WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affiliator-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31024)

thorsell 2008-12-01 09:14

JimmyB: Rensar du "cookiesen" från affiliator så försvinner detta problem.

jimmie 2008-12-01 09:20

Citat:

Originally posted by JimmyB@Dec 1 2008, 05:13
Just nu ser man:
"Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit."

på Affiliators webbsida, och alla annonser som vanligtvis finns på mina webbsidor är borta.

När är det löst och kan/kommer det hända igen?

Mvh
Jimmy

Hej,

Felet beror på en begränsning i hur mycket webbservern kan ta emot via request headern. Om man har väldigt många cookies på sin dator så försöker din webbläsare skicka alla cookies till servern och när storleken överstiger gränsen så blir det ett felmeddelande. Samma fel har diskuterats i TD-tråden på forumet. Rensa dina cookies så kommer det att fungera. Det är alltså ett lokalt fel för dig och inte för alla.

En långvarig lösning är under uppbyggande.

MVH Jimmie

Kedi 2008-12-07 13:37

Va säger reglerna angående dem som uppmanar folk att klicka på annonser via en webbsida samt via sin blogg?

Vet nämligen en som gör det.

annika_w 2008-12-12 23:32

> Jimmie,

Jag kan inte använda den funktionen ännu? (som jag syftade på i inläggeet 3 okt).

Mvh
Annika

annika_w 2008-12-23 14:20

Hm.. har både mailat er support och skrivit här, men frå inget svar från Affiliator. Skulle gärna godkänna leads innan årsskiftet, men utan den här funktionen så fungerar det helt enkelt inte då det tar timmar och åter timmar....

jimmie 2008-12-23 15:05

Hej Annika,

Jag har inte tillgång till mailen just nu men jag lovar att återkomma till dig i mellandagarna med förklaring.

MVH Jimmie

expression 2009-01-02 20:31

Har någon fått betalt från affiliator dec. månad?

Ljustjejen 2009-01-06 21:31

Personen bakom http://chillarn.blogg.se/ uppmanar folk att klicka på annonserna.

Se själva via sida http://chillarn.blogg.se/2008/december/712.html.

expression 2009-01-06 22:18

Citat:

Originally posted by Ljustjejen@Jan 6 2009, 21:31
Personen bakom http://chillarn.blogg.se/ uppmanar folk att klicka på annonserna.

Förutom att du vill hänga ut folk... vad i helv*te har detta med affiliator att göra?

Ljustjejen 2009-01-07 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av expression
Citat:

Ursprungligen postat av Ljustjejen

Förutom att du vill hänga ut folk... vad i helv*te har detta med affiliator att göra?

Innan du anklagar mig för att hänga ut folk.

Kolla runt här på webbsidan ser du att några har hängt ut enskilda människor i diverse trådar.

Vad skulle det annars ha med att göra? Är det svårt att hålla musen över annonserna? Hade du gjort det hade du sett att det har med affiliator att göra.

expression 2009-01-07 06:52

Ljustjejen - Det är otroligt patetiskt av dig att försöka läxa upp mig om hur Wn fungerar, kolla på min profil innan du säger något.

Ang. hennes annonser - Det är endast google ads vad jag kan se.

pokerstjärna 2009-01-07 08:40

Mod + radera + OT + back to ont?

Headswe 2009-01-07 11:24

Citat:

Originally posted by expression@Jan 7 2009, 07:52
Ljustjejen - Det är otroligt patetiskt av dig att försöka läxa upp mig om hur Wn fungerar, kolla på min profil innan du säger något.

Hahaha, snacka om töntigt... mindervärdeskomplex?

mephisto73 2009-01-11 23:17

Affiliator svarar inte på supportärenden...har gått över en vecka + 3 meddelanden, inget svar. Semester?

Kedi 2009-01-12 12:20

Har fått kännedom när folk klickar på bidster.com kommer de till en webbsida med texten /undefined i slutet av en av mina webbsidor.

Har kollat koden men hittar inget fel i koden för bidster.com.

elitasson 2009-01-21 13:06

Citat:

Originally posted by mephisto73@Jan 11 2009, 23:17
Affiliator svarar inte på supportärenden...har gått över en vecka + 3 meddelanden, inget svar. Semester?

Samma för mig.

AnOnYmUs 2009-01-21 19:00

Måste fråga er här på WN, när ni laggt upp en banner, hur lång tid tog det för er för att få impression-statisik då? Jag ställde den frågan till Affiliator och svaret är att det är en fördröjning nu men statistiken samlas in och kommer dyka upp på ditt konto.

Ska det ta 1 vecka för att ens veta om statistiken fungerar? Jag kanske hänvisar massa kunder utan att få ett korvöre för det, hur f*n vet jag det?

mephisto73 och elitasson: nä dom har svarat 2 ggr för mig på 4 dagar.

Daniel29 2009-01-28 12:49

OM man nu skulle bli avstängd från något program så skickas det inte ut något meddelande av det. Man får ej heller någon orsak.

Jag har utfört mängder av sales till 8-9 program som jag nu ser inte ger någon provision.

Det är ren ut sagt uselt att man inte blir uppmärksammade på detta. Jag har ingen lust att göra gratis reklam för ett antal webbshoppar. Vad har Affiliator för kommentar på detta!!

jip 2009-02-08 10:01

Hur går det januaris utbetalning? Det är den 8 februari idag, alltid samma sak <_<

mephisto73 2009-02-25 14:50

När görs utbetalningar från Affiliator?

hnn 2009-02-25 16:58

Citat:

Originally posted by mephisto73@Feb 25 2009, 14:50
När görs utbetalningar från Affiliator?

Mina tidigare utbetalningar har skett omkring 27-30 beroende på månad

Cykelpedal 2009-03-02 10:13

Det är lite tråkigt att flera har annonser på ett annat språk. T.ex. Finansbet, som jag gärna har annonser för, skriver allt material på norska.

Inte så attraktivt för min, svenska, sajt.

SweCat 2009-03-03 15:28

Jag har försökt avsluta ett program via affiliator, samt sända ut nyhetsbrev till affiliatorerna om detta, men får ingen respons. Snälla om någon från Affiliator ser detta kontakta mig gärna.

Affiliator 2009-03-03 16:58

Swecat: Jag har mailat dig.

SweCat 2009-03-03 17:18

tackar, väntar på mailet

pokerstjärna 2009-03-12 23:38

Seriöst fungerar verkligen trackingen och statusuppdateringen på saldot? Har stått på samma summa länge nu. Antingen har jag extrem otur eller så är det något fel, på alla andra affiliate-nätverk kommer intäkterna in som de ska :S

mephisto73 2009-03-16 16:36

Har haft samma problem som pokerstjärna, inga avslut på en vecka (3-12 mars c:a), efter påstötning så fick jag svaret att det berodde på problem hos affiliateprogrammet, och sedan började avsluten ramla in igen - får se om det fortsätter.

pokerstjärna 2009-03-17 02:35

Citat:

Originally posted by mephisto73@Mar 16 2009, 16:36
Har haft samma problem som pokerstjärna, inga avslut på en vecka (3-12 mars c:a), efter påstötning så fick jag svaret att det berodde på problem hos affiliateprogrammet, och sedan började avsluten ramla in igen - får se om det fortsätter.
Händer fortfarande ingenting här... :blink:

Affiliator 2009-03-17 08:37

Citat:

Originally posted by mephisto73@Mar 16 2009, 17:36
Hej,

Problemet som mephisto73 beskriver berodde inte på ett fel hos Affiliator utan kundens köp-funktion fungerade inte så inga köp gick att genomföra hos kunden vilket ledde till att inga ordrar kom in till Affiliator.

Pokerstjärna: Vi har inga trackingproblem utan ordrarna rullar in som vanligt, om du mailar mig så ska jag ta en extra titt på ditt konto för säkerhets skull.

TeamWinemaster 2009-03-19 14:48

Jag är grymt besviken på affiliator, deras support är under all kritik då de inte svarar på mail eller så tar det över en vecka om man skickat in en fråga till kundsupport.

Thomsson 2009-03-19 15:04

Citat:

Originally posted by TeamWinemaster@Mar 19 2009, 15:48
Jag är grymt besviken på affiliator, deras support är under all kritik då de inte svarar på mail eller så tar det över en vecka om man skickat in en fråga till kundsupport.
Håller med dig till 100%.. väntar fortfarande

Affiliator 2009-03-19 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Thomsson
Citat:

Ursprungligen postat av TeamWinemaster

Thomsson: När det som i ditt fall handlar om en feature request är det inget vi kan göra på ett par dagar utan uppdateringar av systemet sker på bestämda tidpunkter efter att vår CTO har beslutat att bistå önskan. Därav väntan i ditt fall.

TeamWineMaster, hittar inget konto för din sajt så jag kan inte kolla upp statusen på ditt ärende. Du kan maila mig din registrerade webbplats så ska jag kolla upp det.

MVH Affiliator

Thomsson 2009-03-19 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Affiliator
Citat:

Originally posted by -Thomsson@Mar 19 2009, 16:04
Citat:

Ursprungligen postat av TeamWinemaster

Thomsson: När det som i ditt fall handlar om en feature request är det inget vi kan göra på ett par dagar utan uppdateringar av systemet sker på bestämda tidpunkter efter att vår CTO har beslutat att bistå önskan. Därav väntan i ditt fall.

TeamWineMaster, hittar inget konto för din sajt så jag kan inte kolla upp statusen på ditt ärende. Du kan maila mig din registrerade webbplats så ska jag kolla upp det.

MVH Affiliator

Det hade ni isåfall kunnat meddela mig så att jag vet... då hade jag inte behövt undra mer.

pokerstjärna 2009-03-19 19:26

[quote]Originally posted by Affiliator@Mar 19 2009, 15:29
Citat:

Ursprungligen postat av Thomsson,Mar 19 2009, 16:04
Citat:

Ursprungligen postat av TeamWinemaster,Mar 19 2009, 15:48

. Du kan maila mig din registrerade webbplats så ska jag kolla upp det.

MVH Affiliator

Du hittade inte mitt konto heller, hur fungerar sökningssystemet ni har egentligen?

Affiliator 2009-03-20 09:26

[quote]Originally posted by pokerstjärna@Mar 19 2009, 20:26
Citat:

Ursprungligen postat av Affiliator,Mar 19 2009, 15:29
Citat:

Ursprungligen postat av Thomsson,Mar 19 2009, 16:04
Citat:

Ursprungligen postat av TeamWinemaster,Mar 19 2009, 15:48

. Du kan maila mig din registrerade webbplats så ska jag kolla upp det.

MVH Affiliator

Du hittade inte mitt konto heller, hur fungerar sökningssystemet ni har egentligen?

Jag sökte dels på den e-postaddress från vilket du mailade mig, det namn du uppgav i mailet samt din e-postdomän som webbplats. Inga träffar alls, om jag bara söker på ditt förnamn får jag för många träffar för att hitta dig och efternamnet du uppgav i mailet finns inte registrerat.

Jag kan tyvärr inte göra mer än så, det räcker med att du mailar tillbaka ditt korrekta namn alernativt den e-postaddress du använder när du loggar in.

Thomsson: Absolut, det var otydligt från vår sida.

MVH Affiliator

Thomsson 2009-03-31 09:06

Någon mer än jag som inte kan se statistik efter den 24 mars?

hnn 2009-03-31 11:36

När sker utbetalningen?

Affiliator 2009-03-31 11:39

Hej,

Statistiken bör vara uppdaterad för ditt konto nu Thomsson.

Hnn: Utbetalningen skickas till bank idag efter att vi stämt av dom sista fakturabetalningarna med vår betalningsleverantör.

MVH Affiliator

mephisto73 2009-03-31 13:04

Vissa program släpar minst en månad med sina utbetalningar...jobbar ni med det?

Jag har skickat upprepade ärenden till supporten utan svar.

Affiliator 2009-03-31 13:09

Citat:

Originally posted by mephisto73@Mar 31 2009, 13:04
Vissa program släpar minst en månad med sina utbetalningar...jobbar ni med det?

Jag har skickat upprepade ärenden till supporten utan svar.

Hej,

Vi anlitar sedan 1 september 2008 en betalningsleverantör som automatiskt skickar påminnelse, inkasso och därefter till KFM och vi följer kontinuerligt upp de rapporter vi får från vår betalningsleverantör.

MVH Affiliator support

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson