![]() |
Citat:
Men det kanske bara är jag :ph34r: |
Citat:
Jag inkluderade ett litet script i vår footer och *poff* var APB nere. Har inte fått några replessarier eller nåt av det hela. Det enda som hände var att de pekade om domänen till 127.0.0.1 Nu i efterhand så var det kanske inte så jättesmart att sänka dem, jag ville mest testa om det funkade att göra så som jag gjorde :) |
Så om någon sänker hamsterpaj för att testa om det funkar så vidtar du inga åtgärder?
Om man ger sig in i leken får man leken tåla eller? Dvs. har man en hemsida på internet hör det till att bli DOS:ad? |
Citat:
Jag skrev att jag Inte har sett några replessarier från APB, än. Citat:
Det hela började med att jag skulle testa en idé till ett "spamscript". Eftersom Jag inte direkt gillade APB så fick det bli de som hostade bilderna. När siten dog så plockade vi ner scriptet, sedan snackade jag med en snubbe på Piratbyrån som tyckte det var rätt häftigt att vi sänkt APB. Han tyckte att vi skulle fortsätta. Vi fortsatte. Och visst, det var inte vidare smart. Vill man försöka göra ett seriöst intryck så ska man kunna argumentera för sin sak, och inte attackera "motståndaren" med våld... |
Citat:
För annars talar du verkligen emot dig själv. För enligt mig så är DDoS ett sätt att slåss med. Och tydligen så bankade du skiten ur APB. Och var någonstans argumenterade du emot dom? |
Citat:
Jag sa inte att det skulel gå ut över hans barn. Jag sa att han valt yrket, och får tåla att folk ringer, mailar, hotar för att dom inte gillar han. Jag vet massvis med folk som kastat sönder Göran Perssons rutor i Malmö, skurit sönder däcken på en viss tv-stjärnas bil, busringt till ett antal politiker... Dom är offentliga personer, dom får stå för vad dom säger och gör. Jag säger inte att det är OK att gå på familjen, det är fel. Dom kan inte hjälpa att de har en av sveriges mest hatade personer till förälder. |
Jag kan sätta pengar på att varenda en av er har något olagligt upphovsrättsskyddat material på er dator.
Detta var inget kluster Thomas, det var ett antal olika servrar. Ingen smart människa går ut med mer info på ett publikt forum som detta, jag är inte förvånad om APB läser denna tråden just nu. Citat:
Detta är varken Kazaa eller DC för er som inte förstått det ännu. |
Uppdatering:
Henrik Pontén är "piraternas" fiende nr. 1... http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...616140,00.html |
Citat:
|
Citat:
Vad som stämmer eller inte är ju svårt att avgöra men en server (Enigma CD) skall ju haft över 20TB disk. Räknar man vad motsvarande filer i beslaget borde ta i disk är det ju inte orimligt. Om man då räknar ut vad det skulle kosta att köpa dessa diskar så förstår man ju att det inte är nån femtonåring som tagit veckopengen till detta. Sedan om man tittar i trafik och sedan jämför vad vi här på WN får när vi hyr en svensk server så säger ju det endel också. Värdet av dessa servrar med denna uppkoppling är ju en hel del om vi skulle bett bahnhof om en offert. Citat:
Thomas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson