WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Surftown Support (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38437)

JimmyB 2009-08-12 15:47

Jag blev kund hos surftown förra veckan och är grymt besviken. Har gjort en beställning, inte fått det jag betalat för. Kontaktar dem per mail.. de svarar inte.. de har ingen telefonsupport. om man inte betalar extra. Så min enda utväg är att säga upp kontot och uppsöka ett annat webbhotell. Och det kostar mig tid och pengar. Eller betala för att få support så de kan lösa ett problem som de orsakat.

Rekomenderar inte det här webbhotellet för er som inte provat dem. Dock har de en bra funktion som funkar ypperligt i det här fallet, money-back-guarantee.


Mvh

jgabor 2009-08-12 15:56

Nu har det visserligen varit lite längre svarstider än normalt (mycket på grund av semester och liknande), och det ber vi om ursäkt för. Men när kontaktade du oss, dvs hur länge har du väntat på ett svar? Skicka mig gärna ticket-id via PM, så ska jag kolla upp var det har fastnat någonstans.

Men jag förstår inte vad du menar med att du inte fått vad du har betalat för... Vad är det du har köpt, och vad förväntade du dig att få? Har det möjligtvis uppstått ett problem? Du har uppenbarligen kunnat logga in på ditt webbhotell, så själva webbhotellet verkar fungera (i och med att du kunde utnyttja din Money Back Guarantee).

Om produkten inte är vad du har förväntat dig, så har vi ju (som du upptäckt) 30 dagars öppet köp. Kom gärna med förslag hur vi kan göra det ännu mindre riskfritt att pröva på våra webbhotell!

Jonas 2009-08-12 19:03

"man får vad man betalar för"


Behöver man säga mer?

hnn 2009-08-12 22:29

Citat:

Originally posted by jgabor@Aug 12 2009, 15:56
Nu har det visserligen varit lite längre svarstider än normalt (mycket på grund av semester och liknande), och det ber vi om ursäkt för. Men när kontaktade du oss, dvs hur länge har du väntat på ett svar? Skicka mig gärna ticket-id via PM, så ska jag kolla upp var det har fastnat någonstans.
Men jag förstår inte vad du menar med att du inte fått vad du har betalat för... Vad är det du har köpt, och vad förväntade du dig att få? Har det möjligtvis uppstått ett problem? Du har uppenbarligen kunnat logga in på ditt webbhotell, så själva webbhotellet verkar fungera (i och med att du kunde utnyttja din Money Back Guarantee).
Om produkten inte är vad du har förväntat dig, så har vi ju (som du upptäckt) 30 dagars öppet köp. Kom gärna med förslag hur vi kan göra det ännu mindre riskfritt att pröva på våra webbhotell

Skita i att låta en betala för telefonsupport? Detta är sverige, inte danmark. Anpassa sig efter marknaden.

robertsson 2009-08-12 22:34

Läste du inte min varning för bluffbolaget surftown?
http://www.webmasternetwork.se/f13t35037hl-st0.html
Surftown support vet inte ens själva vad dom har för servrar och deras felaktiga information kostade mig massa onödig arbetstid och väntan.

elitasson 2009-08-12 22:53

... men du får ett svar här på WN efter 9 minuter. Fantastiskt!

retypejonas 2009-08-13 02:22

Webhotell är de företagen i branschen man får mest problem med som utvecklare.

Surftown har ändå funkat ok för mig med de kunder som legat där. Inget hotell man styr kunder till men det funkar.

Vill man ha bra support i Sverige har jag - TYVÄRR - inget bra tips. Hosta siterna själv via VPS eller redirekta till någon stor haj i USA som har andra supportmöjligheter.

biokonsult 2009-08-13 10:12

Tycker inte att surf-town behöver vara sämre än andra "same shit but different"

jgabor 2009-08-13 10:25

Citat:

Originally posted by hnn@Aug 12 2009, 21:29
Skita i att låta en betala för telefonsupport? Detta är sverige, inte danmark. Anpassa sig efter marknaden.

Skita i att låta en betala för telefonsupport, säger du? Ett av våra absolut populäraste paket (i Sverige) är vårt Starter-paket. Och en av anledningarna är såklart priset och att man faktiskt får väldigt mycket för pengarna. Dock inkluderar det inte telefonsupport... Varför frågar du? Jo, för då hade vi behövt höja priset på webbhotellet.

Många vill kunna välja mellan telefon- och e-postsupport! Vi ger våra kunder den valmöjligheten med våra privatpaket. Köper du ett Starter-paket plus VIP-support (som bl.a. ger dig telefonsupport) landar webbhotellet på ett pris som kan jämföras med de andra större webbhotellet (Loopia, Crystone, Binero, etc.).

Så det är inte direkt så att de åker på en monsteravgift ifall de vill ha telefonsupport - de betalar lika mycket för telefonsupport hos oss som hos alla andra webbhotell!

EDIT: Jag kan för övrigt informera er om att felet kunden upplevde berodde på att en domänpekning inte fungerade. Varför? Jo, för att de inte hade lagt upp domänen hos oss utan endast pekat om den hos sin förra domänleverantör. Men det var givetvis vårt fel, som det bluffbolag vi är... :rolleyes:

JonathanS 2009-08-13 11:54

Citat:

Originally posted by jgabor@Aug 13 2009, 09:25
EDIT: Jag kan för övrigt informera er om att felet kunden upplevde berodde på att en domänpekning inte fungerade. Varför? Jo, för att de inte hade lagt upp domänen hos oss utan endast pekat om den hos sin förra domänleverantör. Men det var givetvis vårt fel, som det bluffbolag vi är...
Och när sådana saker sker bör man som webbhotell fråga sig själv "Varför förstod kunden inte att domänen skulle läggas upp hos oss? Kan vi förtydliga vår information eller flödet i vårt system på något sätt?" istället för att försöka använda händelsen som ett argument i en sådan här diskussion.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson