![]() |
Citat:
Sedan finns det tjänster, som kringgår detta också. Hade själv planer på att starta en sådantjänst en gång i tiden, där man kunde regga tmp mailalias, för att sedan döda dem efter några dagar. Jag tänkte dock om, då denna typ av tjänster kan missbrukas. Finns någon som driver en sådan tjänst idag, slaskpost tro jag den hetter, man kan regga en tmp epost. Det är bara att inse att folk är reklam trötta. Jag skriver riktiga epostadresser på min sajter ,men thunderbird är bra på att filterar, men det bero nog på att svenska är ett sådant litet språk, om några år , då attityden "att lite spam gör ingenting" har blivit standard, så kan vi kan räkna med att även viktiga affärsmail kommer in i filtret. Det händer mej dagligen med engelskspråkig mail, att viktiga affärsmail hamnar i spamfiltret. |
Citat:
Inte ens omoraliskt! Utan det är ett sätt skydda, att slippa bli dränkt i spam Om Ni utformar Er sajt, så att användare inte behöver godkänna eposten, så är problemet erat och inte användarens. |
Kan man DDOSA någon i nödvärn? Låter intressant. :-) Men kan även använda nödvärn för att skydda andra.
Exempel "Terroristen Jimmie Åkersson står med en robot 70 vid Bromma flygplats och tänker skjuta ner ett flygplan, så har jag rätt ingripa, att i så kallad utökad nödvärnsrätt, dvs jag kan använda pilotens nödvärns rätt för att stoppa Herr Åkersson." Men att DDOSA någon kanske skulle ses som övervåld är jag rädd, eftersom skadorna skulle bli större efter en DDOS attack än ett spam kan anses göra. Att DDOSar någon drabbar antaligen inte bara nämda sajten, utan även andra oskydliga sajter, vilket är fel. Citat:
|
Citat:
Jag saknar lite etiska regler som man kn förhålla sig till som siteägare. Som det är idag så går folk in och registrerar sig på alla möjliga siter, och kommer sällan ihåg det. Jag blev uppringd av en nyhetsbrevsmottagare som skällde ut mig efter noter eftersom jag mailspammade honom. Försökte lösa det hela så att han inte skulle vara så agressiv, såjag gick in i databasen och kollade. Det visade sig att användaren hade registrerat inte bara en utan två epostadresser! och han hade dessutom agerat på siten i bägge användarnamnen. Då kom det fram: "ajust det ja, jag reggade ju två användare. Hade jag varit inne på siten och reggat också?" Så det finns ett inneboende problem att användarna inte kommer ihåg var man registrerat sig... Att visa vilken epostadress man registrerat och till vilken adress man skickar brevet är bra. Skall lägga till det på vårt material som vi skickar ut. /Mattias |
Dubbelpost, borttagen.
|
Känns som denna tråden borde stängas nu?
|
Citat:
|
empty: varför då? Jag har fått massa bra ideer av tråden, bara man sållar de värsta urspårningsförsöken :)
Klein har, trots sin "bufflighet" fått fram en massa bra tankar som i alla fall jag tänker ta med mig. Om sedan DDOS attacker är etiskt, moraliskt och juridiskt rätt är en oerhört intressant diskussion som jag tycker förtjänar en egen tråd. Men jag tänker inte starta den :) |
Citat:
Har vi fått fler än en statsminister mördad ? |
Intet > Kung hade på den tiden en liknande funktion som statsminister, så då har vi haft två mord.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson