WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Köpochsälj.se söker feedback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7605)

Emil_P 2005-04-25 13:58

Jag skulle vilja ha lite feedback på en ny sajt vi lanserar idag, Köpochsälj.se, se:
www.kopochsalj.se/d.asp

Jag vill gärna ha kreativa synpunkter på:
- Layouten
- Funktioner
- Helheten (känslan)

Tack på förhand!

Davve 2005-04-25 14:01

Snyggt och funktionellt, men du skulle kunna ta bort en del av statistiken:

Antal annonser: 3
Nya idag: 1
Totalt värde: 1 000
Högst pris: 600

Totalt värde och högst pris känns lite onödigt.

Venice 2005-04-25 14:26

På den högra kolumnen så fortsätter inte den svarta kanten ända ner, Förmodligen för att den högra kolumen ibland är "längre" än den vänstra.

Centrera Kartan i högerkolumnen.

En lite presentationstext skulle väl inte sitta fel. Visserligen förstår man nog ganska lätt vad det handlar om, men det skulle nog vara bra med någon kort text/slogan.

Emil_P 2005-04-26 09:43

Citat:

Originally posted by Davve@Apr 25 2005, 14:01
Totalt värde och högst pris känns lite onödigt.
Är det inte kul med statistik då?

Citat:

En lite presentationstext skulle väl inte sitta fel. Visserligen förstår man nog ganska lätt vad det handlar om, men det skulle nog vara bra med någon kort text/slogan.
Behövs det verkligen? Hör man inte på namnet samt på sajtens utseende vad det handlar om?

Andreas Bard 2005-04-26 10:29

Gillar upplägget allmänt på sidan, och det ser snyggt ut. Namnet är ju klockrent !! he he :)

Min mening om statistiken är att du ska behålla den, statistik är alltid roligt och intressant.

Venice 2005-04-26 10:50

Citat:

Originally posted by MissDomain@Apr 26 2005, 09:43
Citat:

Behövs det verkligen? Hör man inte på namnet samt på sajtens utseende vad det handlar om?

Jo, men det känns lite stelt när allt bara är uppspaltat, känns lite opersonligt på något sätt. Jag rycker ändå att en text som beskriver lite kort sidan är bara trevligare (även om det egentligen inte behövs), kanske finns det folk som inte riktigt känner sig hemma med Köp och sälj sajter som kanske vet riktigt vad man skall göra på denna sajt, vad vet jag... :unsure:

Emil_P 2005-04-26 18:25

Citat:

Originally posted by bardintsol@Apr 26 2005, 10:29
Gillar upplägget allmänt på sidan, och det ser snyggt ut. Namnet är ju klockrent !! he he :)
Ja, jag gillar också namnet. Jag satt och valde mellan kopochsalj.se och kopbytsalj.se.

Davve 2005-04-26 22:17

Nu är det bara det svåra kvar :) Att få in annonser :)

Tobias Turesson 2005-04-26 22:32

Ta bort reklamen på en gång, tex för tradera :D
Det är väl en tjänst inte en reklam plats?

Resten ser väl bra ut, tycker dock ni kan göra grafiken på den gula bakgrunden lite snyggare.

Emil_P 2005-04-27 22:24

Citat:

Originally posted by Tobias Turesson@Apr 26 2005, 22:32
...tycker dock ni kan göra grafiken på den gula bakgrunden lite snyggare.
Förklara gärna närmare hur du menar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson