WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ett roligt spam (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5873)

eg0master 2005-02-02 10:08

En vän till mig som arbetar som jurist på en av de större advokatbyråerna fick följande mail igår (jag har tagit bort alla namne, telefonnummer etc):
Citat:

VISST vore det bra att kunna sänka dina kostnader för reparationer av datorer.För endast 199;-/år och dator får du Sveriges billigaste serviceavtal för datorer.På endast 3 arbetsdagar reparerar vi din dator och du har den tillbaka på plats.Eller också kan vi reparera den på plats.Vi erbjuder också kostnadsfri rådgivning i allt om datorer.Vi har försäljning av datorer till mycket förmånliga priser..Vi erbjuder stöldskyddsmärkning inuti datorn för endast 19:-/år.Vi har mycket mer att erbjuda.Besök gärna vår hemsida.

Maila mycket gärna mig för mer info:
mail och telefon

Med vänlig hälsning
namn

Min vän juristensvarade helt kort:
Citat:

Snälla du, låt bli att spamma mig.

varpå damen som skickat mailet svarade:
Citat:

Hej,jag vet inte vad spamma betyder,men jag representerar ett dataföretag som bla använder sig av mail som marknadsföring.

Det är härligt med företag som levererar IT-tjänster som inte vet vad spamma betyder... Ska genast anlita dem tror jag. SOm bonus, ett citat från företagets hemsida:
"Våra personal med flera år erfarenhet inom programmeringar. Kan hjälpa dig och ditt företag att kunna skapa eller utveckla olika program efter önskemålet."

creoweb 2005-02-02 10:33

Ja.... :-) *Suck*

Skulle iaf varit kul att få veta vart det kom ifrån....

eg0master 2005-02-02 10:44

Citat:

Originally posted by creoweb@Feb 2 2005, 11:33

ja skit i allt trams om att skydda de drabbade...

www.evasystems.se

Klorinsky 2005-02-02 11:23

Enbart deras logotype säger en hel del om företaget :D

pitbull 2005-02-02 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av eg0master
Citat:

Ursprungligen postat av creoweb