WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vilket parti kommer du att rösta på? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15739)

Spindel 2006-08-21 14:13

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet den 17 september? Observera att omröstning främst gäller de som får rösta, det vill säga 18 år fyllda.

Moderata Samlingspartiet
Centerpartiet
Folkpartiet liberalerna
Kristdemokraterna
Socialdemokraterna
Vänsterpartiet
Miljöpartiet de gröna
Junilistan
Sverigedemokraterna

Hofvet 2006-08-21 15:25

Jag förstår inte varför någon skulle vilkja röstapå Junilistan, Sverigedemokraterna eller något annat parti utöver de 7 huvudpartierna. Det är ju som att slänga röstsedeln i sjön.

Spindel 2006-08-21 15:44

Citat:

Originally posted by Hofvet@Aug 21 2006, 15:25
Jag förstår inte varför någon skulle vilkja röstapå Junilistan, Sverigedemokraterna eller något annat parti utöver de 7 huvudpartierna. Det är ju som att slänga röstsedeln i sjön.
Inte nödvändigtvis. Junilistan kan jag hålla med om att det är rent slöseri. Men Sverigedemokraterna är ju trots allt det största partiet utanför riksdagen.

Att rösta på MP och V är ju att kasta pengarna i sjön ;)

lindberg 2006-08-21 15:56

Jag röstar på Piratpartiet

Hofvet 2006-08-21 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Inte nödvändigtvis. Junilistan kan jag hålla med om att det är rent slöseri. Men Sverigedemokraterna är ju trots allt det största partiet utanför riksdagen.

Tjae, om man tror att någon uppstickare ska klämma sig in i riksdagen föreslår jag att man satsar en slant på det, ger nästan 10 gånger pengarna för tex Junilistan och Fi. Superblondinen Linda Rosings "Unika partiet" gav 127 gånger pengarna senast jag kollade. :D

Sverigedemokraterna det största partiet utanför riksdagen!? Nädu, dom har under 1%, i senaste oponionsundersökningen hade dom så få röster att dom inte ens blev representerade bland resultaten. Du kanske blandar ihop det med Lunarstorm.se's undersökning där dom gick mycket starkt ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel

IMO får du inte glömma S och Centern! :)

Kaffe 2006-08-21 17:03

"Nya Moderaterna" låter så häftigt att man bara måste prova. Reinfeldt känns som ett lite större steg ifrån "Mjukis-Diktatorn" Göran.

Johan H 2006-08-21 17:42

Varför finns inte unika partiet med i denna lista? ;)

Mattias 2006-08-21 17:46

De informerar för dåligt.
Enda jag vet är att S tycker skatterna skall vara som de är.
Det gillar inte jag som tjänar jätte lite och vill hålla företaget ..

Spindel 2006-08-21 17:47

Citat:

Originally posted by Johan H@Aug 21 2006, 17:42
Varför finns inte unika partiet med i denna lista?

Förstår att du är ironisk men för att svara seriöst kan man bara ha tio alternativ på omröstningar på WN.

robertsson 2006-08-21 18:00

Väldigt konstigt att du inte tog med Piratpartiet när du ställer frågan på dett forum.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson