WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Skatteverkets nya webbplats (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24336)

Ingo 2007-10-15 12:48

Man har tagit fram en prototyp för skatteverkets nya webbplats och personligen tycker jag att den än så länge ser bra ut. Vad tycker ni?

Skatteverket

coredev 2007-10-15 12:51

Den validerar inte enligt XHTML 1.0 Transitional. Fy skäms.

Anders Larsson 2007-10-15 13:37

Citat:

Originally posted by coredev@Oct 15 2007, 12:51

Ja, fy skäms coredev, som inte kan läsa innantill.

På sidan står det såhär:
"Prototyperna är utvecklade med ambitionen att följa webbstandarder men vi har inte fokuserat på detta eftersom det är en prototyp. Några saker fungerar inte som det ska i Firefox som bland annat brödsmulan."

pokerstjärna 2007-10-15 13:43

Skitful enligt mig, ser ut som en myndighetssida :P

coredev 2007-10-15 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Ursprungligen postat av coredev

Ja, fy skäms coredev, som inte kan läsa innantill.
På sidan står det såhär:
Prototyperna är utvecklade med ambitionen att följa webbstandarder men vi har inte fokuserat på detta eftersom det är en prototyp. Några saker fungerar inte som det ska i Firefox som bland annat brödsmulan.

Tsss. Så kan man ju inte arbeta - först göra sidan och sedan få den att validera. Då kommer det bli ett litet helsike att få den att validera sedan. Tänkt bara att gå igenom sajten och skriva om alla länkar från & till & eller sätta alt-taggar på alla bilder. Folk är lata av naturen. Det kommer aldrig bli av.

Validering är något man måste jobba med från dag 1.

jlg 2007-10-15 15:25

Som tidigare redan påpekat så står det ju faktiskt "...är utvecklade med ambitionen att följa webbstandarder". Jag betonar "är".

Jag kikade lite snabbt på valideringen och det ser inte alls så farligt ut som någon får det att låta som.
Utvecklarna är garanterat medvetna om läget och vid tillfälle tar det säkerligen mindre än en dag att få sajten att validera till 100%. :-)

teddyjohan 2007-10-15 16:20

Inte perfekt men det är en förbättring och det var väl poängen så man får väl säga att dom har lyckats ganska bra. Att det är en myndighetssida som ser ut som en myndighetssida är väl en följd av att det är en myndighetssida. Som ska se ut som en myndighetssida.

stakes 2007-10-15 16:51

Hela sidan skriker web 2.0 klyscha. Bra jobbat där, sen tycker jag inte ens det ser vidare bra ut, men men.. bara en prototyp.

ToBad 2007-10-15 16:54

Grått och trist och med en fet bred header som gör att en endast en tredjedel av min bildskärm upptas av någon typ av vettig text.

wizzo 2007-10-15 18:22

Gör nånting nytt och inspirerande istället jag vill inte att mina skattepengar slösas på nånting grått och trist även om det är en myndighetssida.

Det ska vara NEON grönt skrik ROSA och GULT :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson