WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   WN Träff 2006 (Juli) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13974)

jomper 2006-05-18 12:59

På Söder och på Kungsholmen parkerar man gratis kvällar och helger och det brukar inte vara så himla svårt att hitta plats på helgerna. Vardagar kostar det 12:- / h 9-17, rätt överkomligt det med när det rör sig om enstaka tillfällen. Parkeringen är inget problem även om man kan få gå lite (jag brukade parkera vid slussen och gå hem till järntorget när jag hade bil, det är några minuters promenad..).

Jag är inne på Jonnys linje, om jag kommer är det för att snacka och umgås snarare än för att supa skallen av mig, det kan man göra i vilket sällskap som helst.. :)

freakalis 2006-05-18 13:46

Citat:

Originally posted by DLS@May 18 2006, 10:13
jag kan tänka mig att samåka, tänkte du bil eller tåg eller vad?
Jag kan tänka mig att köra men vete faaaaen vart jag ska parkera... vill inte ställa den hursomhelst i stockholm :(

Jag vet inte vad som blir smidigast. Tåg eller bil. Jag kan också köra om det är så. Blir nog ungefär samma kostnad om vi är två i bilen. Vanlig tågbiljett kostade ca 300 / resa

Frost 2006-05-18 15:05

Hehe tror vi tar tåg då om det är såpass billigt :D

Jomper: Ja självklart vet jag att ni parkerar som vanligt folk ;) Tänkte bara att eftersom jag inte har några garage kontakter så kanske det skulel bli extra drygt för mig och min nissan skyline. (sure ingen jättedyr bil men brukar ändå vara grinigt med att få den att stå i fred...)

Johan H 2006-05-18 15:07

Vilka världsproblem, vart ska jag parkera min bil..

Frost 2006-05-18 17:26

haha ja, alla har vi våra olika problem och relationer johan, du har åsikter som du säkert oroar dig över, finns väll ingen anledning att racka ner bara för att just min åsikt här inte passar dig?

Johan H 2006-05-18 17:43

Citat:

Originally posted by DLS@May 18 2006, 17:26
haha ja, alla har vi våra olika problem och relationer johan, du har åsikter som du säkert oroar dig över, finns väll ingen anledning att racka ner bara för att just min åsikt här inte passar dig?
Rackar ner?
Poängen är ju den att du redan vet svaret på ditt "dilemma" så jag ser inte varför du ens tar upp det på forumet?
Eller förväntade du dig att någon skulle anmäla sitt intresse av att vakta din bil tills du återkommer från träffen?

Johnny 2006-05-18 19:06

Tycker käk på något bra ställe där volymen e ok så man kan diskutera utan att skrika och att man hör något.
Sen efter det kan dom som känner för det (jag inkluderad) dra till något ställe och dricka lite och ha det trevligt.
Även där är det ju ganska viktigt att volymen är så man kan diskutera, dvs inte dom allra hippaste klubbarna med stora dansgolv och hög musik.
Utan snarare nån pub eller liknande med mycket sittplatser och inte lika hög volym.

Förra gången mötte vi ju upp ganska tidigt och satt och snacka o drack några bira innan vi gick vidare till matstället, så finns det lämplig plats kan man ju mötas upp och göra någonting innan maten.

Jag är iaf 22, var någon som frågade efter ålder på dom som skall med.

Mattias 2006-05-18 19:13

Vi kommer att bli från åldern 18 och uppåt på kvällen troligen.
Jag själv 19 och xyzi som anmält sig är 18.

/Edit: Tycker inte alls vi borde vara besvärliga av oss. Som både johnny och jens har skrivit nyligen. Ett simpelt upplägg som förra gången vart susen.

jonny 2006-05-18 19:29

Citat:

Originally posted by DLS@May 18 2006, 15:05
Tänkte bara att eftersom jag inte har några garage kontakter så kanske det skulel bli extra drygt för mig och min nissan skyline. (sure ingen jättedyr bil men brukar ändå vara grinigt med att få den att stå i fred...)

Du kan få parkera utanför mitt hus ute i skogen i norra Vallentuna - det är bara fyra-fem mil från stan. Bilen bör dock få stå i fred :) Och Roslagsbanan är 2 km bort.

Augusts Bar & Bistro (tror jag det heter), har rätt bra mat och det är inget gnäll om man bara dricker några öl heller. Trevligare än Kvarnen, men samma kvarter.

SweCat 2006-05-18 21:17

Grillning och snack låter roligare än barer och matställen.
Hört talas om catering och picnicfilt? :-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson