WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   hur många länkar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048462)

Shaaw 2011-05-29 22:16

hur många länkar

Hej!

min sida hjärnskakning.se ligger på andra sidan på google med sökordet hjärnskakning och jag skulle behöva ligga på första sidan. Därför behöver jag klättra 2 platser. Men hur många inlänkar behöver jag då?

räcker det med 5 inlänkar ifrån några dåliga bloggar?
hur mycket värde ger en länk liksom.

behöver jag 50 inlänkar ifrån BRA sidor eller 1 länk ifrån en lagom bra sida?

tap1on 2011-06-02 17:47

Det är ju omöjligt att säga hur mycket som krävs för att du skulle hoppa upp placeringar med den infon du givit. Kolla hur många inlänkar dina konkurrenter har och vad för typer av inlänkar.

Sweely 2011-06-02 20:22

Tumregel: det handlar som så mycket annat om kvalitét och inte kvantitet.

Analysera dina konkurrenters länkar.

kw_wasabi 2011-06-02 21:36

Lite ot men jag skulle råda dig att skriva unika meta-descriptions. Du använder startsidans meta-description sitewide. site:xn--hjrnskakning-hcb.se

Enligt Yahoo Site Explorer har förstaplatsen 8 inlänkar från andra sajter. Din sajt har 0 inlänkar enligt samma källa. Å andra sidan tror jag inte det räcker att du skaffar 10 inlänkar för att nå förstaplatsen. Har en känsla av att Vårdguiden har en skaplig styrka internt.

Din domän, hjärnskakning.se, är reggad 26 april 2011. Ha tålamod, det kan dröja ytterligare 5 månader innan Google tycker den är trovärdig nog att ligga på förstasidan.

Anders H 2011-06-06 11:13

Skaffa inlänkar med det sökord du vill ranka för i ankartexten. Vänta tills dessa länkar indexeras och se hur det påverkar din ranking.

Shaaw 2011-06-08 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20407337)
Lite ot men jag skulle råda dig att skriva unika meta-descriptions..

ska jag ha olika descriptions för varje sida?
spelar det någon roll för sökoptimeringen eller är det endast för att folk klickar bättre då och kan du ge något exempel?

tack för alla svaren!

kw_wasabi 2011-06-08 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Shaaw (Inlägg 20407872)
ska jag ha olika descriptions för varje sida?
spelar det någon roll för sökoptimeringen eller är det endast för att folk klickar bättre då och kan du ge något exempel?

tack för alla svaren!

Varje sida är ju ett unik sökresultaten och bör beskrivas med en relevant och klicklockande descriprion. Jag skriver inte meta-descriptions för att ranka bätte men jag har för mig att det kan gynna placeringen en aning om de innehåller sökbegrepp. Jag skulle dock vilja påstå att de är viktiga för att få folk att klicka på länken, vilket ofta är målet med en hög placering.

Tänk på att undersidor kan dra mycket trafik. T.ex. har [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] tillsammans 1180 sökningar per månad, d.v.s. 40% av sökvolymen på [hjärnskakning]

Reconsider 2011-06-08 21:08

Som andra redan nämnt, analysera sidorna som ligger före dig med site-wide i Yahoo Site Explorer. Några till välriktade PR backlinks bör hjälpa.
Se självklart till att ha din on-site SEO i ordning också!

Shaaw 2011-06-10 16:54

min onpage optimering är rätt bra.
det som jag kan bli bättre på är att skriva bättre ord i artiklarna så som att skriva [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] mer osv.

Är det nån som har nåt tips att skriva [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] i texterna utan att de ser cp ut? (A)

Sen undrar jag också var ni skulle vänt er med länkar?
alla sidor som skriver om hjärnskakningar är suuuuperseriösa sidor som typ vårdguiden och fass så det är svårt att byta länkar.

Maccke 2011-06-11 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shaaw (Inlägg 20408141)
min onpage optimering är rätt bra.
det som jag kan bli bättre på är att skriva bättre ord i artiklarna så som att skriva [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] mer osv.

Är det nån som har nåt tips att skriva [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] i texterna utan att de ser cp ut? (A)

Sen undrar jag också var ni skulle vänt er med länkar?
alla sidor som skriver om hjärnskakningar är suuuuperseriösa sidor som typ vårdguiden och fass så det är svårt att byta länkar.

Skriv alltid så det låter naturligt. Mitt tips är att skriva något i stil med "hjärnskakning hos barn"

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson