WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Bygga en sida som compricer - kostnad? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1060807)

Identisk 2014-02-12 10:46

Bygga en sida som compricer - kostnad?

Om vi tar compricers hemsida och skalar av den lite så att vi väljer att enbart titta på deras kategori Telekom.
Där jämför dem bredband, telefoni och tv.

Mellan tummen och pekfingret, vad skulle en sådan sida kosta att göra?
Förutsätt att man inte kan något själv och måste köpa all design/programmering.
Är det flera hundratusen som vi pratar om eller klarar man sig under 100´

ANttila 2014-02-12 10:59

Du klarar dig lätt under 100k om vi bara pratar design och kod för hemsidan exkluderat datainsamling och allt annat som behövs :)

kewinxD 2014-02-12 10:59

Beror ju vem du anlitar, finns grymma personer att anställa billigt på freelancer.com som tar betalt per timme :) Då klarar du dig garanterat under 100'

Identisk 2014-02-12 11:22

Freelancer har jag funderat på lite grann, det kanske skulle kunna vara något. :)
Vilka tekniker behöver personen i fråga kunna?

Men hur ser det ut om man skulle välja ett Svenskt företag. Jag förstår att priserna skiljer sig, men är det rimligt att komma under 100´ även om man skulle inkludera enkla medlemssidor/företagssidor?

ANttila 2014-02-12 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Identisk (Inlägg 20486365)
Freelancer har jag funderat på lite grann, det kanske skulle kunna vara något. :)
Vilka tekniker behöver personen i fråga kunna?

Men hur ser det ut om man skulle välja ett Svenskt företag. Jag förstår att priserna skiljer sig, men är det rimligt att komma under 100´ även om man skulle inkludera enkla medlemssidor/företagssidor?

Skicka iväg din idé för snabba offerter

Identisk 2014-02-12 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av ANttila (Inlägg 20486367)
Skicka iväg din idé för snabba offerter

Ja, det är väl lika bra. :)
Har du några som du kan rekommendera?

spajk 2014-02-12 12:36

Jag har tidigare använt mig av hackyard.se till ett mindre projekt. Väldigt duktiga och bra priser. #tips

tartareandesire 2014-02-12 12:43

Du bör kunna komma ner till 40-50k i svenskt pris men det beror ju också lite på vad för krav du har gällande design osv. Utseendet går visserligen alltid att justera i efterhand om man önskar. Se till att ha en bra spec på den funktionalitet du önskar ha med bara. Har du redan en mer eller mindre grov designskiss så sparar du också lite pengar.

Identisk 2014-02-12 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av spajk (Inlägg 20486374)
Jag har tidigare använt mig av hackyard.se till ett mindre projekt. Väldigt duktiga och bra priser. #tips

Tack för tipset. Ska genast kontakta dem.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20486377)
Du bör kunna komma ner till 40-50k i svenskt pris men det beror ju också lite på vad för krav du har gällande design osv. Utseendet går visserligen alltid att justera i efterhand om man önskar. Se till att ha en bra spec på den funktionalitet du önskar ha med bara. Har du redan en mer eller mindre grov designskiss så sparar du också lite pengar.

Har skrivit upp lite en del vad som kommer att behövas, men det blir mest en grötig sammanställning tycker jag.
Har du något exempel för hur en kravspec kan se ut för ett sådant här uppdrag.

jayzee 2014-02-12 13:28

Du klarar dig nog under 100k om du skall enbart ha design och HTML samt JS kod.
Skall du däremot ha likvärdigt backend-system som Compricer själva utvecklat för prisjämförelser, hämtning av data, kopplingar etc. blir det genast *mycket* dyrare!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson