![]() |
Flera nummer till samma telefon
Har följande scenario:
5 webbplatser 5 telefonnummer 1 telefon Finns det någon slags lösning att koppla 5 nummer till samma telefon där man kan se VILKET nummer de ringer TILL? Eller kanske ha en dator som har mjukvara som sköter detta? Vilken lösning som helst är intressant. Det viktigaste är att man kan se till vilket nummer samtalet går TILL. Fungerar en mobil växel? Eller en asterix-burk? Bäst vore ett nummer som är oberoende av ortens riktnummer som ex. 08. |
Tele2 mobila växer löser dina problem.
|
telenor mobil växel telenor one, med ett gruppnummer som varje telefonnr så har du fått precis vad du vill ha. numren kan vara precis vilka du vill, riktnr spelar ingen roll
|
Ja med en IP-telefoni växel, där kan du göra vad du vill.
Jag skickar ut en 3 tecken text + nummer som ringer till telefonen för matcha vilken grupp som det har ringts till. |
Antingen iptelefoni med en färdig växellösning eller egen asterix eller så en mobil växel som alla operatörer kan erbjuda. Jag tror iptelefoni blir mer prisvänligt...
|
De mobila växlarna klarar tyvärr inte av att skilja på VILKET nummer som blir uppringt. Iaf vad det beskedet jag fick när jag kollade runt hos operatörera i våras.
En smartphone med en SIP-klient klarar dock det du söker. Mycket enklare än att sätta upp egna IP-tele-lösningar och krångla med Asterisk-växlar. Men då gäller det såklart att du har WIFI/3g-täckning där du är :P |
Tele2 kan skilja på det. Du har olika anknyttnigs nummer som visas när det ringer.
|
jag har telenor one, och har det kopplat precis så, så nog kan de skilja på vilket nummer som ringer. Har haft det i snart ett år, och det fungerar fin fint
|
Vi har en PBXinaflash (asterisk) med inkommande nummer från Cellip. Där kan jag t ex sätta prefix framför inkommande från ett speciellt nummer osv..
Det körs på en gammal skitburk och fungerar skitbra. |
Har Tre samma lösning?
Flyttade precis från Tele 2 pga deras inkompetens då min telefoni legat nere i två veckor. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson