![]() |
jävla snorunge betala o håll käften!
|
Aja, du är busted. betala och var glad att det inte var värre.
Det lyser ju igenom hela planen du gjort. PS: tråkigt att du använder WN för att få "tvätta" dig. |
Hela tråden är ju bara personliga åsikter inte om att deras avtal håller juridiskt eller inte som jag inte tror att det gör.
|
Citat:
|
Oj, snaskit har verkligen gjort bort sig nu och måste inse att han måste ta konsekvenserna av det. Det hjälper inte att han skriver här eller på andra forum för att få andra att känna sympati.
MissDomain har gjort helt rätt, men enl. mig ska de i första hand fokusera på att driva in fakturan, och om de ej får in pengarna, på det sättet gå till rätten för att få killen dömd. Att gå till polisen direkt resulterar i längre väntan på att få snaskit fälld. Och slutligen till vissa Wn medlemmar: Skärp er - Skriv seriöst! |
Jag har bevittnat en rättgång om ett liknande ärende (dock med lite högre straffsatser).
Person A får en paketavi i sin brevlåda, han går och hämtar ut paketet, efter han hämtat ut paketet greps han av tull/polis. Paketet innehöll receptbelagda mediciner från ett "internetapotek" utomlands. I rättegången hävdar A att det är någon annan som gjort beställningen ifrån hans dator, kanske av någon kompis som varit på besök i hans lägenhet, han hade även upptäckt att att han haft ett virus (trojan) i sin dator, vilket hade kunnat medföra att någon fjärrstyrt hans datorn och gjort beställningen via remote control. Åklagaren kunde inte bevisa att det var han som suttit vid datorn, men han fälldes ändå (böter + frihetsberövande i några månader) eftersom inte rätten trodde på hans berättelse. I praktiken handlar det om att övertyga rätten om sin oskuld, om dom inte tror på dig finns det en stor risk att man fälls. Edit: snaskit:s berättelse är inte speciellt trovärdig, så den skulle nog inte fungera i en rättegång... |
Nu är ju utformningen av MissDomains avtalsvillkor lite märklig, ety de håller kontoinnehavaren ansvarig för handlingar som denna rimligen inte kan ha kontroll över. Det är ett oskäligt avtalsvillkor vilket i sig gör MissDomains sak mycket svår i en rättegång, skulle jag tro.
Jag är benägen att hålla med de som tror att Snaskit trasslat till det mesta av detta själv och försöker komma undan genom skriverierna här, men faktum är att MissDomain inte framstår som så särskilt seriösa och professionella i sin hållning i mina ögon. Jag har full förståelse för MissDomains vilja att "hålla rent", men då bör man göra det på ett sätt som inte riskerar att skada det egna företagets anseende. Avtalsvillkoren borde man också snarast se över så att de inte är oskäliga. |
Citat:
Ah, äntligen lite vett och sans. Domänbranschen är ett träsk. Det är klart som korvspad att det enda vettiga MissDomain skall göra är att banna användaren, ta bort hans auktioner och möjligen skicka ett brev om att han inte längre är välkommen. Att börja fakturera folk baserat på sin TOS utan medgivande från mottagaren känns bluffbolag så det skriker om det. Vad blir nästa steg då? Att skriva in i TOSen att det kostar 100:- per auktion som läggs upp? |
Jag ser inte problemet. Snaskit har ju gått högvakten när detta inträffade så det måste vara världens enklaste grej att få ett intyg att skicka in till MissDomain. Och sedan borde saken vara ur världen, varför dra upp det på massa forum?
Eller så ljuger Snaskit och försöker få sympati för sin dumhet genom idiotiska lögner, och i så fall förstår jag bättre varför han drar upp det på olika forum, synd bara att bluffen avslöjades nästan direkt. Betala, var glad och gör INTE om! |
Det är så härligt att han försökt trissa upp sina bud
två gånger, med två dagars mellanrum.. Och som jag skrivit innan, är han så blåst att han låter andra använda hans användaruppgifter på auktions- siter så förtjänar han att ta konsekvenserna för det.. Vad är nästa steg? Släppa in dem på bankkontot? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson