![]() |
VitaBandet.se hade tanken att göra en sajt om kvinnovåldet, men det rann ut i sanden. Man kan ju alltid ha sajten för att få mycket inlänkar och få en nice PR.
Vita Bandet / White Ribbon är en global kampanj, som även fick stort genomslag i Sverige. http://www.whiteribbon.ca/ Säljer Vitabandet.se .com .net .org tillsammans. |
Skänker du försäljningspengarna till kampanjen? :)
|
Citat:
|
Skönt att fler har samma tankar som mig
|
Öhm, min assosiation till vita bandet är inte whiteribbon.ca, utan Utrota fattigdomen nu (internationellt: whiteband.org)...
Men, men, finns säkert fler som kampanjar med vita band, skulle dock tro att "utrota fattigdomen nu" är den som flest känner till i sverige... |
Citat:
Citat:
|
Så med andra ord har vitabandet-mot-mäns-våld snott fattigdoms-vitabandet?
Well, då ser det åtminstone ut som att de har fler anhängare :P Edit: Och varför har man inte bara ett band mot våld överhuvudtaget? Våld mot män göra lika ont som våld mot kvinnor :( Samma sak med bröstcancer-rosa-bandet. Fast då är det inte kvinnor versus män.. Läste en insändare i tidningen om just detta. Finns mängder med både kvinnor och män som lider av andra cancerformer som skulle behöva bidrag. Känns som att man hypar bara en viss typ av cancerform. |
Citat:
|
Problemet är att jag gillar fatttigdom och kvinnovåld, därför är det bäst att domänen får nya ägare ;D
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson