robertsson |
2006-08-21 07:23 |
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
nosnaj: Du är inte ensam... Själv hade jag problem med en databas på JX för 3 veckor sedan som gick på knäna. Jag ringde in och decibel svarade snabbt och proffsigt. Databasen skulle han flytta till en annan server bara jag mailade in. Jag mailade in och fick strax svar från decibel att nu är den flyttad det. Så långt bra support.
Men det visade sig att databasen inte fungerade på nya servern. Vi kontaktade JX igen men det enda som hände var ett automatmail efter några dagar - Under vecka 32 samt 33 håller vår ordinarie support stängt. Ej akuta ärenden kommer att debiteras enligt gällande taxa vid missbruk av jourtjänsten.
Proffsigt eller inte.. avgör själva...
|
Förutom att du klippte bort lite ur det egentliga meddelandet, det stod även att alla ärenden gås igenom efter 17 varje dag och akuta ärenden kunde man kontakta en specifik jour för, debiteringen du citerar handlar just om missbruk av den jouren, inte supporten.
I ert fall minns jag att det var på kvällen jag utförde ändringen varpå klienten - servern inte ville samarbeta som vi upptäckte ett dygn senare i samband med att vi fick ompekningsinfo från IIS.
|
Faktum kvarstår att vi mailade dig med felet den 27 juli:
"Detta fel får jag nu när jag gör connect på samma sätt som till den förra databasen:
Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in /hsphere/local/home/c6720/sms.se/include/dbconnect.php on line 68
Error connecting to dataabse"
Och inte fått svar fram tills idag. Jag vet inte om felet har lösts och ni glömt säga till eller om det hamnade i runda arkivet, hur som helst flyttade vi sajten till egen server efter 3 dagar. Tack i alla fall för "hjälpen"
EDIT. Tillägg... Ni glömde i alla fall inte skicka faktura för nästa period... Den kom i tid!
|