![]() |
Citat:
Du har knapps insyn i deras verksamhet, vi pratar faktiskt om en myndighet som är så hemligt, att den inte ens finns på kartan. Jag är inte emot lagar som upprättar landets säkerhet, men jag är skeptiskt hur den här lagen har tillkommit och hur bråttom man har klubba genom den. Läs på lite, om t.ex IB Affären.. Vad är det som säger att vi inte får IB Affären 2.0 framöver? Vem övervakar FRA, att dom inte gör övertramp? Vem garantera att enskilda medborgare inte får sina liv förstörda om myndigheterna begår misstag? Vem garantera att FRA möjlighet att kartlägga trafik inte används för andra syften? Men det är ju så lätt, då kan man ändå hänga på ett antal möjligheter också, t.e.x låta skattemyndigheterna granska webbutiks mail osv osv. Eller tänk hur praktisk det vore för polisen att förväg veta vilka som t.e.x kommer delta i en demonstration? Eller varför inte bygga en åsiktsregister , där man t.e.x stänger ute folk som har fel åsikter att få tillträde till riksdag? Eller tänk smittskyddsinsutiet kan säkert använda FRA som hjälpmedel för att ta reda på vilka du har haft sexuella relationer med,som du har mailar eller SMS dem? Eller journalister som har källor som kanske uppge saker som avslöja pinsamheter om t.e.x polisen, tänk vad praktiskt det vore att snabbt kunna tysta dem? Eller varför inte fattigvården får övervaka sin klienter vad dom gör på internet, t.e.x om dom köper droger? Möjligheterna kan bli oändliga FRA lagen. |
Citat:
Klein & Co verkar ju uppenbarligen tro att alla andra lagar vi har i detta land upphör att existera i och med detta förslag. |
Citat:
Hur man bygger sin egen hembrännings apparat? = Brottslighet Youtube bårde stoppas , hur många © begås inte där = Brottslighet IRC:en bårde blockera , det vet alla, att på IRC:en ser bara elaka hackers och planera brott = Brottslighet Datejningsajter , hur mycket synd och våldtänker begås inte via datejning sajterna = Brottslighet. Eller alla utlänska spelsajter bårde förbjudas, svenska spelmonopolet måste upprätta hållas till varje pris = Brottslighet. Eller alla som köper sprit utomlands. God templar maffian måste få sin vilja igenom = Förbjud När vi ändå håller på , varför inte sätta ut en polis vid varje rödljus och bevaka att vi inte gå emot rödgubbe också. Sedan tycker jag när rör oss bland andra människor så skall vi gå takt , titta framåt och skall hålla exat 1,25 meter lucka till den som går framför. ( Inga jävla b*gavstånd ) Osv osv osv. Om man nu vill komma åt brottslingar, varför förser man inte alla dömda sexuallbrottslingar för med elektronisk märkning? Risken är faktiskt större att en sexuellförbrytare skall återfalla i brott, än att IRA spränger Riksdagshuset i luften. Eller varför inte ta pengar från FRA budget får ingång vår polis, så den fungera och utreder brott ingen. |
|
Citat:
PS. Det är inte olagligt att gå mot röd gubbe. DS. |
Nej jag håller med, jag ska göra en längre kommentar sen, men där satte väl Klein en lite väl låg lägstanivå, du kan dra dig ur nu Klein och låta oss vuxna fortsätta diskutera....
|
EN sak som är intressant, som ju har varit aktuell åtminstone dom senaste 50 åren. Vart anser ni som är emot att förslaget att gränsen ska dras ? Just här och nu ? nu får inte Polis/Försvar mer resurser för att hindra brottsligheten, utan från nu så låter vi kriminella och terrorister springa ifrån rent tekniskt, för det är ju inga pengar vi talar om i sammanhanget, och vilken välgrundad rörelse som helst har ju idag råd och möjlighet att köpa in adekvat utrustning. Alla som är över 15 borde väl inse att vi haft den här debatten förut.
|
Jag tycker att lagen kan genomföras om Fredrik Rangfeldt är personligt ansvarig vid bevisade missbruk eller när någon felaktigt bevakas. Skulle ett allvarligt fall upptäckas som kraftigt inkränker på personlig integritet kan Fredriks straff bli upptill fängelse.
|
FRA har haft koll på vilka som har samtalat med varandra i snart 10år, men det nya blir bland annat att de även kan få veta innehållet.
Man skall rygga när politiker fullständigt slaktar försvaret och säger att klimatet är Sveriges enda hot, när sedan en lag lanseras som ämnar lyssna/läsa all din konversation med hänvisning till "yttre hot". Vidden av lagförslaget får USAs "Patriot Act" att blekna, och vad som planeras i Sverige skulle ej kunna få igenom i USA; vilket är tänkvärt. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson