inrega.se |
2008-07-29 11:05 |
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@Jul 29 2008, 10:51
Använder du ditt bredband uteslutande till din näringsverksamhet?
Om du inte gör det, så ska det (väl?) förmånsbeskattas, och då är det tveksamt om det är billigare.
Mitt företag har ingen bredbandsuppkoppling, utan snyltar på min privata. Det kanske är dumt, men det är iallafall inget fiffel
|
Mitt fasta bredband hemma i bostaden använder jag privat på min privata stationära dator. Det trådlösa bredbandet använder jag endast till den bärbara, som jag endast använder till företaget men som köptes av mig som privatperson.
Valde att göra som så för att enklare kunna hålla isär privat och näringens bruk av datorerna. Nu har jag dock börjat fundera på om man kan lyfta in kostnaden för trådlösa bredbandet i företaget.
Lite luddigt läge kanske, men tycker det borde vara okej. Jag menar, äger jag två datorer och två abonnemang privat, borde det ju vara helt okej med masen om jag tar kostnaderna för ett av abonnemangen på företaget, då det används till datorn jag använder i företaget. Känns ju lite ruttet att behöva skaffa ett tredje abonnemang bara för att få över kostnaden på företaget.
|