Inte alls SEO - jag vill bara ha något att pyssla med =)

Storen 2005-02-18 08:11

Citat:

Originally posted by JeppeGoal@Feb 18 2005, 00:15
Inte alls SEO - jag vill bara ha något att pyssla med =)
Skojjar du?
Kan du inte HTML själv, eller har du bara gott om pengar? ;)
Knappa ihop enkla webbsidor går ju ganska snabbt även med Frontpage, eller någon gratis editor...

Vad skall du ha sidorna till?

JeppeGoal 2005-02-18 11:51

jag vill köpa en färdig sida som redan har några hundra besökare / dag... kan html själv

bompaholm 2005-02-18 11:56

JeppeGoal du verkade ju precis i ditt PM till mig inte ha några pengar att köpa något för så....

LYCKA TILL!

Helix 2005-02-18 12:05

Jag har PM honom med en ganska så bra idé (tror den är unik, då jag inte har sett något som detta innan bland svenska sidor) och klar sida, men inget svar där.....skulle i alla fall uppskatta ett nej, tack. <_<

Klorinsky 2005-02-18 12:26

detta förekommer allt för ofta här tycker jag :( Grundstenen måste väl ändå vara att man kan eller har tänkt att betala ett rimligt belopp för det man söker.

Thomas 2005-02-18 12:34

Det kan ju faktiskt vara så att han har blivit erbjuden att köpa skitsidor dyrt och därmed avböjt.

Skriv gärna här vad för sidor ni erbjuder till försäljning som JeppeGoal inte visat intresse för, samt pris ni önskar.

Thomas

Helix 2005-02-18 12:41

Vill inte publicera detta öppet, men de som är intresserade kan ju fråga. Jag har en sida, som inte är publicerad på webben än. Designen är hyffsad (i alla fall funktionell), då jag inte lagt ner alldeles för mycket tid. Sidan är gjord för att generera pengar på ett par affiliate-program (ej svenska program) och kan köra per automtik. Finns ingen motsvarighet i Sverige på just innehållet (tror jag). Sidan kan te sig kontroversiell då musikindustrin kanske inte gillar det. Ligger i en gråzon och därmed kan ingen svara om det är lagligt eller int, inte ens IFPI som jag varit i kontakt med. Finns sidor i USA som har ungefär samma schema, men jag kombinerar två olika ideér och en sökmotor för detta vilken jag inte sett någon göra i denna utsträckning. Priset jag begärde är ca. 2500,- med en .se domän. Inte speciellt dyrt, men även om man inte är intresserad så förväntar man sig ett kort "nej, tack". Det tar ju faktiskt inte så lång tid. Jag bad faktiskt om det i mitt mail, då jag annars översätter designen och sidan till engelska och säljer den, där marknaden är större.

Storen 2005-02-18 12:47

Citat:

Originally posted by Thomas@Feb 18 2005, 12:34
Det kan ju faktiskt vara så att han har blivit erbjuden att köpa skitsidor dyrt och därmed avböjt.

Skriv gärna här vad för sidor ni erbjuder till försäljning som JeppeGoal inte visat intresse för, samt pris ni önskar.

Thomas

1. Han har ju inte ens avböjt...Ett svar är aldrig för mycket begärt...
2. Kan frågeställaren specifiera sin budget och/eller på något sätt förtydliga sina krav?

OT: Missade information i tråden innan postning...

JeppeGoal 2005-02-18 13:38

Musikguru

Jaså? Jag svarade visst, och berättade att det inte fanns intresse hos mig av at köpa en musiksida vars idé jag inte tror på. Där betyder det ingenting att du tycker den är unik och kommer göra succé :)

Jag svarar på alla PM och mail, skulle det av misstag hända att ett svar uteblivit, skicka igen och fråga varför jag inte svarat, så ser jag att det blivit fel och då kommer garanterat ett svar.

Vad jag söker är en hemsida med cirka 100-1000 unika besökare per dag. Sidan ska ha innehåll och domän. Se det som en chans att bli av med en sida ni inte orkar ha kvar. Jag köper loss den, ett enkelt ägarbyte bara. Då jag lyckligtvis hittat en sida att köpa, kan jag inte erbjud 5 000 längre. Har du en sida för cirka 300-1500 så är jag intresserad. De där 5 000 SEK finns alltså inte kvar.

Klorinsky 2005-02-18 13:48

Du vill alltså ha en komplett sida med domän och 100-100 unika besäkare per dag för 300-1500? Får du verkligen tag i detta fyndet så får du gärna posta info om köpet här :D

JeppeGoal 2005-02-18 13:50

Det ska jag göra :)

Storen 2005-02-18 13:51

Citat:

Originally posted by JeppeGoal@Feb 18 2005, 13:38
Musikguru

Jaså? Jag svarade visst, och berättade att det inte fanns intresse hos mig av at köpa en musiksida vars idé jag inte tror på. Där betyder det ingenting att du tycker den är unik och kommer göra succé :)

Jag svarar på alla PM och mail, skulle det av misstag hända att ett svar uteblivit, skicka igen och fråga varför jag inte svarat, så ser jag att det blivit fel och då kommer garanterat ett svar.

Vad jag söker är en hemsida med cirka 100-1000 unika besökare per dag. Sidan ska ha innehåll och domän. Se det som en chans att bli av med en sida ni inte orkar ha kvar. Jag köper loss den, ett enkelt ägarbyte bara. Då jag lyckligtvis hittat en sida att köpa, kan jag inte erbjud 5 000 längre. Har du en sida för cirka 300-1500 så är jag intresserad. De där 5 000 SEK finns alltså inte kvar.

Kanonbra JeppeGoal.....

Vi tackar för svaret

jake 2005-02-18 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av JeppeGoal
Då jag lyckligtvis hittat en sida att köpa, kan jag inte erbjud 5 000 längre.


Citat:

Originally posted by JeppeGoal@Feb 18 2005, 14:38

Får du verkligen tag i detta fyndet så får du gärna posta info om köpet här

<!--QuoteBegin--JeppeGoal[/i]

Det ska jag göra

[/quote]

ok vad har du köpt?

JeppeGoal 2005-02-19 17:07

Nu fattade du fel...

Schneaker 2005-02-23 14:07

Han har "köpt" en sida av mig.

Sidan levererades med domäner, källkod databaser och 1års framtida hosting.
Det enda som inte levererades var betalningen för sidan.

Pengarna skulle vart på mitt konto under Måndagen, fortfarande inga pengar. Killen svarar inte över MSN och svarar inte på mail.

Tycker detta verkar vara en oerhört oseriös femtonåring som inte vet vad han pysslar med.

JeppeGoal 2005-02-23 15:03

1. Vi kom överens om en deal där jag skulle få hela sidan, inklusive domänerna och att du skulle regestrera ett nytt konto åt mig - gratis - på det hotell du arbetar för. Detta skulle kosta ex antal hundralappar.
2. Du berättar att jag inte alls kommer få ett konto, utan bara en serveradress där jag kan ladda upp filerna. Detta trots att på hotellets hemsida står att det ingår subdomäner, webmail med mera.
3. Du höjer priset med 40%, och tror ändå att jag ska vara självklart intresserad. Jo, tjena! :angry:

Schneaker 2005-02-23 15:29

Citat:

Originally posted by "Jag citerar ur vår konversation på MSN"

22:42:24 Johan Och priset har jag inte funderat så jättemycket över, 500 - 1000kr kanske=
22:43:15 Johan Koden är rätt bra strukturerad och kommenterad, har för mig att den ska validera xhtml också, fast det var nog innan jag gjorde lite förändringar. Byggd med css
22:44:58 Snokas Okej. Ingår domän, hotell?
22:46:07 Johan Domänerna ingår. Webhotellsutrymme ingår väl egentligen inte. Men jag råkar vara anställd av hotellet som hostar, så det är lösbart. Siten är byggd för att vara lätt att flytta, så det är inga problem att flytta till annan host. Dock krävs php och mysql
22:46:44 Snokas vilket hotell pratar vi om?
22:47:14 Johan flippflopp webbhotell, ett litet webbhotell i uppsala tror jag. http://flippflopp.net/
22:47:40 Johan Jag driver det inte på nåt sätt, känner killen som driver det litegranna och har kodat en del åt dem
22:48:25 Snokas Okej. Skulle vi kunna fixa en deal där jag köper sidan, och får även sisådär 10-25 mb ytrymme? om du kan fixa det vill säga
22:49:23 Johan Det kan jag nog ordna
22:49:57 Snokas Då kan jag köpa sidan ... 500 SEK?
22:50:08 Johan 750 iallafall
22:50:27 Johan Lagt massa pengar på domäner och skräp vattu
22:50:29 Johan vettu*
22:51:36 Snokas hum, vet inte.. din sida har cirka 150 besök/dygn? finns knappt någon design
22:52:15 Johan Det finns en utmärkt css-grund och det är lätt att ändra om hela utseendet på sidan på fem minuter. Jag är programmerare, inte designer.
22:52:27 Snokas dåså :)
22:52:47 Snokas jag står fast vid 500
22:53:20 Johan 500 kr för sitelistan.se, sitelistan.com samt ett års webbhotell?
22:53:41 Snokas och själva innehållet på sidan
22:53:57 Johan Givetvis även kod och databaser, men det utgick jag från att ingick :)
22:54:07 Snokas ;)
22:54:19 Johan Nåväl, vi har en deal, tror jag?
22:54:33 Snokas japp, det har vi.


Citat:


1. Vi kom överens om en deal där jag skulle få hela sidan, inklusive domänerna och att du skulle regestrera ett nytt konto åt mig - gratis - på det hotell du arbetar för. Detta skulle kosta ex antal hundralappar.

Nej, vi pratade aldrig om att jag skulle registrera ett nytt konto.
Vi talade om att du skulle få
Citat:

och får även sisådär 10-25 mb ytrymme?
Det har du fått.
Du har tillgång till en FTP-server och kan administrera ditt utrymme, du har tillgång till en databashanterare. Detta är vad som behövs för att hosta och utveckla sidan.
Jag anser att det är webbhosting.

Citat:


2. Du berättar att jag inte alls kommer få ett konto, utan bara en serveradress där jag kan ladda upp filerna. Detta trots att på hotellets hemsida står att det ingår subdomäner, webmail med mera.

Vi kom överens om ett års gratis hosting av sidan på ett webbhotell.
Det har du fått, däremot har du inte tillgång till hotellets administrationsavdelning för att göra ditt och datt, eftersom jag själv inte har tillträde dit. Såvida jag inte använder mig att administrationskontot för hela deras serverpark, och det använder jag bara för att utföra jobb åt dem.

Citat:


3. Du höjer priset med 40%, och tror ändå att jag ska vara självklart intresserad. Jo, tjena! :angry:

Jag begärde 500-1000kr.
Efter lite prat hit och dit kom vi fram till 500kr, och det är vad jag har begärt. Ingenting annat.

Klorinsky 2005-02-23 15:30

När man har fått en produkt som man har beställt fast priset inte stämmer så brukar man vanligtvis höra av sig och reda ut eventuella problem. Inte undvika att svara på mail/msn. Eller?

Edit: Det är ju löjligt! Det är rätt uppenbart att "kunden" i fråga inte har några pengar då han inte kan betala 500 för detta? Bara hosten är mycket prisvärd!

JeppeGoal 2005-02-23 16:10

Klorinsky

Nej, det borde man inte. Då Telia krånglar en massa har jag inte haft möjlighet att prata vidare med honom, eftersom jag loggas ut hela tiden och jag ber om ursäkt att han fick vänta hela två dygn på svar, ska ringa Telia och klaga.


Johan

Varför inte visa hela konversationerna? Vi pratade ju mer efter det där! Blir lätt fel bild annars.

Klorinsky 2005-02-23 16:16

Citat:

Originally posted by JeppeGoal@Feb 23 2005, 17:10
Klorinsky

Nej, det borde man inte. Då Telia krånglar en massa har jag inte haft möjlighet att prata vidare med honom, eftersom jag loggas ut hela tiden och jag ber om ursäkt att han fick vänta hela två dygn på svar, ska ringa Telia och klaga.


Johan

Varför inte visa hela konversationerna? Vi pratade ju mer efter det där! Blir lätt fel bild annars.

Det är tillräckligt för att det skall framgå vad ni kom överens om ;)

Max 2005-02-23 23:41

låter som att du fått ganska mycket för en femhundring, det är väl inte så mycket att tjafsa om?

Helix 2005-02-24 00:13

Detta är ju nästan ett skämt.

Mats 2005-02-24 00:15

Jag blir så trött när jag läser trådar som denna och hade jag vetat vart den skulle "ta vägen" så hade jag raderat den för länge sedan.

Jeppegoal, har du över huvud taget läst reglerna här på WN innan du signade dig för medlemskap?

Under punkt 4 står bl.a. att läsa att man skall kunna visa upp en kommersiell sida, i din profil står att läsa "www.soon.kommer.en" och under verksamhet "Letar projekt".

Personligen tycker jag att du hör hemma i PC Hemmas forum där du kan lära dig att snickra en egen hemsida.

En av grundstenarna här på WN är att webmasters skall diskutera sina alster och inte komma hit för att köpa nån sida och sedan dessutom inte ha någon budget för det hela.

Tack för ordet (min privata åsikt)
// Mats

Denkan 2005-02-24 00:42

Patetiskt är väl det sammanfattande ordet.
Jag tänkte nästan kontakta honom för att deala om minibikes.nu, men som denna tråd utvecklade sig drog jag tillbaka mig illa kvickt.

Trött man blir på dessa lycksökare på nätet. Ha, ska dem, men betala för en vettig produkt, det kan dem inte.

fabian 2005-02-24 00:53

Citat:

Originally posted by Mats@Feb 24 2005, 01:15
Jag blir så trött när jag läser trådar som denna och hade jag vetat vart den skulle "ta vägen" så hade jag raderat den för länge sedan.

Jeppegoal, har du över huvud taget läst reglerna här på WN innan du signade dig för medlemskap?

Under punkt 4 står bl.a. att läsa att man skall kunna visa upp en kommersiell sida, i din profil står att läsa "www.soon.kommer.en" och under verksamhet "Letar projekt".

Personligen tycker jag att du hör hemma i PC Hemmas forum där du kan lära dig att snickra en egen hemsida.

En av grundstenarna här på WN är att webmasters skall diskutera sina alster och inte komma hit för att köpa nån sida och sedan dessutom inte ha någon budget för det hela.

Tack för ordet (min privata åsikt)
// Mats

Kan bara hålla med, bra sagt.

Bejjan 2005-02-24 01:17

Lägg ner pajkastningen, ta bort tråden och låt dessa två personer göra upp detta privat.

Kristofer 2005-02-24 02:26

Detta är visserligen både off-topic och bidragande till vad jag har att säga men jag säger det likväl:

Trådar som dessa tar bara tid, dyrbar eller inte, av massor av folk som är intresserade av att sälja jobb och tjänster som detta forum är till för utan att ge något som helst tillbaka.

Därför anser jag att admin mycket väl nu kan ta bort hela tråden samt i fortsättningen gärna ta bort trådar som denna lite tidigare.

Schneaker 2005-02-24 03:24

Citat:

Originally posted by Kristofer@Feb 24 2005, 03:26
Trådar som dessa tar bara tid, dyrbar eller inte, av massor av folk som är intresserade av att sälja jobb och tjänster som detta forum är till för utan att ge något som helst tillbaka.

Därför anser jag att admin mycket väl nu kan ta bort hela tråden samt i fortsättningen gärna ta bort trådar som denna lite tidigare.

Visst urartade tråden till en publik diskussion, något som kanske inte var så lämpligt.
Men å andra sidan tycker jag att tråden bör få vara kvar eftersom den "varnar" andra webmasters från att göra affärer med denna killen. Eller åtminstone ser till att de har pengarna på sitt konto innan de låter killen gå och in fippla med siten.

Nu ser det ut som att min site drivs av "sweden total marketing" och min ursprungliga layout är som bortflugen.
Massa tid helt i onödan på en kille som inte kan hålla en deal.

När jag sa att jag kanske kunde ordna ett "riktigt" webbhotellskonto åt honom trots allt så erbjöd han mig 200kr för båda domänerna, kod + databaser och ett års abbonemang på hotellets dyraste konto.

Jag tackade nej.

*edit*
Och anledningen till att jag inte visade hela konversationen är att mycket av det som skrevs på MSN var totalt irrelevant. Hur du kunde ändra delar av siten med hjälp av min css-fil, på vilken rad du kunde byta ut vad, varför PHP inte accepterar icke-escapade citat-tecken i strängar osv.

Klorinsky 2005-02-24 08:08

Jag tycker inte heller man skall ta bort tråden. Nu kan man lätt se vad Jeppegoal går för. Bäste vore om vi hade kunnat få namn på personen då han kan byta user. Sånt här gör mig förbannad. Vill han inte betala för detta så skall han f-n lämna tillbaka domänerna (vilket han inte gör). Det bästa är avtal samt telefonkontakt vid ett tillfälle så minskar risken för en bedragare.

robertsson 2005-02-24 08:59

Jag tycker denna tråd ska ligga kvar som en varning till andra och för övrigt kom jag tänkta på att jag saknar en funktion på WN. Nån slags betygssystem på användarna där man kan betygssätta dom man gör "affärer" med. Jag har köpt och sålt ett antal tjänster och domäner genom WN och hittils har det bara varit seriösa människor jag haft göra med, och jag hade gärna satt nån stjärna i kanten vid deras namn så att andra kan se deras historik. Samtidigt borde denna user få nån varningstriangel vid sitt namn så att folk ska akta sig för honom. Nått liknande det betygssystem som finns på tradera t.ex.

Storen 2005-02-24 09:20

LÄGG NER!
Att som tredje part sitta här och läsa inläggen ger mig ingen kompetens att direkt peka ut JeppeGoal som någon syndabock! Vet ni mer än jag?

Jag anser att det är allas skyldighet att säkra sina intressen i varje affär.. Business är business och man kan inte bara lita på någon som skriver ett "ok" via MSN! :angry: Se till att pengarna ploppar in på kontot först - Sen leverans av såld vara/tjänst.. Svårare är det inte, och absolut inget omöjligt när vi pratar prisklass á 500kr.. Summan kanske är hög för dessa herrar, men ta då lärdom av detta och ställ motkrav på köparen nästa gång, om han inte vill förskottsbetala. Använd annars "krediten" som ett argument i förhandlingen, exempelvis genom att han endast får tillgång till hostingen innan full betalning skett - att lägga på en slant på priset går ju också, men problemet var ju betalningsviljan. Be att få prata telefonledes (skapar en närmare relation)...

Keep up the good work... :blink:

Schneaker 2005-02-24 11:56

Nu ser jag att jag har uttryckt mig lite klantigt, får be om ursäkt.

Domänerna är inte överförda till killen, jag har fortfarande kontrollen av dem, och står som formell ägare. Det enda jag har förlorat på det hela är massa tid, plus att jag får göra om min layout igen.

Klorinsky 2005-02-24 13:23

Citat:

Originally posted by Schneaker@Feb 24 2005, 12:56
Nu ser jag att jag har uttryckt mig lite klantigt, får be om ursäkt.

Domänerna är inte överförda till killen, jag har fortfarande kontrollen av dem, och står som formell ägare. Det enda jag har förlorat på det hela är massa tid, plus att jag får göra om min layout igen.

Varför göra om layouten? Du kan ju fortfarande använda din. Han har ju inte köpt den.

Schneaker 2005-02-24 14:24

Citat:

Originally posted by Klorinsky@Feb 24 2005, 14:23
Varför göra om layouten? Du kan ju fortfarande använda din. Han har ju inte köpt den.
För att han åt upp min layout.
Nu kör den hans layout, som är stenful.

men jag ska nog lägga ner projektet istället.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson