WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   skriptbanken.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21849)

Kristoffer G 2007-06-18 02:26

23.50 inatt öppnades skriptbanken.se under namnet Beta 1.0

Kommer under en period att testas för att förbättra den framtida skriptbanken. Lite skavanker och annat smått och gott rättas till efterhand dem dyker upp och vi märker dem

Lundmark 2007-06-18 07:07

Det ser bra ut....

....men...
Loggans bakgrund är inte samma färg som bakgrunden, även om det är bra nära.

MattiasA 2007-06-18 08:52

Jag tycker du ska ta bort .: från Sök,Registrera,Glömt Lösen

Lite mellanrum mellan "0" och "st" skulle inte skada, nu ser det ut som Ost (och då kommer en följdfråga, Brie eller Grevé??).

melin 2007-06-18 09:57

Tyvärr kommer jag med hård kritik.. men sidan ser tyvärr ut att komma från 98-99 någonstans. Då var det populärt med den typen av design (speciellt .: etc i menyer - det var ju lite häftigt med ascii-mönster i texten)

Sidan är på tok för smal.. mörk osv

I FireFox är det fel på marginaler, paddings osv över hela sidan.

När det gäller en svensk skript-sida så har du Pellesoft som konkurrent och även den har en del saker jag skulle vilja se förbättrat

Så.. min reaktion på layouten är dessvärre - gör om alltihop.. Haka på 2007 tåget. Kika på Ajax, jQuery och annat javascript godis. Det är en sida för kod inom olika språk, så räkna med att ca 99.99% av dina besökare har javascript aktiverat

Sen.. tycker jag du ska bygga sidan korrekt. Du har inte med en enda header-tag i din kod... ingen <h1>, <h2>, <h3> osv. Men ändå ser jag rubriker här och där. Sökmotorer kommer springa förbi din sida och sen strunta i den för det finns tydligen inget viktigt på den. Du vill uppenbarligen hittas av sökmotorer för sökord finns med och en beskrivning. Men du har tydligen missat att t.ex Google "struntar" i keywords utan går på innehållet istället.

Mina 50 öre - lycka till med sidan! Få till den snyggt och du får en medlem hos mig omgående som sen kan fylla på med ASP-skript (VB skript då)

Kristoffer G 2007-06-18 10:38

Citat:

Originally posted by melin@Jun 18 2007, 09:57
Tyvärr kommer jag med hård kritik.. men sidan ser tyvärr ut att komma från 98-99 någonstans. Då var det populärt med den typen av design (speciellt .: etc i menyer - det var ju lite häftigt med ascii-mönster i texten)

Sidan är på tok för smal.. mörk osv

I FireFox är det fel på marginaler, paddings osv över hela sidan.

När det gäller en svensk skript-sida så har du Pellesoft som konkurrent och även den har en del saker jag skulle vilja se förbättrat

Så.. min reaktion på layouten är dessvärre - gör om alltihop.. Haka på 2007 tåget. Kika på Ajax, jQuery och annat javascript godis. Det är en sida för kod inom olika språk, så räkna med att ca 99.99% av dina besökare har javascript aktiverat

Sen.. tycker jag du ska bygga sidan korrekt. Du har inte med en enda header-tag i din kod... ingen <h1>, <h2>, <h3> osv. Men ändå ser jag rubriker här och där. Sökmotorer kommer springa förbi din sida och sen strunta i den för det finns tydligen inget viktigt på den. Du vill uppenbarligen hittas av sökmotorer för sökord finns med och en beskrivning. Men du har tydligen missat att t.ex Google "struntar" i keywords utan går på innehållet istället.

Mina 50 öre - lycka till med sidan! Få till den snyggt och du får en medlem hos mig omgående som sen kan fylla på med ASP-skript (VB skript då)

Tack för ditt inlägg :)

Vi är medvetna om att det förekommer fel lite här och där, men vi jobbar med att rätta till dem efterhand som vi hittar dem. header taggar har undkommit mig helt, det ska jag genast ordna.

totoo 2007-06-18 12:50

Jag skulle vilja kunna se kod utan att ladda ned något - sen borde varje "projekt" få en liten presentationstext så att man kan läsa lite om vad paketet innehåller. Det enda man kan gå på nu är ju namnet vilket inte räcker sådär jättelångt...

Kristoffer G 2007-06-18 12:55

Citat:

Originally posted by totoo@Jun 18 2007, 12:50
Jag skulle vilja kunna se kod utan att ladda ned något - sen borde varje "projekt" få en liten presentationstext så att man kan läsa lite om vad paketet innehåller. Det enda man kan gå på nu är ju namnet vilket inte räcker sådär jättelångt...
När man laddar upp ett skript har man möjlighet att skriva in en beskrivning. Det är upp till uppladdaren att skriva in en beskrivning. Angående att visa koden för varje uppladdning kan skapa vissa problem, men det går och är värt att tänka på.

Tack för din åsikt :)

melin 2007-06-18 12:58

Citat:

Originally posted by totoo@Jun 18 2007, 11:50
Jag skulle vilja kunna se kod utan att ladda ned något - sen borde varje projekt få en liten presentationstext så att man kan läsa lite om vad paketet innehåller. Det enda man kan gå på nu är ju namnet vilket inte räcker sådär jättelångt...

Håller med.. om inte annat så vore det inte dumt om man kan tillåtas lägga upp artiklar där man kan skriva "så här gör du en gästbok"

Kristoffer G 2007-06-18 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av melin
Citat:

Ursprungligen postat av totoo
Jag skulle vilja kunna se kod utan att ladda ned något - sen borde varje projekt få en liten presentationstext så att man kan läsa lite om vad paketet innehåller. Det enda man kan gå på nu är ju namnet vilket inte räcker sådär jättelångt...

Håller med.. om inte annat så vore det inte dumt om man kan tillåtas lägga upp artiklar där man kan skriva "så här gör du en gästbok"

Att låta medlemmar lägga upp artiklar är inte en dum ide. Ska undersöka och diskuttera detta med personen jag utvecklat denna sidan med.

Tack för din åsik :)

Drew 2007-06-18 13:15

Du kan kräva att användaren skriver en beskrivning när han/hon skickar upp ett skript.

/D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson