![]() |
Hejsan. Jag håller på med en "bot" som är kodad i Java, och nu ska jag "autha" denna bot. Klienten skickar strings med lösenord och användarnamn till min hemsida, min hemsida ska sedan verifiera lösenorder & användarnamnet och skickar sedan tillbaka "Valid" eller "Invalid". Men problemet är att phpfilen inte får tag på lösenordet & användarnamnet i datorbasen. Någon som haft detta problem förut och kan hjälpa mig ? :)
MvH Andreas |
Vad är problemet?
Att du inte vet vad du gör när du kodar eller att du inte kan beskriva dina problem i ett foruminlägg? Ge oss lite mera uppgifter bara så ska vi nog lösa ditt problem. Till exempel om din "php-fil" fungerar när du anropar den manuellt eller på annat sätt. |
Citat:
|
Citat:
Jag kan komma med mer information när jag kommer hem. Och det är inte jag som kodar PHP, en polare till mig gör det. Jag kodar endast Java. |
Om det inte är du som kodar "php-filen" så är det ännu svårare att hjälpa dig.
Men det är normalt inget problem att se vad som skickas från din java-applikation om du riktar in den mot en webbserver du har till exempel lokalt, så kan du analysera trafiken. |
Citat:
|
Kod:
<?php Kod:
public void Authentication(){ |
Du kör ju strtolower på variablerna på vissa ställen..
Kanske ändra i if-satsen till följande fungerar? Citat:
|
PHP skriptet är ju allt annat än rätt :o
-använd aldrig strtolower på lösenord -spara aldrig lösenord i klartext som du verkar göra enl. php skriptet -varför lagra alla användare i minnet i en array? i koden ovan är även arrayen helt tom så det blir omöjligt att logga in, använd sql istället... |
Citat:
Och jag sparar inte lösenorden i klartext, utan det är ett forum. Tacksam för alla svar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson