WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Domänrea hos Surftown - domän + webb - 1kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046249)

Sweely 2011-02-13 19:16

Man kan registrera 20 domäner åt gången och att skriva öppet om tricks i tråden är väl inte det smartaste :)

Erik Stenman 2011-02-14 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20392781)
Man kan registrera 20 domäner åt gången och att skriva öppet om tricks i tråden är väl inte det smartaste :)

Nu har dom ingen startavgift längre.

Att ingen ännu upptäckt/kommenterat det bästa trickset som går att göra med detta erbjudande.. :)

Förresten, går det att utnyttja erbjudandet fler gånger för samma person? I så fall är det här ju otroligt bra.

Sweely 2011-02-14 12:17

Men vad fan. Riktigt, riktigt segt att startavgiften plötsligt försvinner efter att man beställt sina domäner.

trådlöst 2011-02-14 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20392873)
Men vad fan. Riktigt, riktigt segt att startavgiften plötsligt försvinner efter att man beställt sina domäner.

Håller med..

FredrikNas 2011-02-14 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20392873)

Kan inte hålla med i det här, jag ser det som en rea/kampanj, se hur butikerna gör, om du köper ett par sko på rea, så kan dom mycket väl vara till ännu större rea nästa dag. Man spetsar till erbjudandet hela vägen för att göra det mer attraktivt.

Dessutom så följde dom ju bara alla råd dom fick här i tråden om att slopa avgiften, dom kan inte göra alla nöjda, ni valde dom ändå något som gör det ännu mer attraktivt för slutkunden.

Det finns helt enkelt ingen punkt att klaga på här.

tartareandesire 2011-02-14 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20392879)
Kan inte hålla med i det här, jag ser det som en rea/kampanj, se hur butikerna gör, om du köper ett par sko på rea, så kan dom mycket väl vara till ännu större rea nästa dag. Man spetsar till erbjudandet hela vägen för att göra det mer attraktivt

Njao, de brukar för det mesta gå med på att man "byter" skorna och får dem till reapriset då :) Men håller med dig om att det knappast är något att gnälla över.

FredrikNas 2011-02-14 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20392885)
Njao, de brukar för det mesta gå med på att man "byter" skorna och får dem till reapriset då :) Men håller med dig om att det knappast är något att gnälla över.

Hehe då är du mer hängiven än vad jag är :)

tartareandesire 2011-02-14 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20392888)
Hehe då är du mer hängiven än vad jag är :)

Aldrig gjort det själv men det är ju tämligen självklart att många kunder blir sura när de känner att de lagt ut pengar i onödan oavsett om man tycker det är befogat eller inte.

FredrikNas 2011-02-14 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20392891)
Aldrig gjort det själv men det är ju tämligen självklart att många kunder blir sura när de känner att de lagt ut pengar i onödan oavsett om man tycker det är befogat eller inte.

Jag kan bara inte se det så,

företaget går ut med ett tungt rabatterat pris, (verkligen tungt rabatterat) och folk köper och är glad.. sen kommer dom med ett ännu bättre pris, och folk blir sur? någonstans i det hela tycker jag att man ska vara glad att man kunde ta del av tillbudet från första början och gjorde en rejäl kupp

Ditt exempel skulle ju också innefatta allting du köper som sen kommer på rea? Det är ju ingen överraskning när man köper varan att den senare kommer att säljas på rea?

tartareandesire 2011-02-14 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20392893)
Jag kan bara inte se det så,

företaget går ut med ett tungt rabatterat pris, (verkligen tungt rabatterat) och folk köper och är glad.. sen kommer dom med ett ännu bättre pris, och folk blir sur? någonstans i det hela tycker jag att man ska vara glad att man kunde ta del av tillbudet från första början och gjorde en rejäl kupp

Ditt exempel skulle ju också innefatta allting du köper som sen kommer på rea? Det är ju ingen överraskning när man köper varan att den senare kommer att säljas på rea?

Det spelar ingen större roll vad du eller jag tycker :) Det jag försökte få fram var att det kommer alltid finnas en del som reagerar på det viset och det måste man som företag ta med i beräkningen redan från början och besluta hur man ska hantera. I det här fallet kan knappast Surftown göra något annat än att strunta i det, redan det första erbjudandet var ju som du påpekar en kraftig rabatt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson