![]() |
Hej,
Frågan kring prepayment program som pausas har diskuterats ett flertal gånger med all rätt. Att statistiken inte är synlig för varken publisher, annonsör eller TradeDoubler när ett prepayment program är pausat försvårar allas dagliga arbete. Tyvärr är det inte så enkelt som man kan tro att ändra detta och det ligger en hel del jobb bakom för att ändra rapporteringssystemet. Detta är någonting som lyfts upp på internationell nivå och man jobbar på att hitta en optimal lösning. Gällande Mobillån har vi fått löfte från kunden om att fakturan skall betalas och vi hoppas att detta sker så snart som möjligt. Hälsningar TradeDoubler |
Reggade mig precis på TradeDoubler.
Har jag fattat allt fel eller har ni/de bara ett enda program som betalar per click? Hittade bara sale och lead nämligen förutom "annonsbörsen" |
Att ni stoppar statistik bara för att prepayment-skiten är tom är det dummaste ni gjort.
Även om de inte betalar ut måste jag föra statistik. Jag vill se hela skulden. Lando, förmodar att du är helt grön, för pay per click program är skit. En del affiliateprogram som har lead/sale kan ge dig en EPC (earnings per click) på 5-10 kr. Så om du pushar andra skitprogram som ger dig 1 kr per klick. Gissa vad du tjänar mest på. |
"En del affiliateprogram som har lead/sale kan ge dig en EPC (earnings per click) på 5-10 kr. "
Kan du ge exempel? |
Citat:
|
Citat:
1. Freedom Finance 2. inkclub.com 3. Scandic Hotels (6 kr) 4. Euroflorist 5. Hotels.com Scandic Hotels är dom enda som gått ut med en fast siffra, men det ger dig ett hum. Jag kör själv alla dessa program ganska hårt, och har en EPC långt över 5 kr över senaste åren. Skillnaden mot PPC är du måste förmedla kvalitativ trafik - du konverterar bättre och annonsören får mer relevanta besökare... det är nog det logiska skälet till varför så få stora annonsörer kör inte klick- eller impressiontariffer. |
"Från deras mail (lista på högsta EPC går ut varje vecka), sammantaget för alla affiliates på resp. program antar jag:"
Snackar vi fortfarande om TradeDoubler nu? Ingen som har något svar på varför jag bara hittar en som erbjuder betalning per klick där?(annonsbörsen) |
Ja vi snackar td. Epc är inte cpc, inget med varandra att göra.
Det finns bara ett publikt program på td som har cpc, helt korrekt. |
Hej!
Hoppas ni har det bra i solen! Tänkte informera om Tre’s superveckor som kör igång med start imorgon (30 juni) och fram till 19 juli. De höjer ersättningarna kraftigt och har bra kunderbjudanden: Ersättningar: Generella Segmentet: Mobilt bredband Abonnemang 390 kr (ord. ersättning 150 kr) Mobiltelefons-abonnemang: 440 kr (ord. ersättning 200 kr) Kontantkort (mobil/bredband): 70 kr (ord. ersättning 20 kr) Premium segmentet: Mobilt bredband Abonnemang 465 kr (ord. ersättning 225 kr) Mobiltelefons-abonnemang: 540 kr (ord. ersättning 300 kr) Kontantkort (mobil/bredband): 70 kr (ord. ersättning 20 kr) Guldsegmentet: Mobilt bredband Abonnemang 540 kr (ord. ersättning 300 kr) Mobiltelefons-abonnemang: 640 kr (ord. ersättning 400 kr) Kontantkort (mobil/bredband): 70 kr (ord. ersättning 20 kr) Segmentsstegen bygger på antal sålda mobilabonnemang: Generella segmentet: 0-5 avslut/abonnemang Premiumsegmentet: 6-10 avslut/abonnemang Guldsegmentet: 11 --> avslut/abonnemang Kunderbjudandena för de olika produkterna: Mobilt bredband: Tre’s mobila bredband har fått bäst i test i ett stort antal undersökningar och just nu kan du testa det i 3 månader fritt! 3 Bredband Plus. Modem ingår. Mobiltelefon: Få T707 för 0kr med 3Vänner, 69kr/mån i 24 månader. 0 kr till fasta nummer samt inom 3. (Detta är tre’s absolut populäraste mobiltelefon som de säljer mest av) Trackerlänk till direktlänkning till Sony Ericsson T707 (Byt ut X mot siteID’t): Type your text here Kontankort: Passa på! Just nu får du 150 kr extra när du fyller på för första gången med värdebeviset 150 kr. Det ger dig totalt 300 kr att ringa och sms:a för! Dina extra pengar fylls på direkt och prisplanen för värdebeviset 150 kr gäller. Erbjudandet gäller nya kunder som fyller på för första gången och med värdebeviset 150 kr t o m 16/8-09. Vänligen Caroline TradeDoubler |
Hej!
Nu startar vi Fritidsresor hos oss! Fritidsresor är Sveriges största researrangör. Under 2007 reste 535 000 svenskar med Fritidsresor, vilket gör bolaget till landets ledande arrangör. Fritidsresors marknadsandel är drygt 30 procent, följd av Ving och Apollo. Ersättningar Segmentstrappan baseras på antal avslut för paketresor. Det genomsnittliga ordervärdet ligger på ca 15 000 kr det betyder alltså att du har god chans att tjäna bra som affiliate till Fritidsresor. Generalsegmentet (0-10) Paketresa: 2% av ordervärdet Flyg: 2% av ordervärdet Sistaminuten: 2% av ordervärdet Silversegmentet (11-20) Paketresa: 2,4% av ordervärdet Flyg: 2,4% av ordervärdet Sistaminuten: 2,4% av ordervärdet Guldsegmentet (21+) Paketresa: 2,9% av ordervärdet Flyg: 2,9% av ordervärdet Sistaminuten: 2,9% av ordervärdet Banners Fritidsresors grafik ligger i pooler detta innebär att du inte kan ladda ner dem lokalt. Textlänkar finns tillgängliga. Cookielängd Vi erbjuder våra affiliates en 15-dagars cookietid dvs provision på bokningar från kunder som sker inom 15 dagar. Regler för annonsering - Sökordspolicy: Fritidsresor har en stängd sökordspolicy vilket innebär att du inte får köpa några sökord för att driva trafik direkt till Fritidsresors sida. - Annonsmaterial: Material som får användas är endast de annonser och textlänkar som finns i programmet. - För övrigt gäller TradeDoublers affiliateavtal som godkänns vid registrering. PrePaymentprogram Fritidsresor är ett Prepaymentprogram vilket innebär att du får pengarna mycket snabbare och tiden till utbetalning av din intjänade provision är nära hälften jämfört med ett vanligt program. Välkommen att ansöka! Program id: 118499 //TradeDoubler och Fritidsresor |
Få aktuell, snabb information om nya program, höjda ersättningar och bra kunderbjudanden!
Följ oss på Twitter: twitter.com/tradedoubler_se :) |
Citat:
|
Citat:
|
Bokus läggs ner som eget företag. Påverkar det affiliateprogrammet?
http://www.svb.se/Nyheter/2009/181143 |
Idag har gamla transaktioner på Mobillan.se börjat falla bort, ingen fakturering har skett på 60 dagar, trots påtryckningar från både TD och affiliates... så jag passar på att hissa varningsflagg till de som driver trafik till dem fortfarande. Riktigt rutten stil av mobillan.se kort och gott.
|
Hej Perben och elofsson,
Informationsmail har gått ut idag om detta ärende: Mobillån (63405) beslutade den 25 maj 2009 att stänga ner sitt affiliateprogram, uppsägningstiden på avtalet är 3 månader vilket innebär att nedstängning egentligen skulle ske den 25 augusti 2009. På grund av i dagsläget obetalda fakturor har vi beslutat att med omedelbarverkan stänga ner affiliateprogrammet. Vi avslutar programmet idag den 7 juli kl. 13:00. Vi ber dig att plocka ner dina länkar och banners snarast. Gällande de obetalda fakturorna vill vi garantera er att vi arbetar hårt för att få in dessa fordringar. Vi hoppas att du vill ersätta Mobillån med något av följande program: * Kundfinans (62157) * Ikanobanken (527) Mvh, TradeDoubler Jag kan bara återupprepa vad som står i informationen, att vi verkligen jobbar på att få in dessa fordringar. Vänligen/ Caroline TradeDoubler |
Citat:
|
Citat:
Bokus har gått ihop med Akademibokhandlen, men siten www.bokus.se kommer finnas kvar. Den enda skillnaden detta innebär för affiliateprogrammet är att Bokus kommer att ligga under Akademibokhandeln och inte under sitt egna aktiebolag, Bokus AB. Så här skriver Bokus själva: Akademibokhandeln tillsammans med Bokus kan nu erbjuda dig flera möjligheter att handla böcker och kompletterande varor. Oavsett om du tidigare varit kund hos Akademibokhandeln eller Bokus har du numera tillgång till ett stort antal artiklar, snabba leveranser, låga priser, gediget kunnande och hög service. Med ditt MedMera-kort kan du även samla poäng och få mer för pengarna när du handlar hos både Akademibokhandeln och Bokus. Vänligen Caroline TradeDoubler |
Hej,
Under vecka 29 till vecka 31 kommer vi ha längre svarstider i supporten. Vid akuta ärenden nås vi dock via telefon på 08 40 50 700. Skön sommar önskar TradeDoubler |
jag lyckas för allt i världen inte skapa deeplinks till itunes. får bara felmeddelanden, nåt i stil med "den här länken är inte aktiv". vad gör jag för fel?
|
Jag är så himla trött på nätverk som släpar med betalningar och mixtrar med statistiken. Och det gäller i stort sett alla. Om vi har tur får vi publisher betalt mellan 45-75 dagar efter sale/lead. Vilket annan svensk bransch skulle acceptera det villkoret?
Eftersom detta är TD-tråden ska kan jag ju nämna en av deras irriterande brister. Konskvent anger de att Ikanos och ICA:s fakturor är obetalda/sena med betalningen, dsv arvodet kan ej utbetalas till publishers. Detta är helt fel alla gånger jag har kollat direkt med resp. bank. Genom detta kan TD ligga på pengarna ytterligare minst 30 dagar och därmed öka sin likviditet. TD svärtar alltså ner ryktet för dessa två banker och bidrar till ökad risk för likviditetsbrist hos publishers, för att uppnå denna obegripligt lilla fördel. Jag har startat samarbete med en mängd nätverk och plockar konskvent bort de som inte lever upp till minimikravet och det är att betala i tid utan tjat och påminnelser. Jag har nu fyra kvar som prioriterar detta och de kommer få mina affärer. Jag hoppas och tror att det kommer en upprensning bland nätverken och de uselt skötta och lyckosökande försvinner ut i cyber för alltid. Ps. Förövrig meddelar TD att de försöker få betalt för halva fakturan till Mobillån. Det innebär att halva arvodet försvinner, dvs, det arvode som baserar sig på leads som Mobillån VÄLJER att redovisa till TD för de två statistiklösa månaderna som gått ... och det lär inte vara många. Vila i frid Mobillån (Carl). Ha nu riktigt skoj med pengarna ni lurat av oss. |
Någon förutom mig som glidit ner i segmenten på Hotels.com program helt utan notifiering? Har legat i guld-segmentet (10%) över ett år och presterar bättre än någonsin nu - vips så åker man ner till general-segmentet (9%). Supporten verkar ha gått på bred semester.
|
Perben: Ja, jäkligt drygt men de återställde mig när jag klagade. Har du fått kontaktpersoner att maila under semestern? Om inte PM:a mig.
|
Citat:
|
Citat:
Länge leve marknadsekonomin! |
Citat:
|
Citat:
|
Har TradeDoubler något BackTrack-system som exempelvis EuroAds har?
|
Ja Tradedoubler har nog det bästa trackingsystemet på marknaden.
|
2009-07-21 Sweden Unable to apply
Fick det nyss när pengarna skulle bli utbetalda, vad betyder detta?! |
Hej,
är det någon som vet om Inkclubs trackinglänkar funkar internationellt? Om man skickar en besökare via någon trackerlänk på Inkclub SE's program så hamnar man på inkclub.com, som i sin tur automatiskt redirectar till land beroende på IP-nummer. Man håller sig dock alltid på inkclub.com domänen. |
Någon som har en aning om hur man kommer åt BertilBingo på TradeDoubler?
|
Citat:
|
Citat:
www.lovquist.com/page/kontakt |
Ger Halebop endast 32 kr per avslut på TradeDoubler? Finns ju inte en chans att man lägger ut banners för iPhone 3GS hos Halebop om dom bara ger 32 kr på ett avslut.
Telia/Telenor/Tre ger mellan 250-400 kr per avslut. |
Citat:
15 dagars cookie betyder att man inte bryr sig det minsta om sina affiliates (partners). Kan man inte erbjuda sina affiliates en cookie utan tidsbegränsning så ska man nog tänka över om man verkligen ska erbjuda ett program överhuvudtaget. De affiliates som verkligen kan generera försäljning, s.k. superaffiliates hade inte tagit med tång i ett program som försöker unkomma utbetalningar genom att begränsa en cookie's livslängd. Nu raderar ju (liten) del användare sina cookies med jämna mellanrum, men det är sånt som inte går att påverka. Tidsbegränsade cookies iS tHe sHit. |
Citat:
|
Citat:
Eller kan du komma på en annan anledning till tidsbegränsning? |
Citat:
|
Någon som vet om TradeDoubler har en Callback-funktion som anropar en fil på en server efter att ett lead/sale har gått igenom?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson