![]() |
Tja.
Håller på och ska göra ett enklare bilgalleri i en webshop. Hur kan jag enklast göra i php för att infoga alla bilder som ligger i mappen "gallery" ? Vill helst inte köra html taggar och infoga varje enskild bild. Tack på förhand! |
|
Citat:
|
Vad är det jag behöver läsa på om? Ingen som har någon enkel förklaring på hur jag ska göra ;)
|
Det här bör väl fungera
Kod:
<? |
Citat:
|
Citat:
Att det finns så generöst folk :) Blir nästan rörd:D Filerna ligger under mapparna public_html/images/gallery/ Filen som det ligger i ligger direkt under /public_html/ Ska jag fylla i detta i både "path" och "folder"? Eller ska jag fylla i hela genvägen. så som: /home/xxx/domains/xxx.se/public_html/images/gallery/ Stort tack på förhand! :) EDIT: Provade som jag skrev ovan och det verkar var så det ska vara. Fråga 2 :) Jag använder mig av lightbox och måste därför få in detta i bilden: rel="lightbox[golf]" class="lightbox" Vart kan jag baka in detta? Får bara syntax error :( Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /home/xxx/domains/xxx.se/public_html/gallery.php on line 76 |
Kod:
<?php |
Skriver igen eftersom vi postade om varann.
Fråga 2 :) Jag använder mig av lightbox och måste därför få in detta i bilden: rel="lightbox" class="lightbox" Vart kan jag baka in detta? Får bara syntax error :( Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /home/xxx/domains/xxx.se/public_html/gallery.php on line 76 |
Kod:
<?php |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson