WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   .com.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063153)

erebos 2014-10-18 06:23

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20500615)
Mina .com är bättre :) Jo möjligheterna öppnade sig då 2007.

Det skulle man ha haft koll på, själv köpte jag aktier för nån miljon då, precis innan börsen krashade ett par gånger så allt gick upp i rök :)
....i dag investerar man i .com.se.....
Man kanske skulle ha kvar pengarna på bankkontot i stället?

jonny 2014-10-18 09:32

Jag kan sälja subdomäner under www.a.se för 1 000 kr/år + moms om någon är intresserad :P

laststory 2014-10-18 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20500627)
Det skulle man ha haft koll på, själv köpte jag aktier för nån miljon då, precis innan börsen krashade ett par gånger så allt gick upp i rök :)
....i dag investerar man i .com.se.....
Man kanske skulle ha kvar pengarna på bankkontot i stället?

Du gör väl pengar på dem där även fast det inte finns något återförsäljningsvärde? (med reservation för knasbollar)

Tänk på att det finns .se.com & .se.net också! Det får ni inte missa, de var väl Sveriges nya "landsdomän" en gång i tiden också :)

Ingo 2014-10-18 22:41

Går man in på nameisp.se så är com.se en toppdomän och INTE som en subdomän. Då kan man lika gärna kalla gamla just.nu för en toppdomän.

Med andra ord kan alla som registrerar någon domän numera stolsera med att man egentligen äger en toppdomän och för skoj skull skapa samma funktioner som com.se.

Vad skulle hända om det skulle bli en tvist där någon anser sig ha mer rätt till domänen com.se?

Tänk att man lurat bl.a Nameisp och Missdomain att hoppa på detta tåg.

laststory 2014-10-19 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20500656)
Går man in på nameisp.se så är com.se en toppdomän och INTE som en subdomän. Då kan man lika gärna kalla gamla just.nu för en toppdomän.

Med andra ord kan alla som registrerar någon domän numera stolsera med att man egentligen äger en toppdomän och för skoj skull skapa samma funktioner som com.se.

Vad skulle hända om det skulle bli en tvist där någon anser sig ha mer rätt till domänen com.se?

Tänk att man lurat bl.a Nameisp och Missdomain att hoppa på detta tåg.

Tror nog inte Nameisp och Missdomain har blivit lurade, dom vet nog exakt vad dom håller på med, bondfångeri.

erebos 2014-10-19 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20500629)
Jag kan sälja subdomäner under www.a.se för 1 000 kr/år + moms om någon är intresserad :P

Ganska bra domännamn måste jag säga, kanske sveriges bästa?! :)
Jag har sveriges näst bästa:
a.com.se!
:rolleyes:

Ingo 2014-10-19 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20500681)
Ganska bra domännamn måste jag säga, kanske sveriges bästa?! :)
Jag har sveriges näst bästa:
a.com.se!
:rolleyes:

Men har du inte registrerat b.com.se, en bokstavsdomäner är guld värda ;-)

erebos 2014-10-19 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20500682)
Men har du inte registrerat b.com.se, en bokstavsdomäner är guld värda ;-)

Nja, jag har läst så mycket konstigt i den här tråden nu så nu blir det inga fler .com.se ;)

Ingo 2014-10-22 08:18

De företag som nu har valt att erbjuda registreringar av den härliga subdomänen ;-) com.se är:

AB Name ISP
Binero AB
Miss Domain AB
Nordreg AB
Perfect Sense AB

Captain Thailand 2014-10-22 08:27

Binero fortsätter att briljera.

Svenska registrarer totalignorerar generelt gTLD:er som .TIPS, .EMAIL, .GUIDE och .CLUB men vissa väljer tom att erbjuda en subdomän.

Bra att ligga i framkant!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson