WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Crystone vill ha betalt men levererar inte (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041099)

fabian 2010-03-22 14:45

Crystone vill ha betalt men levererar inte
 
Var lite osäker på om jag skulle posta detta i ekonomi eller i webhotell...

Jag har en VPS hos Crystone som jag haft länge. Den blev hackad 2008 och nedstängd av crystone.

2008-11-12 hörde jag av mig till Crystone och bad om inloggningsuppgifter eftersom jag inte får det att fungera.

2008-11-19 har crystone fortfarande inte svarat på mitt ärende i deras supportsystem så jag skriver ytterligare en gång.

2008-11-20 får jag inloggningsuppgifter till min VPS för att logga in via SSH

2008-11-20 skriver jag att dessa inte fungerar eftersom servern inte går att nå

2008-11-20 får jag svar från Crystone att dom startat om servern och det nu skall fungera


Eftersom jag inte hade någon viktig sajt på servern så orkade jag inte bry mig om det när den inte fungerade, jag har betalt fakturorna sedan dess.

2009-11-06 skickade jag ett mail till crystone att jag inte kunde logga in, och ifrågasatte varför jag skulle betala fakturorna. På detta mail fick jag inget svar.

Jag har varit slarvig och inte brytt mig om att följa upp det, men idag fick jag en till faktura, så jag hörde av mig till Crystone och frågade om det går att säga upp tjänsten med omedelbar verkan eftersom dom inte levererat mig det dom tagit betalt för sen 2008.

Svaret jag fick var att det är tre månaders uppsägningstid och att jag måste betala senaste fakturan.

Det är ju inte så mycket pengar det handlar om på varje faktura (ca 500 kronor per kvartal) men det känns ändå surt att behöva betala massa pengar för något jag inte kunnat nyttja alls.

Eftersom jag är företag gäller inte konsumentköpslagen, men vad kan jag göra? Jag skulle gärna ha tillbaks lite pengar av Crystone (allt jag betalt sedan jag anmälde att det inte fungerade) vilket skulle göra mig till nöjd kund som kanske återkommer, alternativt att dom makulerade min senaste faktura och avslutade kontot omedelbart och jag skulle iof inte återkomma som kund, men ändå inte ha samma agg mot Crystone.

Vad tycker ni? Skall jag betala och bara skylla mig själv eller ligger det något i mitt missnöje? Är jag bara en jobbig och dålig kund eller borde Crystone vara mer tillmötesgående?

hnn 2010-03-22 15:18

Hade betalt och låtit mig ta smällen för att varit slarvig :).

Du borde nog bli en mer uppmärksam kund och inte bara betala.

"Bara att betala för din dumhet" så att säga.

fabian 2010-03-22 15:26

Jo, det får väl bli så.

eng3l 2010-03-22 15:47

Skicka dina uppgifter till [email protected] så ska jag kreditera den sista fakturan som "goodwill" =)

fabian 2010-03-22 15:56

Tack så mycket! Mail är skickat!

Danielos 2010-03-22 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av fabian (Inlägg 20347555)
Vad tycker ni? Skall jag betala och bara skylla mig själv eller ligger det något i mitt missnöje? Är jag bara en jobbig och dålig kund eller borde Crystone vara mer tillmötesgående?

Tycker jag inte du är, hade det varit på tex. www.glesys.se så hade du haft en extern kontrollpanel där du kan både resetta root lösen och göra ominstallation av vps:en, hade du inte dessa möjligheter?

eng3l 2010-03-22 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20347628)
Tycker jag inte du är, hade det varit på tex. www.glesys.se så hade du haft en extern kontrollpanel där du kan både resetta root lösen och göra ominstallation av vps:en, hade du inte dessa möjligheter?

Jaha, så om du köper en apa av Zoohandlare Bernt så ska du inte behöva betala för apan bara för att Zoohandlare Ola säljer en apa med en tamburin på köpet vilket du upptäcker en månad senare?

Danielos 2010-03-22 21:17

Apa, zoohandlare? Är för trött, hänger inte med.....

Jag ställde en fråga:
Citat:

hade du inte dessa möjligheter?

Jonas 2010-03-22 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av eng3l (Inlägg 20347634)
Jaha, så om du köper en apa av Zoohandlare Bernt så ska du inte behöva betala för apan bara för att Zoohandlare Ola säljer en apa med en tamburin på köpet vilket du upptäcker en månad senare?

Enligt fabian, har ni inte varit direkt tillmötesgående när det gäller supportärendet, utan det saker händer först när han går ut med det hela här på WN.

Tycker du detta är acceptabelt? Eller skall ni/vi behöva göra en Adfair av det hela?

eng3l 2010-03-22 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20347637)
Jag ställde en fråga:

Förstod det som att du tyckte att man inte skulle behöva betala bara för att man inte hade möjlighet att starta om tjänsten via sin kontrollpanel?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson