![]() |
Citat:
liger i riskzonen för att bli våldtagna av staten! Som jag skrev tidigare så finns det flertalet webhotell co-location företag som rymmer en eller annan "skum" verksamhet, Var tror du pedofiler, knarkare osv har sina hemsidor/servrar? Kul för dig att du valde bort prq och grattis, <_< |
Innan ens PRQ fanns så hostades TPB på Port80, först på ett kontor i GBG. Sedan hos Port80/Rix hall i GBG och nyligen flyttades dom till Port80 BGC.
Så TPB har varit "kund" hos Port80 hela tiden innan ens PRQ fanns, även Fredrik som jobbat på Port80/Rix. Men dom skulle aldrig vågat eller klarat beslagta ett större företag utan att dom skulle fått problem. Enda problemet att dom tog hela RRQ är just för dom var ett litet företag, skulle dom varit ett stort och sett som ett seriöst företag bland dom större så skulle dom aldrig vågat göra så. |
Citat:
Jag förstår också att det kan vara svårt att se att någon av webbhotellets andra kunder inte har någon olaglighet på sin server/webbplats utan det var mer en fundering över att göra en enkel kontroll över hostingföretaget i sig (och dess ägare). T.ex så tycker ju jag att det företag som har funnits ett flertal år i branschen borde vara säkrare än ett som är nystartat eller har funnits något enstaka år osv. Detta var mer en reflektering och undring ifall det är fler som har gjort vissa kontroller innan de har valt inplacering? /H. |
Jag kan ju även påpeka att det inte fanns NÅGOT relaterat till TPB på de 4 av PRQs egna burkar som togs (cilantro, phaedrus, straylight, tr0.sth3) (och än mindre på switcharna, eller den lilla kontors-UPSen...).
Om man kollar på åklagarens uttalanden så är dessutom anledningen till att de tömde PRQ-hallen ren okunnighet (om nu inte någon här på fullaste allvar tror att TPB kördes på hackade kundburkar!). Det finns absolut INGEN som kunde förutse att något sådant här skulle hända. Om man ska göra husrannsakan hos alla ISPer där någon i ledningsgruppen är inblandad i skumma projekt på fritiden så blir det inte särskilt mycket nät kvar. |
Men om någon ansvarig för PRQ är inblandad i TPB. Skapar det inte misstankar om att TPB skulle kunna ligga på vilken server som hellst? Eller är det bara jag som ser det. Hade personen i sig inte jobbat på PRQ så hade inga misstankar riktats mot hostingföretaget och samarbete med polisen kanske hade varit en möjlighet. De ville väl inte ta några risker.
|
I detta fallet borde dom även ta in alla datorer i hela Sverige med isåfall, då stora delar av folket fildelar samt har någon form av kontakt med fildelare.
Sedan vilka servrar TPB hade var offentligt, fanns bilder på deras sida och beskrivning av dom. Sedan lär väl knappast TPB körts i Switchar/UPS eller tomma kartonger som dom även tog? |
Citat:
Åklagarens motivering är ju dessutom att jag skulle ha hackat kunders burkar och kört TPB på dem, så det handlar inte om något annat än vilda fantasier (och kanske någon personlig vendetta) från Roswall. |
Citat:
Talesättet "Tjuven tror att alla andra är tjuvar" verkar passa bra in här. |
Citat:
dom kan nog vrida det till medhjälp då med, Tror du på fullaste allvar att det finns nått webhotell som INTE har suspekta kunder? |
Citat:
Därför råkade oskyldiga kunder illa ut hos PRQ. I annat fall hade polisen kunnat samarbeta med PRQ så att oskyldiga inte råkat illa ut. T.ex. som polisen gjorde då Kavkazcenterservrarna beslagtogs hos PRQ, då drabbades inga andra kunder. Medlemmen PRQ skrev själv om LEDNINGSGRUPPEN: Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson