![]() |
Hur har ni löst bredband till den bärbara?
1. Vad kör ni för abonnemang? 2. Kör ni via mobilen(vilken) eller via kort? 3. Är ni nöjda? |
Jag har 3 st 3G data-abonnemang - Telia, Tele2 och Vodafone. Tycker dom fungerar ganska likvärdigt. Men jag använder Telia mest för att dom har edge där dom saknar 3g.
|
Kör Telias datakort fri surf kvällar & helger för 89:-/mån eftersom jag inte använder den bärbara på dagarna. Är ju inte riktigt som att sitta hemma men fungerar helt OK.
|
kör med telia och tycker inte direkt att det fungerar så bra. Det bryts när man åker bil eller tåg där vanlig mobil har hög mottagning. När man sitter stil är det väl okej hastighet men jag har mitt för att kunna använda när jag pendlar, vilket idag inte går
|
Har beställt telias 3g.
|
Har ett pc-card från Telenor som fungerar mycket bra. Ångrar däremot att jag tecknade ett abbonemang för fri trafik då det egentligen inte är nödvändigt för mitt användande, får byta ned mig om drygt ett halvår. Eller om någon här kanske är sugen på ett övertagande mot att stå för kanske 80% av kostnaden? PM finns om någon är intresserad.
|
Jag har ingen bärbar just nu men ska köpa mig en....
Tänkte skaffa Tele2 Mobilt Bredband med 3G-modem... men skulle helst vilja ha en mobil som man kan ansluta med en USB sladd och sedan ha ett bra abonnemang på telefonen... Någon som kör direkt via mobilen, i så fall vilken mobil har ni och vilket abonnemang? |
Jag har kört via mobilen med tre. En z800 som jag fick med när jag ville ha en mobil + usb för just detta syfte.
Det inget jag rekommenderar. Ständiga nedkopplingar. Tre fick aldrig någon ordning på det heller utan det slutade med en reklamation (som gick bra). Jag kan inte riktigt svara på vad felet var, om det var mobilen, tre's nät eller bara tekniken i allmänhet. Tre visste inte heller trots riktigt många samtal till support och besök i butiker / omflashning etc. Det är inget att förlita sig på, det duger som nödbackup men inget annat som jag ser det. Jag har även kört via telia och en n70, det fungerar upplevningsvis bättre men har inte använt det i samma omfattning alls. Om man nu är seriös på detta skulle jag nog rekommendera att man skaffar ett datakort för att slippa eventuella extra felkällor (då blir det enklare att konstatera att det är nätet det är fel på tex). |
Citat:
Kör med fri datamängd där HomeRun ingår utan kostnad. Sedan tillägget med extern antenn är jag helnöjd med lösningen. /Anders Holgersson |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson