WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Registrera .se nu! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045938)

Jan Eriksson 2011-01-17 20:36

Registrera .se nu!

Godkväll,

Brukar använda Crystone för att registrera domännamn och gjorde så även idag kl 14:30 och betala med kort men fortfarande efter 6 timmar efter så är domänen inte registrerad. :(

Fråga, vem ska man registrera en .se domän hos och det genomförs direkt? Tänkte ta Loopia men där står det att fakturan kommer per email och jag vill betala direkt och kunna styra om den direkt mot en färdig sajt.

Som sakt, vem ska jag registrera domänen hos?

tartareandesire 2011-01-17 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Eriksson (Inlägg 20388269)
Godkväll,

Brukar använda Crystone för att registrera domännamn och gjorde så även idag kl 14:30 och betala med kort men fortfarande efter 6 timmar efter så är domänen inte registrerad. :(

Fråga, vem ska man registrera en .se domän hos och det genomförs direkt? Tänkte ta Loopia men där står det att fakturan kommer per email och jag vill betala direkt och kunna styra om den direkt mot en färdig sajt.

Som sakt, vem ska jag registrera domänen hos?

Binero går direkt. Loopia går mer eller mindre direkt, fakturan skapas per automatik inom någon minut. Jag känner mig personligen mest säker hos Loopia när det gäller domäner - de har ett smidigt system med ordning och reda på fakturor och domäner.

Jan Eriksson 2011-01-17 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20388270)
Binero går direkt. Loopia går mer eller mindre direkt, fakturan skapas per automatik inom någon minut.

Men om det blir en faktura så brukar de inte registrera innan betalningen har kommit eller har jag fel? Heller kan man betala fakturan med kort?

tartareandesire 2011-01-17 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Eriksson (Inlägg 20388271)
Men om det blir en faktura så brukar de inte registrera innan betalningen har kommit eller har jag fel? Heller kan man betala fakturan med kort?

Yes, alla fakturor går att betala direkt med kort. Det går även att betala med LoopiaPREPAID.

Jan Eriksson 2011-01-17 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20388272)
Yes, alla fakturor går att betala direkt med kort. Det går även att betala med LoopiaPREPAID.

Tack, det blev Loopia. Tog fem minuter innan fakturan kom och sen var det bara att betala med kort och domänen blev registrerad direkt. :)

Och Crystones dygnet runt support är igen support utan någon som tar mot meddelande. :(

bjornstrom 2011-01-17 21:48

Loopia är grymma på domäner tycker jag - har aldrig haft ett problem och reggat rätt många (100+) genom dom.

kw_wasabi 2011-01-17 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Eriksson (Inlägg 20388276)
Tack, det blev Loopia. Tog fem minuter innan fakturan kom och sen var det bara att betala med kort och domänen blev registrerad direkt. :)

Och Crystones dygnet runt support är igen support utan någon som tar mot meddelande. :(

Jag använder också Loopia och ibland tar det så lång tid som 5 min innan fakturan dyker upp i kontrollpanelen. Vanligtvis brukar det gå på någon minut bara. Vet inte hur det funkar med prepaid men då borde de regga den isamma stundsom man gör beställningen. Förutsatt att man inte satt några restiktioner för hur pengar får dras från prepaid-kontot.

Har aldrig haft några problem med domäner och fakturering på Loopia. Men jag har iofs inte så mycket erfarenhet av andra ombud.

Jan Eriksson 2011-01-17 22:35

Har använt Crystone under flera år och det har strulat en hel del gånger och då har jag ringt dagen där på men idag var det lite panik så jag fick hitta en annan lösning och det blev Loopia. Blev klart nöjd. Lätt att ändras DNSer mm. Tack för tipsen, uppskattat.

eng3l 2011-01-18 08:48

Hej,

Vi registrerar direkt hos .SE så fort ordern och lagd och betald. I undantagsfall kan dock en order fastna i vårt system av olika anledningar och då behöver vi göra en manuell handpåläggning för att få igenom den.

Om du PM:ar mig ditt ordernummer så kan jag kika på vad som har gått fel.

jonny 2011-01-18 09:45

Eng3l: Du kanske skulle förtydliga att du representerar Crystone? Det är inte helt uppenbart om man bara läser tråden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson