WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Inköp eller inte! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13228)

tekpanel 2006-03-29 21:40

Hej !

Jag har gått och tänkt på att starta en egen sex affär på internet. Men funderar på några saker !!

1. Alltså hur fungerar det hos er som bedriver såna sidor, hur gör ni när ni får en order? går ni ut till er närmsta butik och köper in det som er kund vill ha eller finns det "Grossister" i sverige som man kan handla av?

2. Om man vill kunna ta betalt med Visa, Mastercard osv. finns det något färdigt Webbshop för det ?

3. Eller är det lika bra att köpa in en massa produkter och köra eget lager ??

hubbert 2006-03-29 21:43

Tja kan väl bara säga lycka till, du lär behöva det <_<

Edit: 5 kvar

tekpanel 2006-03-29 21:44

Citat:

Originally posted by hubbert@Mar 29 2006, 21:43
Tja kan väl bara säga lycka till, du lär behöva det <_<

Edit: 5 kvar

Varför det ?? Tror du inte på Ideen eller ?

Netikett 2006-03-29 21:46

Den marknaden verkar väldigt mättad. Kanske inte så lätt att slå sig in i.

hubbert 2006-03-29 21:48

Jo idén är det nog inget fel på, bortsett från att det finns massa. Utan att verka allför spydig - Så undrar jag när jag ser dina frågor om du är rätt person att försöka?

Annars så är ett tips att du köper in grejorna efter varje order från lastbryggan. :D

Edit. 4 kvar

Netikett 2006-03-29 21:51

Fast en unik idé är alltid bra att ha i bakfickan.

tekpanel 2006-03-29 21:52

Citat:

Originally posted by hubbert@Mar 29 2006, 21:48
Jo idén är det nog inget fel på, bortsett från att det finns massa. Utan att verka allför spydig - Så undrar jag när jag ser dina frågor om du är rätt person att försöka?

Annars så är ett tips att du köper in grejorna efter varje order från lastbryggan. :D

Edit. 4 kvar

Frågorna är troligen lite dumma, men jag har ingen erfarenhet av att bedriva en webb affär. och någon stans måste man börja ! eller ?

hubbert 2006-03-29 21:59

Lite dumma frågor, ja det håller jag med om. :P

Utan erfarenhet - Är det här verkligen rätt bransch att börja i?
Har du gjort någon som helst form av marknadsundersökning?
Blir du en i mängden eller har du en särskild nisch?

---
3 kvar

mellow 2006-03-29 23:43

Antar att du bör leta upp en vettig grossist och kollar upp marginaler etc. innan du börjar oroa dig för onlinebutiker och betalningssätt.

Tekpanel -> Du vet att din domän är deaktiverad va? Det vore intressant att veta vilket webbhotell du driver? ;)

Mats 2006-03-30 00:21

Citat:

Hej !

Jag har gått och tänkt på att starta en egen sex affär på internet. Men funderar på några saker !!

1. Alltså hur fungerar det hos er som bedriver såna sidor, hur gör ni när ni får en order? går ni ut till er närmsta butik och köper in det som er kund vill ha eller finns det "Grossister" i sverige som man kan handla av?

2. Om man vill kunna ta betalt med Visa, Mastercard osv. finns det något färdigt Webbshop för det ?

3. Eller är det lika bra att köpa in en massa produkter och köra eget lager ??

1. Dom gångerna vi lyckas få en beställning på Lastbryggan så skyndar jag mig att beställa från någon Internetshop som är billig och så skickar jag beställningen vidare till min kund.
2. Jag brukar kila ner till vår lokala skivbutik som kan debitera kunden åt mig, lätt som en plätt.
3. Det tycker jag inte, det blir ju jättedyrt.

Lycka till, vi behöver all konkurrens vi kan få på Internet.
// Mats

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson