WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affiliator-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31024)

since73 2009-04-02 20:03

Jag har godkända ersättningar från oktober 2008 som inte fakturerats.

Hopplöst..

mephisto73 2009-04-02 22:04

Man undrar hur omfattande det här är egentligen, med fakturor som inte betalas, men annonserna rullar på...

hnn 2009-04-02 23:52

Man får tjata lite innan man får något....

den som gnäller mest, får betalt....

Affiliator 2009-04-03 15:17

Citat:

Originally posted by since73@Apr 2 2009, 20:03
Jag har godkända ersättningar från oktober 2008 som inte fakturerats.

Hopplöst..

Hej,

Det låter lite konstigt. Om ersättningen godkändes i mars så fakturerades den idag, all godkänd ersättning faktureras alltid vid månadsskiftet.

Maila in till oss om du har några frågor.

MVH Affiliator support

mephisto73 2009-04-08 10:50

Det känns som om supporten slappar lite...ska det verkligen ta 10 dagar att få svar?

Affiliator 2009-04-08 10:53

Citat:

Originally posted by mephisto73@Apr 8 2009, 10:50
Det känns som om supporten slappar lite...ska det verkligen ta 10 dagar att få svar?
Vi är underbemannade för tillfället p.g.a. sjukdom vilket har lett till en kö på supportärendena, dock så kommer jag arbeta övertid ikväll för att behandla alla ärenden inför ledigheten.

Vi är hemskt ledsna för svarstiden för tillfället!

mephisto73 2009-04-08 11:20

Okej, tack för beskedet. Inga problem när man vet orsaken! :)

pokerstjärna 2009-04-08 20:00

Verkar ligga nere

Blabarsappa 2009-04-09 11:13

Har inte kunnat komma in sen igår. Verkar som om databasen är nere. :( Hoppas allt trackas som vanligt.

Jon A 2009-04-09 16:53

verkar flyta på rätt bra för sveriges största affiliatenätverk

Cykelpedal 2009-04-09 16:58

Sidan funkar fint för mig nu, men igår kväll var den lite död.

since73 2009-04-11 12:42

Affiliator.

I mars godkändes en hel del trafik och ersättning.
Jag hade långt över gränsbeloppet för utbetalning.
En utbetalning förbereddes och lades som en PDF-fil i listan av utbetalningar, men i gråtoner vilket jag gissar betyder att den inte betalats ut.

När betalas den ut? Utbetalningsspecifikations-PDFen skapades 26:e mars och idag är det 11 april.

Håller ni på såhär med att vara långsamma med utbetalningar för att få ränta eller?

Snälla svara på detta inom 4-5 veckor, det hade varit SUPER! :)

jonny 2009-04-15 07:58

Citat:

Originally posted by since73@Apr 11 2009, 12:42
När betalas den ut? Utbetalningsspecifikations-PDFen skapades 26:e mars och idag är det 11 april.

Jag fick en utbetalning igår (14/4) från Affiliator.

jip 2009-04-15 20:50

Börjar bli riktigt trött på att ni inte tar till hårdhandskarna mot de företag som inte betalar sina fakturor. Har fakturor från dec 08, bl.a Budson som skiter i att betala.
Hade för mig jag läste något i tråden att ni skulle bli hårdare med detta problem.

mephisto73 2009-04-16 11:48

Det är inte så säkert att det inte är företagen som betalar... i alla fall så påstår minst ett företag att de HAR betalat sina fakturor till Affiliator, men jag har inte fått någon utbetalning, och affiliator svarar själva undvikande när jag skickade fråga till supporten.

Och för närvarande svarar de inte alls...

Börjar tröttna på Affiliator...

hnn 2009-04-16 14:03

Ring dom?!

WN är inget support forum.

mephisto73 2009-04-17 14:26

Citat:

Originally posted by hnn@Apr 16 2009, 14:03
Ring dom?!

WN är inget support forum.

Har du ett nummer jag kan ringa då? Det listade numret är det ingen som svarar på.

Med det spelar ingen roll, eftersom att det är löst nu, efter att jag postat här på wn...

Affiliator 2009-04-17 14:34

Citat:

Originally posted by mephisto73@Apr 16 2009, 11:48
Det är inte så säkert att det inte är företagen som betalar... i alla fall så påstår minst ett företag att de HAR betalat sina fakturor till Affiliator, men jag har inte fått någon utbetalning, och affiliator svarar själva undvikande när jag skickade fråga till supporten.

Och för närvarande svarar de inte alls...

Börjar tröttna på Affiliator...

Hej Mephisto!

Jag hoppas sett svar från Jimmie på ditt supportärende då han gått in och hanterat ditt ärende. Vi beklagar problem det blev i ditt fall som berodde på en tidigare anställd hos annonsören som misskött sin uppgift. Vi har dock tillsammans arbetat fram nya rutiner och ser med tillförsikt på samarbetet framöver.

Jag kan maila över Jimmies kontaktuppgifter om du önskar tillsammans med telefonnummer.

Trevlig eftermiddag!

MVH Affiliator

mephisto73 2009-04-17 15:44

Ja jag har sett ert svar.

Skönt att det löste sig, tack för er insats.

Vh

mephisto73 2009-05-06 14:20

Och när är nästa utbetalning...? Har ni inte fasta datum?

Affiliator 2009-05-06 14:33

Hej,

Utbetalningen skickades idag, datumet varierar beroende på hur helgen infaller vid månadsskiftet. Du bör se en utbetalning under statistik/utbetalningar.

MVH Affiliator

mephisto73 2009-05-06 14:42

Snabb respons... :)

Tack!

stensio 2009-05-13 00:51

Är det fler än jag som har problem med att sales hos Accessora.se står som "Ej godkänd ännu"?
De verkar inte lägga ner någon större energi på detta då detta gäller alla mina sales hos dem från okt 2008 tills nu...

Ejerhed 2009-05-13 01:21

Låter konstigt, har vi inte accepterat/nekat ett sales inom 14 dagar blir det automatiskt godkänt. Jag tror dett gäller för alla program sedan i höstas.

Tez 2009-05-13 10:37

Citat:

Originally posted by Ejerhed@May 13 2009, 01:21
Låter konstigt, har vi inte accepterat/nekat ett sales inom 14 dagar blir det automatiskt godkänt. Jag tror dett gäller för alla program sedan i höstas.
Det är mycket längre, åtminstone för webbutiker. Först skickas kanske inte beställningen samma dag som beställningen kommer in (i vårt fall kan beställningen komma in flera månader innan kunden vill att den ska skickas faktiskt, om de vill vara säkra på att varan ska finnas kvar tills en födelsedag eller bröllop exv)

Sedan vet man ju inte om ett postförskott inte blir uthämtat förrän posten har returnerat det och det tar ju minst 32 dagar. Vidare hämtar man kanske inte returen förrän en vecka senare och så tar det ytterligare någon dag innan man administrerar det och nekar dessa sales.

För vår del kan det alltså dröja flera månader innan vi kan acceptera ett sale ibland.

Affiliator 2009-05-13 10:54

Citat:

Originally posted by Ejerhed@May 13 2009, 01:21
Hej,

Det stämmer inte utan det gällde endast nya ansökningar till Affiliateprogrammet. Vi har gått ut med information att sales måste godkännas inom vissa tidsramar, dock blev det mycket frågor och funderingar från annonsörer så vi har inte aktiverat den funktionen än utan vi ska göra mindre justeringar innan det går live.

Perben 2009-05-24 11:35

Jag brukar ta för vana att tvätta bort referrers ifrån trafik som går till affiliatenätverk på grund av nojja med keywords, och ser att Affiliator sätter en "orange flagga" då referrer saknas. Är detta något som på något sätt påverkar spårningen, alltså att det blir ett godkänt track?

Affiliator 2009-05-26 13:54

Citat:

Originally posted by Perben@May 24 2009, 11:35
Jag brukar ta för vana att tvätta bort referrers ifrån trafik som går till affiliatenätverk på grund av nojja med keywords, och ser att Affiliator sätter en "orange flagga" då referrer saknas. Är detta något som på något sätt påverkar spårningen, alltså att det blir ett godkänt track?
Hej,

Det betyder bara att referer saknas och om det är mycket trafik som saknar referer så undersöker vi trafiken närmare och tittar på så att det inte är något fuskförsök osv men spårningen i sig påverkas inte.

Affiliator 2009-05-26 13:57

Vi söker nu Program Managers till vårt Stockholmskontor, se mer information nedan!

http://www.webmasternetwork.se/f17t37016.html

stensio 2009-06-09 18:05

Citat:

Originally posted by Affiliator@May 26 2009, 13:57
Vi söker nu Program Managers till vårt Stockholmskontor, se mer information nedan!

Kanske läge att anställa ett par personer till kundtjänst samtidigt. Vore ju trevligt om ni nån gång kunde svara på era supportärenden...

Tänkte passa på att tipsa er andra om att inte samarbeta med Accessora via Affiliator då de inte godkänt/nekat sales sen i oktober 2008 för min del. Affiliator svarar inte heller på frågor angående detta ärende. Känns inte direkt seriöst.

Affiliator 2009-06-09 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av stensio
Citat:

Ursprungligen postat av Affiliator

Kanske läge att anställa ett par personer till kundtjänst samtidigt. Vore ju trevligt om ni nån gång kunde svara på era supportärenden...

Tänkte passa på att tipsa er andra om att inte samarbeta med Accessora via Affiliator då de inte godkänt/nekat sales sen i oktober 2008 för min del. Affiliator svarar inte heller på frågor angående detta ärende. Känns inte direkt seriöst.

Hej Stensio,

Vi inväntar ett svar från Accessora, därav har du inte fått svar på din förfrågan ännu. Vi hoppas lösa problemen inom kort.

MVH Affiliator support

Nicklas 2009-06-09 19:13

Citat:

Citat:

Originally posted by -stensio@Jun 9 2009, 18:05
Citat:

Vi söker nu Program Managers till vårt Stockholmskontor, se mer information nedan

Hej Stensio,
Vi inväntar ett svar från Accessora, därav har du inte fått svar på din förfrågan ännu. Vi hoppas lösa problemen inom kort.
MVH Affiliator support

Ni kanske skulle gå in och autogodkänna allt som är äldre än 2-3 veckor. Som webbbutik vet man rätt snabbt vilka förmedlade odrar som är betalda och levererade och returrätten är 14 dagar.

Affiliator 2009-06-09 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:

Originally posted by -Affiliator@Jun 9 2009, 17:22
Citat:

Originally posted by -stensio@Jun 9 2009, 18:05
Citat:

Vi söker nu Program Managers till vårt Stockholmskontor, se mer information nedan

Hej Stensio,
MVH Affiliator support

Ni kanske skulle gå in och autogodkänna allt som är äldre än 2-3 veckor. Som webbbutik vet man rätt snabbt vilka förmedlade odrar som är betalda och levererade och returrätten är 14 dagar.

Hej,

Vi har byggt in en sådan funktionalitet i systemet och har tidigare aviserat detta till annonsörerna. Dock så behöver vissa mer individuella tider beroende på returnvillkor osv och vi har inte aktiverat funktionen ännu. Vi planerar göra detta i höst. Detta för att skapa mer trygghet för affiliates och för att minska ledtiderna.

MVH Affiliator support

stensio 2009-06-10 09:31

Citat:

Originally posted by Affiliator@Jun 9 2009, 18:22

Hej Stensio,
MVH Affiliator support

Har Accessora gått under jorden eller ekonomiska problem tro? Har väntat på svar sedan ni "skickade vidare" frågan till Accessora den 16:e april i år. Lite väl lång handläggningstid enligt min mening.

Är det någon mer här på WN som har samma problem med Accessora?

Affiliator 2009-06-10 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av stensio
Citat:

Hej Stensio,
MVH Affiliator support

Har Accessora gått under jorden eller ekonomiska problem tro? Har väntat på svar sedan ni "skickade vidare" frågan till Accessora den 16:e april i år. Lite väl lång handläggningstid enligt min mening.

Är det någon mer här på WN som har samma problem med Accessora?

Som jag uppfattat det handlar det om ett missförstånd kring funktionaliteten vid godkännande och nekande av sales. Det är givetvis inte bra att det har gått så lång tid utan att problemet är åtgärdat.

Joel Falck 2009-06-13 11:41

Hej Affiliator!

Jag har ett önskemål om en funktion, och det är en länk 'Kontakta ansvarig för programmet' från varje programinfo-sida. Skulle vara väldigt behändigt och förenkla att ställa frågor direkt till företaget bakom programmet, och inte minst för att skapa en relation med dem.

Jag ser i och för sig problematiken med det här, d v s att programansvarige inte vill bada i frågor från Affiliates, men jag tror ändå att de in längden skulle vinna på ett sånt här upplägg. En lösning kanske kan vara att låta annonsörer välja om de inte vill ha en sådan länk under sin programinfo?

jaffa 2009-06-17 18:21

Försöker ta ut statistik från programmet men när jag laddar hem den i excel format är det ju en annan statistik än den som visas som inloggad. Skulle ju underlätta storligen om ni kunde se till att den statistik ni visar som inloggad stämmer med den man laddar hem. Är ju lite enklare att sortera etc i excel. Ip nummer och interna ref numret saknas (men finns alltså som inloggad). Det gör att jag inte kan kontrollera mina sales och se statistiken jämfört med vårt eget system. Detta är som annonsör.

Ni måste verkligen bli bättre på er support . Är väl knappast meningen att man ska behöva skriva på ett forum för att få snabbare hjälp...

Affiliator 2009-06-18 08:20

Citat:

Originally posted by jaffa@Jun 17 2009, 18:21
Försöker ta ut statistik från programmet men när jag laddar hem den i excel format är det ju en annan statistik än den som visas som inloggad. Skulle ju underlätta storligen om ni kunde se till att den statistik ni visar som inloggad stämmer med den man laddar hem. Är ju lite enklare att sortera etc i excel. Ip nummer och interna ref numret saknas (men finns alltså som inloggad). Det gör att jag inte kan kontrollera mina sales och se statistiken jämfört med vårt eget system. Detta är som annonsör.

Ni måste verkligen bli bättre på er support . Är väl knappast meningen att man ska behöva skriva på ett forum för att få snabbare hjälp...

Hej Jaffa,

Jag saknar en förfrågan från dig, kontakta oss på mailen nedan så återkommer vi till dig snarast.

MVH Affiliator support

dark 2009-07-13 14:51

Jag har haft över 900kr på mitt konto nu hur länge som helst. och mitt saldo för utbetalning har stått på 129kr hur länge som helst, hur länge ska det ta egentligen för företagen att betala in sina fakturor?

Affiliator 2009-07-13 14:59

Hej Dark,

Vi kan tyvärr inte hjälpa dig här via WN utan du får öppna ett supportärende på affiliator.se

MVH Affiliator

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson