WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Att stjäla en design (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15576)

Timofey 2006-12-25 16:18

Citat:

Originally posted by Albax@Dec 25 2006, 17:10
Han söker ju efter översättare i alla fall...
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=151502

Han skulle behöva en översättning från hans svenska till SVENSKA.

daniel_ 2006-12-26 03:01

Hmm,

Efter att ha brukat vår kära sökmotor Google för att se om det ligger någon som helst verklighet i Mikaels inlägg kan jag bara konstatera att mina mungipor inte längre fylls av det rus dem gjorde innan.

Det var nästan så man fick en tår i ögat när man läser alla inlägg han gjort i diverse forum. Under kvällen har jag läst inlägg från Mikael på följande forum,

egenfirma. se
webforum. nu
foretagande. se
phpsidan. nu
phpportalen. net
webmasternetwork. se
webfacit. se

Mikael

Ja, och vad mer ska man säga...

fabian 2006-12-26 11:59

Vad är det som gör att du får en tår i ögat då? Är det mikaels sätt att kopiera andras sajter rakt av, och sedan påstå att han gjorde dom först? Är det hans sätt att ljuga om både det ena och det andra?

Hade han inte kopierat rakt av, utan byggt på egna idéer så är vi säkert många som hade kunnat tänka oss att hjälpa honom och dela med oss av egna erfarenheter, men med tanke på vad han sysslar med så tycker jag inte att han är värd några tårar eller någon hjälp.

MST2005 2006-12-26 15:42

Hur orkar men egentligen hålla på som han gör?

Alto 2006-12-26 15:48

Den snubben är fan otrolig..

murdocen 2006-12-26 16:47

Tjänar han nå pengar tro?
Måste ju finnas en anledning till att han orkar fortsätta?!

thorsell 2006-12-26 16:56

Ja herregud.. detta är så sjuk roligt.. särskilt att följa hans resonemang på andra forum (och i detta), men även att se på hans företagssida - både den engelska och den svenska.. skönt med lite julunderhållning ;)

1337pm 2006-12-26 17:46

Det mest komiska imo är när det ges referenser till skapare av respektive sida och att det skulle verka som något slags skydd för att få problem när personer som uppger att de blivit kopierade skriver om det här och på andra forum.

Det som är än mer patetiskt är när det finns personer som hjälper Mikael med hans frågor. En referens till den här tråden borde räcka som svar.

halloni 2006-12-26 19:40

det kopieras varje dag olika slags designer överallt, inte bara på internet utan som ni antagligen vet i klädes märken och dylikt där dem säljer sina plagiat som är så likt originalet som möjligt.
även det är ett sätt att "stjäla en design".

men som ni säger så tycker jag det är fruktansvärt fult att bara kopiera hemsidor rakt av och försöka tjäna pengar på det.
man spenderar mycket tid på att få fram en sådan sida och sedan kommer någon som han och har sidan uppe på knappt en timme.

jag fattar inte hur sådana människor har gott samvete ens eller tycker det är okej, samt förnekar det som om ingenting.

fabian 2006-12-26 20:15

Att kopiera en sajt kan ju göras på olika sätt. Om jag tror på affärsidén och känner att jag skulle kunna göra det bättre så kan jag ju göra en liknande sajt, men då får jag ju göra den lite mer personlig.

Mikael var medlem på anstalten, och sedan kopierade han den rakt av. All text, alla bilder, allting. Fast han ändrade tonen till rött. Det hade vart ok om han startade ett community med något annat tema än just fängelse, och dessutom med bilder som han själv gjort istället för att kopiera våra rakt av.

Samma sak med den där gratis-sidan han kopierade. Det är inte extremt unikt att ha en sida med gratiserbjudanden, men måste han verkligen kopiera den exakt, med färger och hela köret. Vore det inte roligare, även för honom, om han gjorde sina sajter lite mer unika.

I början när han körde sin fängelse-sajt så referades det i väldigt många texter på sajten till anstalten istället för fangelset.

Men han har många hjärn i elden, slutade han att kopiera, och slog sig ihop med någon som kunde använda minst ett språk på korrekt sätt så hade han nog kunnat lyckas med någon av alla sina sajter.

1337pm 2006-12-26 23:42

Citat:

Originally posted by fabian@Dec 26 2006, 20:15
Men han har många hjärn i elden, slutade han att kopiera, och slog sig ihop med någon som kunde använda minst ett språk på korrekt sätt så hade han nog kunnat lyckas med någon av alla sina sajter.
Ursäkta men det är ju bara för komiskt när du talar om någon annans språkkunskaper men missar att du själv inte är helt på det klara med hur vissa ord stavas. :D

hjärn : järn*

LRantalainen 2006-12-26 23:52

Citat:

Originally posted by 1337pm@Dec 27 2006, 00:42
Ursäkta men det är ju bara för komiskt när du talar om någon annans språkkunskaper men missar att du själv inte är helt på det klara med hur vissa ord stavas.

Du verkar inte förstå hans poäng alls, ett stavfel big deal?

halloni 2006-12-26 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:

Ursprungligen postat av fabian

Ursäkta men det är ju bara för komiskt när du talar om någon annans språkkunskaper men missar att du själv inte är helt på det klara med hur vissa ord stavas.

jag förstod iallafall vad han skrev ;)

fabian 2006-12-27 00:14

Jag har inte riktigt lärt mig tangentbordet på den nya laptopen. H och J sitter brevid varandra och jag läste inte igenom inlägget innan jag postade.

Sinnenas Teater 2006-12-27 17:54

Jag har nu läst igenom 23 sidor fulla med inlägg om denna killens
tillkortakommanden. Tänk bara på att när man peka finger åt någon,
så pekar tre fingrar mot en själv. Om syftet med denna halshuggning
är att få honom att sluta leva, så kanske ni lyckas till slut.
Oavsett vilken diagnos killen har, så är det sådana som han som gör
att vi själva kan känna oss duktiga. Därför tycker jag att han faktiskt är värd
något annat.

Westman 2006-12-27 18:07

Vi med, t.ex. lite insikt i vad hans tillkortakommanden är.

Du kanske tycker att det är helt ok att stjäla, ljuga och hota och att såna som sysslar med det ursäktas av en bokstavsdiagnos och att man ska tycka synd om dem istället.

Det är den inställningen som fått dagens samhälle att gång på gång nå lågvattenmärken när det gäller våldsbrott och att psykiskt sjuka inte låses in när de inte kan behandlas.

Sinnenas Teater 2006-12-27 18:35

Citat:

Originally posted by Westman@Dec 27 2006, 19:07

Du kanske tycker att det är helt ok att stjäla, ljuga och hota och att såna som sysslar med det ursäktas av en bokstavsdiagnos och att man ska tycka synd om dem istället.

Det är den inställningen som fått dagens samhälle att gång på gång nå lågvattenmärken när det gäller våldsbrott och att psykiskt sjuka inte låses in när de inte kan behandlas.

Vilka psykiska sjukdomar, anser du inte vara behandlingsbara?
Tycker du verkligen att sjuka människor ska låsas in i fängelsen
stället för att få adekvat behandling.

När blev medmänsklighet och empati ett lågvattenmärke?
Inte menar du väl att våldsbrotten orsakas av att folk med bokstavsdiagnoser,
går fritt i samhället. Flertalet av alla våldsbrott är alkoholrelaterade och
inte relaterat till några bokstäver.

Netikett 2006-12-27 18:36

Går det inte väldigt off topic nu?

Mattias 2006-12-27 18:45

Citat:

Originally posted by Killen@Dec 27 2006, 19:36
Går det inte väldigt off topic nu?
Länge sedan :)

Neo 2006-12-27 22:52

Mitt favoritcitat är ändå:

Citat:

Originally posted by smsnetwork@Oct 18 2006, 11:34
Förvånar mig inte att det snart plopar upp en inlägg här som sägs att jag har sakt att man kan flyga om ett flygplan med mina händer.

Alto 2006-12-27 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av Neo
Mitt favoritcitat är ändå:
Citat:

Ursprungligen postat av smsnetwork
Förvånar mig inte att det snart plopar upp en inlägg här som sägs att jag har sakt att man kan flyga om ett flygplan med mina händer.

Hahah...

Netikett 2006-12-27 23:36

Man kan inte låta bli att fundera på hur någon som stavar så fruktansvärt dåligt kan programmera? Nog för att IE kan vara väldigt förlåtande med felstavad kod, men så duktig är den väl inte..

Wojt 2006-12-27 23:50

Citat:

Originally posted by Killen@Dec 28 2006, 00:36
Man kan inte låta bli att fundera på hur någon som stavar så fruktansvärt dåligt kan programmera? Nog för att IE kan vara väldigt förlåtande med felstavad kod, men så duktig är den väl inte..

En av hans sidor låg nere för nåt tag sen och då visades en snutta kod. Och där stod det något i stil med "aktiveierad = 1" :)

Bara man skriver alla variablar rätt så funkar det ju!

halloni 2006-12-28 05:55

Citat:

Ursprungligen postat av Wojt
Citat:

Ursprungligen postat av Killen

En av hans sidor låg nere för nåt tag sen och då visades en snutta kod. Och där stod det något i stil med aktiveierad = 1
Bara man skriver alla variablar rätt så funkar det ju

haha, det här är väl fördelen med att kunna koda själv.. man skapar sitt eget språk med tiden ;)

då är väl risken för att någon ska kunna sno hans plagiat mindre, ingen förstår koden :D

Westman 2006-12-28 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av Sinnenas Teater
Citat:

Ursprungligen postat av Westman

Vilka psykiska sjukdomar, anser du inte vara behandlingsbara?
Tycker du verkligen att sjuka människor ska låsas in i fängelsen
stället för att få adekvat behandling.

När blev medmänsklighet och empati ett lågvattenmärke?
Inte menar du väl att våldsbrotten orsakas av att folk med bokstavsdiagnoser,
går fritt i samhället. Flertalet av alla våldsbrott är alkoholrelaterade och
inte relaterat till några bokstäver.

Jag är inte ute efter att diskutera detta, och det är dessutom inte rätt tråd, man ja det finns psykiskt sjuka som inte är behandlingsbara ergo ska de låsas in eftersom de utgör ett hot mot sig själva och/eller andra. Min åsikt, punkt.

Läs och tolka hur du vill - jag tänker inte diskutera - men det jag skrev var OCH inte ELLER. Ang. medmänsklighet och empati - du avgör själv vad du vill kalla det, jag föredrar andra ord i just det här fallet eftersom du tydligen inte riktigt förstår vad det är du visar din medmänskliga empati för (se mitt tidigare inlägg).

Thor 2006-12-29 03:47

Citat:

Originally posted by Killen@Dec 27 2006, 23:36
man behöver inte kunna stava för att använda ctrl+c & ctrl+v

Rinkle 2007-01-06 01:13

tycker inte vi ska ge denne killen mer pr såhär...
han lär sig nog så småningom eller så åker han dit hårt
och då kommer han inte ha tid till att stjäla fler designer...

OT:
Skjut mig men jag hade velat anställa den här snubben, han är ju orubblig och koda kan han med!
han + en bra designer = wow...

< raderat "vem som var först med vad"-kommentar >

robert.liljedahl 2007-01-06 10:23

Ja herregud. Jag blir alltid lika mållös.
Men att försvara den här rackaren är bara löjligt.
Han får ha hur många bokstäver i pannan han vill,
han ska ju för den skull inte få göra som han vill.

Nej jag vet fan inte vad jag ska skriva. Ska vi ddosa honom?!?!?!!?!?!??!?

brokep 2007-01-06 12:51

Citat:

Originally posted by robert.liljedahl@Jan 6 2007, 11:23
Ska vi ddosa honom????????

ddosa? låter som en bokstavskombination det med. eller stammar du? :)

fabian 2007-01-06 12:54

http://susning.nu/DDoS

wedge 2007-01-07 01:36

Citat:

Originally posted by Rinkle@Jan 6 2007, 02:13
... och koda kan han med!
Då har han lärt sig det ganska nyligen.
På PHPportalen har han i alla fall inte hunnit visat det. Där har han bett om hjälp för det mesta.

cezar 2007-01-10 10:09

Hmm så vitt jag kan se så är designerna ganska så olika?
Står inte på någon sida men face the facts.
Surfar man runt på nätet så härmar ju många varandra. Det är svårt att komma från det.
Har han kopierat källkod också eller vad är det frågan om?

Känner igen dem där sidorna. Finns inte killen ifråga på WN?

Albax 2007-01-10 10:32

Jag tror att han ar ändrat en del på några av sidorna sedan tråden skapades i augusti. Och killen finns på WN. Han har diskuterat i den här tråden till och med.

Passa på att läsa igenom den. Det är underhållande läsning.

cezar 2007-01-11 08:13

Citat:

Originally posted by smsnetwork@Aug 25 2006, 20:42

Ge fan i att förstör sajter som

Smsnetwork.org
Gratissidan.org
DWMedia.nu

Dem är ju helt jävla fristående från det.

gratissidan.org är ju nästan en copy på http://www. gratisguiden.nu/

Sahfire 2007-01-12 13:23

Fyfan haha...USA my ass. Inte visste jag att hans engelska i skrift var sämre än sin svenska!
Anyway, vill någon höra Mikael rappa?

1337pm 2007-01-12 20:07

Citat:

Originally posted by Sahfire@Jan 12 2007, 13:23
Anyway, vill någon höra Mikael rappa?
Lägg ut det på TPB så kan vi dela och dela med oss av härligheten.

Decibel 2007-01-12 20:45

Aja, vi stannar där tror jag.

Möjligt att någon annan .mod låser upp men jag personligen ser ingen ytterligare förnöjelse eller så med denna tråd.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson