![]() |
tv.nu hackat
När man går in på tv.nu så blir man redirected till ww2 .tarakc1. net/?folio=7POYGN0G2
Någon som har koll på hur de lyckas med detta? |
Säker på att det är tv.nu som är hackad och att inte du har malware eller adware?
|
Inge fel när jag går in!
|
Jag hade samma problem innan i dag efter att ha installerat Fiddle... Malware... Har inget med tv.nu att göra.
|
Det hände för mig igår när jag gick in på aftonbladet.se och någon blogg.
Jag antar att andra såg samma som jag såg, information om att tarakc1.net blivit deaktiverad eftersom den gått ut 19-Sep-2013. Det är alltså registraren för domänen som gjort fel och uppenbarligen används tarakc1.net för annonsvisning på bland annat tv.nu och aftonbladet.se. |
Citat:
Det är inte första gången det finns malware/exploits i annonser på Aftonbladet. De tidigare gångerna har det varit att annonssystemen har hackats, domäner löpt eller köpta annonser med skadlig kod i. Har inte analyserat redirecten men var försiktiga om ni skickas vidare, troligen finns det drive-by-exploits på dessa sidor som försöker infektera er dator. |
Då kan jag stryka misstanken om att jag fick skiten via Fiddle. Jag är inne rätt ofta på Aftonbladet också. Lär ju som konstaterats innan ligga i något annonssystem det här...
|
Kan bekräfta att tv.nu aldrig var hackat och säga att alla utsatta sajter har åtgärdat problemet.
|
Kvarstår gör att några av Sveriges största sajter igårkväll har använts för att försöka infektera besökarna med skadlig kod... igen...
Det är inte så bra =) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson