![]() |
Citat:
DAMN YOU MAC! |
Usch.. pinsamt att man gick på ett sånt troll.. Jag hade ju lovat mig själv att hålla mig utanför denna tråden :)
|
Citat:
Sen tror jag det ligger i ens natur att om man själv har hittat något bra (i det här fallet Mac) så vill man sprida det och rekommendera andra att prova... |
Då Mac numera är en PC. Debatten känns föråldrad. :-) Har personligen tröttnat på datorkrigs debatter, sedan fidonet tiden. På den tiden var det roligt , då satt Windows fantatiker och höjde Win 95 till skyarna. ( Win95 var ett riktigt skräp os ).
Men UNIX OS är generellt bättre än Windows OS, har alltid varit det. Sedan om man gillar Mac OS eller inte, det är mer en smak sak. Jag börja dock gillar Apples produkter allt mer, tills för något år sedan hade bara ägt en Mac SE/30 som jag köpte billigt på en loopis. Såg alltid ner på Mac användare tidigare. Medan sedan blev jag iphone ägare även Ipad ägare, så har upptäckt Apple har en del positiva egenskaper. Visst deras produkter är dyra, men de håller längre. Köper du en Acer Laptop så går den sönder efter 2 år, köper du Mac Book för tredubbla priset, så håller den i 5-6 år om inte mer. Citat:
|
Nu vill jag inte försvara windows. Men då jag jobbar med att installera om Windows , det är sällan Windows blå skärma numera. Orsaken är antaligen dålig / skada hårdvara om Windows blå skärmar.
1) Inga virus.. Det kommer! Med 4% av desktop användarna, så är Mac oaktrativ att angripa. 2) Kör jag ubuntu, så får massor med program utan trial licenser. Fördelen med Mac är en bra hårdvara, sedan kan man välja OS ovanpå det. Citat:
|
Mac OS X är bättre än Windows.. Visst iPad är en förstorad Iphone, men fan så roligt att använda.. Jag använder min ipad mer än min netbook numera. Tom hos kollegor som har anti apple attityd, gillar ipaden.
Vi använder ipaden inom företagen för inventering och liknade. Det är inte optimalt att köra Laptop och samtidig stå skriva, men med ipaden går det. Återingen är det användar upplevsen, visst Apple bygger lite fanclub, men det aldrig fått dessa fan club, om det hade gjort bra produkter. Jag är ingen apple fanatiker.. Men är jävligt trött på dålig PC hårdvara... Citat:
|
Citat:
2. Linux varianter är mycket bättre än Windows, det håller jag med om alla dagar i veckan, men inget kommer i närheten av det mervärde i program (framförallt för vanliga hem-pc användare) som Mac OS X ger. Vartefter man använder Mac så inser man sakta men säkert att (iaf enligt mig) den kolossala fördelen med Mac, är det gigantiska utbudet av fantastik mjukvara, i synnerhet för oss webbutvecklare. Efter att ha blivit van vid program som Textmate, Coda, CSSedit, Snippets och Transmit så kan jag i princip inte sätta mig vid något annat utan att bli helt tokig. T.o.m. Dreamweaver framstår som världens värsta dynga i jämförelse, och jag använde bara DW förut! |
1) Bygger man någonting på en dålig grund. Det är fler som dör av skador i Rysk tillverkade bilar än Svensk tillverkade bilar? Varför? Ryssland har en sämre teknisk grund att bygga bilar, samma sak är med det Apple och Microsoft. Windows är en dålig grund.
Visst kommer Mac blir attraktivare att angripa, särskilt då många Mac användare lever i insikten att Mac inte kan angripas. 2) Har ingen åsikt om det.. Hemma program är för mig VLC , Open Office , Thunderbird osv. Eller spel.. Där föll Apple bort. 3) Jag fundera på att köpa en Mac.. Men skall roa mig med att installera Mac OS på intel bärbara istället av märket Dell.. Mycket roligare. :-) Nya VBOX skall tydligen klara av att köra Mac OS i en virtuell maskin. Citat:
|
Citat:
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson