![]() |
Gokväll,
Då har jag funderat ett tag och beslutat mig att inskaffa en dedicated server. Det jag skall andvända denna server till är bl.a hosting av mina 2 domäner (drar inte specielt mycket trafik), polares sida samt ett galleri (200-500 bilder). Antalet besökare vet jag inte riktigt, men inget enormt.. ännu. Det jag undrar är vad det finns företag som erbjuder detta. Dom jag har kikat på är; Crystone <- ser ganska bra, men är dom seriös? deras sida ser förjävlig ut enligt mig.. Banhorf <- liknande Crystone med priser och paket, ligger bra till.. Hyrserver <- hm, har för höga priser för mig.. Vet också att Gate9 erbjöd detta, men efter att dom lanserat sin nya sida hittar jag inte ett skit. :/ Jag är beredd och betala ca. 600 - 700 kr i månaden och ser gärna att hotellen har en avtalsperiod på 6 månader, men desto tidigare desto bättre för min del. Sedan undrar jag om celeron är bra för detta och hur mycket ram tror ni kan behövas? Hdd ligger mellan 60 - 80 gb, lär väl inte vara några större problem? Det jag menar är att du skall nästintill spamma, eller inte spamma.. men ge tips på fler företag som finns i denna bransch. Hur dom fungerar, deras uptime, support, paket etc. Hoppas detta går bra.. Se till och ha en trevlig kväll! :) |
jag är ute efter exakt samma sak. Jag har kollat in www.webcows.se som verkar väldigt bra! 995kr/mån och ingen startavgift. Man binder sig bara en månad.
Om du kolla på banhof så måste du binda dig i 24 månader!!! |
Tror inte man ska döma någon pga deras sida.
Du kanske gillar mycket bilder och så lite text som möjligt? Men va vet jag.. Jag skulle försöka ta kontakt med p80, jx, eller varför inte ev1 och se om man kan lösa något med dom. Men Crystones vekar då seriösa om man tittar på deras kundreferenser. |
Bahnhof har även ett högre pris för kortare bindningstid enligt en annan tråd. Gällande Gate9 så håller jag med. Däremot sa en av delägarna förra veckan att han inte hade hört något om att de skulle ha slutat med dedikerade servrar. Deras sida säger då absolut inget annat än webbhosting. Go figure...
|
Den uppfattninag jag får baserat på din besekriving innebär att den billigaste server du kan hitta hårdvarumässigt bör duga alldeles utmärkt. 512 MB RAM eller mer är att rekommendera.
|
Citat:
Men ja, som du säger verkar faktiskt Crystone riktigt bra. Skall bli till att forska närmare om dom. Ta gärna emot fler tips ang företag som hyr ut. edit; Såg nu att det var 18 månaders bindningstid vilket är lite galet för mig. |
Jag kan verkligen rekommendera Glesys, bra priser och riktigt kompetent personal.
Du har inte funderat på colocation? Oftast enklare att slippa startavgift/bindningstid, så är det iaf på Glesys. //Björn |
Colocation som b_andersson är nog att föredra för dig eftersom du vill få ner priset. Det är ju dumt att betala mycket för en hyffsad burk när det räcker med en gammal P2 med 128MB minne.
|
Crystone är seriösa, har co-location där själv.
|
Hm,
angående co-location, om jag köper t.ex en dell burk och ställer den, det är ungerfär så det fungerar, eller? Då får jag ansvara för drift av den, underhåll etc? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson