![]() |
Vilken av dessa titlar är bäst att ha?
"Half-life2 - Recension - SWEgamers.se" "SWEgamers.se - Recension - Half-life2" Spelar det någon roll på ordningen när någon söker på "Half-life2 recension" på t.ex. Google? Vilken av sidorna hamnar längst upp då? Spelar det någon roll om man använder tecknet "-" eller kan man t.ex. använda "/" för av avgränsa texten? |
"Half-life2 - Recension - SWEgamers.se" hamnar antagligen högre upp eftersom orden då står i den ordningen som man sökt på. Detta gäller även om man inte sökt på frasen utan bara på orden. Däremot är det enligt mig mer estetiskt tilltalande att skriva på andra sättet.
Tror inte det ska spela någon roll om man använder / eller -. |
Som regel ska man ha det viktigaste sökordet/sökfrasen först i titeln till respektive sida.
Gäller också keywords, description och i brödtexten. Så är min erfarenhet iaf. /Jonas |
Citat:
|
Du ska inte alls ha med "SWEgamers.se" för det tillför ingenting, annat än att öka antalet ord/tecken i din title.
|
Citat:
|
Citat:
För 5 månader sedan hände något som bröt den trenden. Ni lär märka vad jag menar. Citat:
Citat:
Exempel. Sök på Google efter dörrar. Bygglagrett ligget etta (kund till oss) med en titel som: Bygglagret har dörrar och fönster till bra priser. Tvåa: GK Door (kund till oss). Dörrar - skjutdörrar, vikdörrar och glasdörrar från GK Door. Trea: JO Bygg (kund till oss). Utför fönstermontage och fönstermontering av fönster dörrar. Fyra: Nordgro, inte vår kund. Dörrar innerdörrar skjutdörrar allmogedörrar furudörrar Jämför dessa och tala om för mig vilken du skulle klicka på, oavsett placering. :ph34r: |
Tjörndesign, tack för ett bra inlägg.
Google, tack för att ni låter webmasters använda taggar som dom är tänkta att användas. |
Citat:
Man blir inte lite snopen när man ser det här på WN. Well.. hälsa Peter ifrån mig om du pratar med honom nå mer. |
Jag hade helt klart använt mig av "Half-life2 recension på SWEgamers.se" som title. Sedan är det ju frågan om du skall använda ordet "recension" eller "recensioner". Förmodligen söker folk på "half-life2 recension" eller möjligtvis "half-life2 +recensioner". <_<
Är nog smartare att använda det första alternativet och sedan lägga till "recensioner" i keywords. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson