![]() |
Min kompis tänker göra en webbsida som går ut på att varna för oseriösa sidor. Hon har även tagit en skärmdump på varje startsida och som leder till att folk kommer till den aktuella webbplatsen genom att klicka på bilden.
Nu är frågan om någon här vet om det är tillåtet att ha varje webbplats startsida som bildlänk till deras startsida. Sidan går endast ut på att varna folk för oseriösa sidor men samtidigt så kommer hon inte att uppmana folk att låta bli webbsidorna utan syfte med sidan är ett ge information om oseriösa sidor. |
Han kan börja med att varna för din profil på WN som ej följer reglerna.
|
Måste få fråga vad hon kommer att grunda "oseriös" på? Är det efter hennes egen mening? Eller går hon efter någon offentlig svartlistning?
Vad hon grundar det på är oerhört väsentligt! Och djupgående källhänvisningar lär också behövas om det hela ska tas rätt eller för att inte sparka på oskyldiga. PS. Nästa gång du skapar en tråd här, kan du då inte vara schysst mot oss andra och använda en trådrubrik som är lite mer beskrivande så vi vet om trådens ämne är relevant för oss?!? :) EDIT: typo |
Citat:
Visst bryter jag mot reglerna men jag tänker inte acceptera att vissa utnyttjar webmasternetwork för att kunna attacktera vissa medlemmar på grund av att de har en webbplats ihop med en före detta medlem. |
Men herregud. Bara jag som tycker att det börjar bli sandlåde-nivå?
Svälj stoltheten nu, det blir bara larvigt när du försöker hämnas :) |
Citat:
Syftet med webbplatsen är också att folk ska kunna kommentera de aktuella webbplatserna samt att de också ska kunna skicka in oseriösa webbplatser. |
Appropå varning.
Nästa gång du skapar en tråd, välj då inte titeln "vet ni?" igen utan skriv vad tråden handlar om. Justera din profil enligt gällande regler också! |
Jag ser den där sidan som en ren "Gnäll & Skäll"-sida... Tyvärr tappar den sitt syfte om ingen hårdare moderering sker frekvent..
Kommer tester av websidorna att utföras? Av vilka kompetenser? Enligt fastställda normer? Vad skulle kunna göras bättre än exempelvis cint.se? |
Citat:
Även om hon har all rätt att göra det så anser jag att hon inte har auktoritet att göra det på ett riktigt sätt, om det nu inte är så att hon är utbildad inom området, är utsedd av en myndighet eller liknande. Som sagt, hon kan göra mer skada än nytta om hon skulle lista något felaktigt. Falsk anklagan alltså. Ta ett grovt exempel: Jag, på obegrundad fakta, berättar för Sveriges alla kvinnor att du har en könssjukdom. Alla Sveriges kvinnor ryggar tillbaka bara de hör ditt namn och du har inte en chans hos kvinnor längre, du får leva i celibat helt enkelt! Du vet att det jag har sagt till kvinnorna är bara skitsnack och att det inte stämmer alls, men det är för sent. Jag har redan spridit ordet om dig och det är sååå mycket svårare för dig att dementera det än för mig att sprida en osanning. |
BPLP: Skriver du alltid vagt i tredje person?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson