WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vilket SEO-bolag i droghärvan? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26874)

autosvar 2008-02-04 10:05

Citat:

Flera av huvudmännen ska ha tagit ut 100000 kronor svart i månaden i flera års tid. Som front har två av dem haft ett svenskt aktiebolag som sysslat med sökmotoroptimering (hur ett ord hamnar högst upp på listan när man söker efter något på internet).
Artikel i SvD

Mattias 2008-02-04 11:04

Stora pengar det.
Någon som vet vilken sajt det berörde?

Magnus_A 2008-02-04 11:10

Dom är nog bra på att optimera på V!agra i alla fall.
Ring tingsrätten ifråga:
Attunda tingsrätt
Tel: 08-561 663 00

Weaver 2008-02-04 12:23

Hur kan de veta att männen har tagit ut stora mängder kontanter på utländska banker? Trodde bankuppgifter inte delades mellan länder.

Mattias 2008-02-04 13:48

De samarbetar "rätt bra numera".
Att få information om konton utomlands är idag inget större hinder (myndigheter).

Hur det ser ut med att ge ut information utanför europa har jag ingen aning om dock.

Magnus_A 2008-02-04 14:08

Rädd att bli avslöjad?
Det är en brottsutredning och då kan polisen begära ut de uppgifter som de anser sig behöva, även från andra länder. Handräckning kallas det för, sker automatiskt inom EU nuförtiden, och med lite byråkrati över hela världen.
Helt normalt förfarande i civiliserade samhällen.

Weaver 2008-02-04 14:14

Personligen nej, mina "internetinkomster" går via mitt bolag och skattas. Men man har ju hört talas om schweiziska (ursäkta stavningen) bankkonton som bara skulle ha ett nummer och ett lösenord, men de kanske inte existerar längre? Sedan har man ju också hört talas om caymen islands via filmer men sekretessen där är kanske också överdriven.

Mattias 2008-02-04 14:26

Citat:

Originally posted by Weaver@Feb 4 2008, 15:14
Personligen nej, mina "internetinkomster" går via mitt bolag och skattas. Men man har ju hört talas om schweiziska (ursäkta stavningen) bankkonton som bara skulle ha ett nummer och ett lösenord, men de kanske inte existerar längre? Sedan har man ju också hört talas om caymen islands via filmer men sekretessen där är kanske också överdriven.
Det existerar även idag.
Dock har de dina uppgifter lagrade fortfarande.
Skillnaden är att vem som helst på banken och privat inte vet om ditt namn.

Även dessa uppgifter ges ut när det gäller utredning.

klein 2008-02-06 17:38

Citat:

Originally posted by Weaver@Feb 4 2008, 15:14
Österike har bättre bank sekretess än Schweiziska banker. Det går väl alltid och gömma pengar. Hong Kong skall vara ett bra ställe att förvara pengar enligt uppgifter.

FredrikMH 2008-02-08 00:10

Finns väl fortfarande ett flertal skatteparadis som har lagstiftat banksekretess som skyddar sina kunder fullt ut. De har knappast något intresse av att sätta dit sina kunder och landets största intäckter?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson